Gå til innhold

leggkramper/urolige ben - et lite tips som har hjulpet meg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle dele et lite tips som har gitt meg nattesøvnen tilbake :)

Tar selvsagt magnesium tabletter, og etter en uke med det så lettet krampene noe, men de ble ikke borte. Så måtte fremdeles tasse hvileløst rundt i stua på kvelden, og brukte lang tid på å sovne. Veldig irriterende!!!

Men - trikset som funker suverent for meg, er å ta en lang og skikkelig VARM dusj, så ta på store, myke, gode ullsokker (mannen min sine tykke ullvangsokker) og tulle meg under dyna. Så lenge jeg holder meg varm etter dusjen, så kommer ikke krampene tilbake. Og krampene forsvinner umiddelbart i det varme vannet. Så nå sitter jeg under dyna i sofakroken hver kveld, nydusja og varm, og titter på tv uten ubehagelige kramper :) Kanskje verdt å prøve hvis du sliter med det sammen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme har hjulpet meg også!! Godt å slippe disse urolige bena:) :)

Skrevet

Jeg kan dele litt med meg jeg også da i samme slengen;) Jeg var også veeeldig plaget med urolige ben, og for meg så hjalp ingenting bortsett fra jerntilskudd.. *lykke* Nå merker jeg det nesten ikke i det hele tatt:D

Tar 100mg jern til dagen (jernverdien min låg på 11.1, normalt for damer skal ligge på 11.7-15,3)

Så det kan være lurt å be om en blodprøve hvis en er plaget med dette og føler ingenting annet virker;)

Skrevet

Enig - jern er tingen! Leste om det på restless legs. et eller annet for noen år siden og eneste som hjelper :)

Og søvn må man ha. Våknet nå etter to timer på sofaen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...