lillevanilje Skrevet 5. november 2010 #1 Del Skrevet 5. november 2010 Har dere tips om hvilke timer som er bra nå og hvilke man bør holde seg til når man kommer inn i andre trimester? Jeg trener som vanlig nå med shape, powerstep, spinning etc - men det er vel mer forhåndregler etterhvert. Hørt at man ikke kan trene de rette magemusklene etterhvert - noen som vet noe om det? Hvor farlig er egentlig dette med å unngå høy puls? Jeg har ikke pulsklokke og ikke videre greie på puls, men når jeg først er på trening liker jeg å ta i litt.. bør jeg holde litt tilbake? Har bestilt treningsveiledning, men måtte vente en stund for å få den instruktøren som kan mest om svangerskap og trening - i mens tenkte jeg kanskje jeg kunne spørre dere her inne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142521455-noen-som-trener-p%C3%A5-sats-eller-evt-andre-treningstudio/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmagdalena Skrevet 5. november 2010 #2 Del Skrevet 5. november 2010 Hei igjen De rette magemusklene holdes sammen i midtlinjen av et fibrøst bindevev som under graviditeten utvider seg for å gi plass til det økte mageinnholdet. Da "deler magemusklene seg" og glir mer ut til siden. Derfor skal man være litt mer forsiktig med å trene magemusklene. Men med god korsryggstøtte kan man fint løfte litt opp fra gulvet for å holde dem litt ved like, særlig i starten av svangerskapet. Og så er det kjempefint å trene de skrå og den rette magemuskulaturen. Når det gjelder puls har ikke jeg hørt noen spesielle grenser, men det er jo spesielt viktig å lytte til kroppens signaler. Generelt kan man si at andpustenhet er et bedre tegn på intensiteten enn pulsklokke: når du er skikkelig andpusten og bare kan prate i korte setninger ligger du på 80-90% av maxpuls, mens om du kan prate i korte setninger ligger du gjerne på ca 70%. De timene du går på, høres fine ut, og så ville jeg lagt til litt yoga eller pilates etterhvert som du blir større, for å fokusere mer på fleksibilitet. Det er også veldig effektiv trening når man får dreisen på det, selv om det i begynnelsen virker som bortkastet treningstid fordi man ikke får samme følelsen av slitenhet... Lykke til med treninga. Selv skal jeg på afro idag, kjempegøy =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142521455-noen-som-trener-p%C3%A5-sats-eller-evt-andre-treningstudio/#findComment-142521970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 5. november 2010 #3 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg trener på Elixia. Spinning, Step&Styrke, Zumba og etterhvert yoga tenker jeg å satse på fremover. Er i uke 10 og jogger fortsatt endel ute, trives godt i skogen! Nå som det blir kaldere og mørkere blir det dessverre mindre løping ute og mer trening inne. Har som mål å trene 3/4 ganger pr uke så lenge jeg klarer! Har slitt med bekkenløsning i mine forrige svangerskap, men håper treningen vil holde bekkenet på plass denne gangen! Lykke til med bebisen og treningen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142521455-noen-som-trener-p%C3%A5-sats-eller-evt-andre-treningstudio/#findComment-142523936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå