Skedsmo(r) Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Hvor ofte ammer dere? hvor mange timer går det mellom hver gang barnet deres får mat, og hvor lang tid bruker det på å tømme et bryst?
Nickeguri Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Hun er snart 3 mnd, men svarer for det. Hun bruker ca 5 minutter på å tømme et bryst, og vil sjelden ha mer enn et bryst om gangen. Jeg ammer ca hver 3 time om dagen. Hun legger seg ca 8, og jeg ammer 1 - 2 ganger om natta. Så sover hun til ca 6. Ammer på nytt da. Fortsatt ingen økedøgn, og ikke oftere amming på ettermiddagen, slik jeg ser mange har. Hun er 11 uker, og har lagt på seg nesten 3 kg siden fødselen......
Junigutt 2010 <3 Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Jeg fullammet til han var 4 mnd, og da ammet han 6 ganger i døgnet. på dagen gikk det mellom 3 og 4 t mellom hver gang og han sov ca 9 t før han våknet første gang på natten. Vet ikke om han tømte det, men han brukte ca 15 min hver gang og da gikk det som sagt 3-4 t til neste amming.. S
Nickeguri Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Kan legge til at storesøsteren brukte 10 minutter på å tømme et bryst, og jeg ammet alltid fra begge bryst med henne før hun var fornøyd. Unger er forskjellige, gitt!
førstegang...1 Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 hun er snart 3 måneder og ammes hver time. bruker ca. 10 på hvert bryst
Gjest JuniGull2010 Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Min er litt over 4 mnd nå. Jeg ammer ca hver 2-3 time om dagen. Han tar ett bryst om gangen og har aldri brukt mer enn max 10 min, nå er han kanskje ferdig etter 5 min. Han ammer når han våknet og tar en liten sipp på det samme brystet før han legges for neste lur. Han sover fra 19.00 - 07.00 og ammer 3 ganger i løpet av denne tiden. Jeg skal begynne med litt grøt når han blir 5 mnd, i håp om han blir litt mer mett om natten snart... Men jeg vil amme så lenge så mulig, så drøyer litt med å begynne med fast føde.
Mammahjertet <3 Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Det var varierer hvor ofte jeg ammer henne. Hun får hver gang hun viser tegn på å ville ha pupp. Men jeg kan si at det kan være så ofte som en gang i timen som et par timer i mellom på dagen. Om natten så kan hun kreve pupp hver 3. time eller sjeldnere enn det. Det skjer at hun sover fra sju-halv åtte på kvelden til to tiden før hun vil ha pupp. Hun kan bruke alt fra 10 minutter på en pupp, til å insistere _iherdig_ på å få ligge å sutte i en halvtime på en. Siden jeg er så herda nå, så lar jeg henne i blant få ligge å kose seg litt ekstra lenge ;-) Har panserknopper omtrent i forhold til før, he he.
mammaløve Skrevet 6. november 2010 #8 Skrevet 6. november 2010 3, 5 mnd her. Ammer hver eller hver annen time. Har forsøkt å få han til å ta begge sider for at han skal kunne føle seg mett og fornøyd lengre, men han insisterer på å bare ta en side av gangen. Han spiser effektivt i kanskje 5 minutter, men liker å ligge lenge ved brystet om han har mulighet til det. Tar vel en mellom 10 og 20 min å amme. Spiser hver andre time natten igjennom også...sukk... Forresten; har dere andre merket noe til at det er skjeldnere dere har melkespreng? Nå kjenner jeg nesten ikke at det er melk i brystene lengre, de ser sånn slappe og tømte ut hele tiden synes jeg. Men jeg kan pumpe mer ut av dem nå enn før. Er det normalt? Får jo følelsen av at jeg ikke har nok melk til småen...
mammaløve Skrevet 6. november 2010 #9 Skrevet 6. november 2010 3, 5 mnd her. Ammer hver eller hver annen time. Har forsøkt å få han til å ta begge sider for at han skal kunne føle seg mett og fornøyd lengre, men han insisterer på å bare ta en side av gangen. Han spiser effektivt i kanskje 5 minutter, men liker å ligge lenge ved brystet om han har mulighet til det. Tar vel en mellom 10 og 20 min å amme. Spiser hver andre time natten igjennom også...sukk... Forresten; har dere andre merket noe til at det er skjeldnere dere har melkespreng? Nå kjenner jeg nesten ikke at det er melk i brystene lengre, de ser sånn slappe og tømte ut hele tiden synes jeg. Men jeg kan pumpe mer ut av dem nå enn før. Er det normalt? Får jo følelsen av at jeg ikke har nok melk til småen...
Gullblomst Skrevet 6. november 2010 #10 Skrevet 6. november 2010 Min er akkurat 3 mnd og han spiser ca hver 2. time og bruker ca 7 min på hvert måltid. Han spiser bare en side pr. måltid. Han legger seg kl 21 og sover til ca 10.30. Da ammes han ca kl 01.30, 4.30, 7.00 og kl 9.00. Jeg skulle gjerne ønske at han spiste begge sidene slik at måltidene hadde blitt sjeldnere men det bestemmer ikke jeg gitt
Mammahjertet <3 Skrevet 6. november 2010 #11 Skrevet 6. november 2010 mammaløve: Det er helt normalt at brystene ikke er sprengte lenger. Og du vil likevel ha nok melk til minsten :-) Det står om dette på ammehjelpen sine nettsider. Jeg var der ofte mens babyen min var bittelita. Nå er hun 3 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå