fastelavens_bolla! Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 ja det lurer jeg egentlig på her jeg sitter trøtt som ei strømpe:)
Sweet Amber Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Nei, er nå over 4 år siden jeg ble småbarnsmor for første gang og jeg blir nok aldri vant til det. Er skikkelig trøtt, utslitt og gleder meg til barna blir større. Dette er definitivt sistemann ja...
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Nå har ikke jeg stått særlig opp om natten da babyen min nattavvente seg selv ved 2 mnd. Men jeg venner meg ikke til å stå opp kl 7. Det er jo ikke så skrekkelig ille, men jeg er B-menneske og orker ikke stå opp så tidlig. Så jeg legger meg ofte igjen når hun sover første lur. 10 mnd gammel nå. Sliten og trøtt konstant..
Fifrildi Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Ja, det har jeg blitt! Jeg klarer meg med mye mindre søvn enn før og det skal en skikkelig våkenatt til før jeg blir utslitt dagen etter. Det går kanskje i en kaffekopp ekstra om dagen, men det er det egentlig. Men så kommer nettene der hun våkner hver halvtime eller bare gråter fordi hun er syk eller får tenner og sånt og da er jeg fullstendig zombie...
LittLykkelig Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Hehe sat akkurat og tenkte hvor uanstendig trøtt jeg er.. Enda sov vi til 08, men jeg er også b-menneske og klarer liksom aldri å pelle meg tidsnok i seng. Må i tillegg amme kl 01, 04 og 07.. Føler meg så trøtt når vi da skal stå opp at jeg har mest lyst til å la ungen styre ute i stua alene.. Hehe. (Gjør ikke det da!) Synes det er tungt å aldri få mer enn 3 timer sammenhengende. Føles som jeg ikke har rukket å sove i det hele tatt mellom slagene. Men men kan vel egentlig ikke klage. Mange som har det myyyyyye verre..
Canari Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 sov to timer i natt, hjemme med to barn, en med brystvegring og en som bæsja i buksa i stad. men man overlever jo verre ting.
2010 Mammaen Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Jeg venner meg ikke til det nei, men gutten min har en fantastisk pappa og jeg en fantastisk samboer som står opp med gutten vår. Han er oftest oppe rundt kl 6-6.30, så sover jeg til ca 8.30. Det er fantastisk! Men jeg er veeldig trøtt da også altså ;-) Utrolig nok! I helgen skal pappaen bort, så blir hardt for mor dette... Men det skal gå! Regner med at jeg setter enda større pris på mannen i huset når søndagskvelden kommer ;-)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Opp om natta og amme lillemor går greit,men det og stå opp kl 7-8 det blir jeg ikke vandt til.. B-menneske så det holder... Men det tar jo på og "ståopp" 2-4ganger om natta og amme frøkna,kroppen får ikke den sammenhengende søvnen man trenger... Men det funker
Nynte Skrevet 5. november 2010 #9 Skrevet 5. november 2010 Oj, så heldig! Jobber ikke samboeren din eller gjør han det før han skal på jobb! Kjente jeg ble litt misunnelig bare.. Men her drar samboer på jobb før noen av oss står opp, men vi bytter på å stå opp i helgene da..
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 Jeg har flere barn, så dagen starter 7 uansett i hverdagene. Men helgene er langt bedre, babyen min sovner fortsatt så fort han får pupp, så etter morgenmåltidet kan han sove noen timer til Har ikke nattammet på to uker nå, får se hvor lenge det varer. Babyen min er 2.5 måneder gammel.
petite fleur Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Jeg er så heldig at minstemann begynte å sove hele natta allerede da han var 4 uker, så nattevåking slipper jeg. Da er det verre at 3 åringen på død og liv skal starte dagen 05.30 :-S Så jo, jeg er trøtt, men ting kunne vært mye verre dersom lillemann insisterte på å være våken natterstid .-)
Gjest Skrevet 5. november 2010 #12 Skrevet 5. november 2010 Slutt å syt! Hehe! Jeg er fornøyd med å stå opp alt etter 6.30! I dag våknet snuppa 5.35! Hurra! Etter mye kav så bærte pappaen henne i søvn igjen til slutt så jeg fikk sovet en time til før hun våknet, og like etter våknet storebror. Storebror tok alltid morgen i 5-6 tiden, så det er nok derfor jeg er fornøyd! Jeg er også B-menneske og er veldig dårlig humør om jeg får for lite søvn. Desverre er det eneste som hjelper å legge seg tidlig. Noen ganger legger jeg barna, og så legger jeg meg selv før mannen har kommet hjem fra jobb! Godt de er så søte og det er verdt å være opplagt med to små som krever sitt!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 5. november 2010 #13 Skrevet 5. november 2010 Heldige dere er som har en mann som gidder og stå opp osv med den lille.. Mannen her i huset gjør ikke det.. Greit nok i uke dagene siden han jobber,men i helgene kunne han i det minste tatt 1dag så jeg kunne fått sovet litt mer.. Siden frøkna har begynt med grøt her,så ikke avhengi av jura mine.. Men neida,da har han fri og trenger og sove... Hva meg meg?? Skal ikke jeg få litt fri og?? Er da ungen hans og.. Enkelte mannfolk ass Men klager ikke lillemor er verdens snilleste <3
Gjest Skrevet 5. november 2010 #14 Skrevet 5. november 2010 Det at mannen tok henne i dag var fordi han var våken og skulle på jobb. I helga tar jeg babyen og han storebror. Da storebror var liten bytta vi på det, jeg var kanskje våken første gang han våkna (i 5-6 tiden), og når han våknet for andre gang stod pappaen opp og jeg fikk sove (i 8-9 tiden)..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. november 2010 #15 Skrevet 5. november 2010 Ja, så absolutt, det må jeg si- 2 år som mamma har så definitivt gjort meg vant til lite søvn, og også tidvis svæært lite søvn... Har hatt mye nattevåk med storesøster helt fra fødselen egentlig, og spesielt ille er det jo ved tannfrembrudd og sykdom, da snakker vi ikke mange timene på øyet nei, sjelden mer enn 4-5 timer svært avbrutt Ukene rett etter fødsel, da lillesøster var mye nattevåken, og jeg i tillegg ble vekket tidlig av morgenfrisk storesøster, var helt ekstreme, og da fant jeg vel også ut at tålegrensen min går ved 4 timer per natt- 3 timer ble litt for lite i lengden, mens alt over 5,5 time gjør at jeg føler meg uthvilt og klar for en ny dag;)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 5. november 2010 #16 Skrevet 5. november 2010 Nå nærmer min seg 5 mnd og jeg har vel blitt vant med å våkne om natten. Det er greit, men det at han nå har begynt å våkne kl 07.00, det tar det nok laaaang tid før jeg blir vant med!! Sukk... I September våknet han litt før 9, i Oktober litt før 8, nå er det November og han har begynt å våkne 7. Så var det bare å håpe at dette mønsteret ikke fortsetter i Desember.......... :-( Jeg er en mellomting av A-B menneske.
2010 Mammaen Skrevet 5. november 2010 #17 Skrevet 5. november 2010 Nynte, hvis det var til meg så gjør min kjære det før han skal på jobb ja... Så går han oftest på jobb når han lagt gutten vår til første luren. Enten står jeg opp til ferdiglaget kaffe, eller så setter han inn babycallen til meg og jeg sover til gullet er våken. Kommer litt an på hva vi skal den dagen.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 5. november 2010 #18 Skrevet 5. november 2010 Jeg har bestandig trengt lite søvn og vært vant til å stå opp kl. 5 for å gå på jobb, og nå har jeg vent meg til enda mindre søvn. De første 9 mnd sov jeg gjennomsnittlig ca. 3-4 timer hver natt (oppdelt på mange dupper), og jeg startet å jobbe etter 6 mnd. Er egentlig ganske overrasket over hvor greit det går å fungere på minimalt med søvn. Nå er poden over 11 mnd, og det går stadig bedre med søvnen. Sover stort sett i ett frem til det er "morgen" nå, men kunne godt tenkt meg at denne såkalte morgenen var litt senere, da... Våkner gjerne i 4-tida. (i verste fall 3 og beste fall 5), Føler meg tross alt heldig som fungerer godt på lite søvn. Hadde vært verre å ha et barn som våknet kl. 7 og jeg var stuptrøtt og zombie enn å ha en som våkner tidlig og jeg fungerer greit.
You can call me Dårris Skrevet 5. november 2010 #19 Skrevet 5. november 2010 Jeg har sovet ca tre timer pr natt i snitt siste årene, og jeg har blitt vant til det Hadde jeg fått like lite søvn for syv år siden så hadde jeg ikke vært menneske, men nå må man jo bare
Nynte Skrevet 5. november 2010 #20 Skrevet 5. november 2010 Jeg har faktisk ikke noen problemer med å stå opp klokka 7 egentlig, for vi er flinke til å legge oss tidlig. Sovner alltid før klokka 23, noen ganger før klokka 22 også. Minsten legger seg mellom 1830-1900 og sover da som regel uten et pip frem til klokka 3-4. Da vekker han meg med masse prating og hoiing selv om han ligger på eget rom (sambo sover som en steing og enser ingenting, vi har liksom blitt enige om at den som våkner først, den går inn til minsten, men er jo alltid jeg som våkner...argh), må til slutt inn å gi smokken og da er jeg så våken at jeg liksom bare halvsover frem til sju ca da han våkner igjen og da er det morran... Så da er jeg døds trøtt allikevel når han våkner og jeg prøver alltid å dytte litt smokk før vi står opp, ofte kan han da sove til 8 og jeg får slumra litt til... Men ja, jeg blir trøtt av å ikke sove ordentlig etter kl 4.....men det er jo min egen skyld egentlig.. Jeg har alltid sovet 8-9 timer sammenhengende før jeg fikk minsten, også når jeg var gravid! Da kunne jeg sove enda mer.....
gulterkult Skrevet 5. november 2010 #21 Skrevet 5. november 2010 Godt gammeldags B-menneske her også... Leser altfor lenge på senga, elsker det! Våkner mellom 6-7, syns fortsatt det er grusomt tidlig... Men jeg har fått for vane å sove rundt 9-tiden sammen m baby, så da tar jeg igjen litt søvn og det er veldig koselig da! Har jeg legetime o.l prøver jeg alltid å få det etter kl 12, så den "sovetimeluxusen" unner jeg meg så lenge jeg kan! Flinke vi damer!
Gjøkeredet③ Skrevet 6. november 2010 #22 Skrevet 6. november 2010 Det blir jeg absolutt aldri vant til.. Takker høyere makter for at jeg har 2 tette barn med gode sovehjerter
mammaløve Skrevet 6. november 2010 #23 Skrevet 6. november 2010 Vant til? Tja....klarer seg jo definitivt med nindre søvn nå enn før da. Men kjenner på en måte at det holder på å bygge seg opp mot veggen her. Har ikke sovet mer enn to timer sammenhengende siden småen ble født, og det gjør en litt smågal tror jeg. Han er 3,5 mnd nå, og fikk allerede tidlig et bra søvnmønster. Han vil legge seg mellom 19 og 19.30, og jo senere det blir lagt, jo tidligere vil han stå opp om morgenen (søvn avler tydeligvis søvn) I går fikk jeg han ikke ordentlig til køys før 20.30 siden vi hadde vært på bestemorbesøk, og da sto han opp klokka 05.30 i dag. Men så har han 3-4 faste hviler i løpet av dagen da. Det verste er vel at han våkner hver andre time for å spise. Det gjør at jeg aldri føler jeg får sovet ut. Uansett hvor tidlig jeg legger meg, rett etter siste amming, vet jeg at om to timer blir jeg vekket. Selv om man tar nattammingen liggende, og forsøker å "våkne" minst mulig, blir aldri søvnkvaliteten så bra. Tror ikke jeg har rukket å drømme en eneste drøm siden fødselen, jeg. Men det er godt det bare er en liten del av livet vårt. Og vi har jo en nydelig og fornøyd liten sønn! Kommer nok til å savne denne tiden veldig, så man får bare prøve å bite tennene sammen. Har en flott samboer som hjelper til så mye han kan, og ellers får Photo shop fikse de store, blå ringene under øynene mine på alle bildene av oss ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå