Gå til innhold

Noen som trener på SATS eller evt andre treningstudio?

Anbefalte innlegg

Har dere tips om hvilke timer som er bra nå og hvilke man bør holde seg til når man kommer inn i andre trimester?

Jeg trener som vanlig nå med shape, powerstep, spinning etc - men det er vel mer forhåndregler etterhvert. Hørt at man ikke kan trene de rette magemusklene etterhvert - noen som vet noe om det?

Hvor farlig er egentlig dette med å unngå høy puls? Jeg har ikke pulsklokke og ikke videre greie på puls, men når jeg først er på trening liker jeg å ta i litt.. bør jeg holde litt tilbake?

Har bestilt treningsveiledning, men måtte vente en stund for å få den instruktøren som kan mest om svangerskap og trening - i mens tenkte jeg kanskje jeg kunne spørre dere her inne :)

Fortsetter under...

Hei igjen

De rette magemusklene holdes sammen i midtlinjen av et fibrøst bindevev som under graviditeten utvider seg for å gi plass til det økte mageinnholdet. Da "deler magemusklene seg" og glir mer ut til siden. Derfor skal man være litt mer forsiktig med å trene magemusklene.

Men med god korsryggstøtte kan man fint løfte litt opp fra gulvet for å holde dem litt ved like, særlig i starten av svangerskapet. Og så er det kjempefint å trene de skrå og den rette magemuskulaturen.

Når det gjelder puls har ikke jeg hørt noen spesielle grenser, men det er jo spesielt viktig å lytte til kroppens signaler. Generelt kan man si at andpustenhet er et bedre tegn på intensiteten enn pulsklokke: når du er skikkelig andpusten og bare kan prate i korte setninger ligger du på 80-90% av maxpuls, mens om du kan prate i korte setninger ligger du gjerne på ca 70%.

De timene du går på, høres fine ut, og så ville jeg lagt til litt yoga eller pilates etterhvert som du blir større, for å fokusere mer på fleksibilitet. Det er også veldig effektiv trening når man får dreisen på det, selv om det i begynnelsen virker som bortkastet treningstid fordi man ikke får samme følelsen av slitenhet...

Lykke til med treninga. Selv skal jeg på afro idag, kjempegøy =)

Jeg trener på Elixia. Spinning, Step&Styrke, Zumba og etterhvert yoga tenker jeg å satse på fremover. Er i uke 10 og jogger fortsatt endel ute, trives godt i skogen! ;) Nå som det blir kaldere og mørkere blir det dessverre mindre løping ute og mer trening inne. Har som mål å trene 3/4 ganger pr uke så lenge jeg klarer! :) Har slitt med bekkenløsning i mine forrige svangerskap, men håper treningen vil holde bekkenet på plass denne gangen! ;)

Lykke til med bebisen og treningen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...