Gå til innhold

Hjertebank?

MinSkatt2011

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om det er vanlig med hjertebank når man er gravid? Nærmer meg 6 uker på vei og i dag har jeg vært plaget med høy puls. Dette hadde jeg i perioder de 2 forrige gangene jeg var gravid (som endte i ma) Kan ikke huske at det var sånn når jeg var gravid med gutten min eller når jeg hadde sa. Første gangen jeg hadde ma merket jeg det etter jeg visste at det var ma, men før jeg hadde tatt cytotec tabletter. Andre gangen jeg hadde ma var jeg plaget med det litt før jeg visste at det var gått galt, og i perioden før utskrapning.

Jeg lurer på om det kanskje kan være psykologisk betinget. At jeg innerst inne er litt stresset pga graviditeten av redsel for ny abort, og at dette fører til hjertebank? Jeg har egentlig en god magefølelse, og trodde derfor at hjertebanken ville holde seg borte, men nå har den altså startet. Håper det er psykologisk betinget og at det ikke er et tegn på at noe er galt...

Noe andre som har opplevd noe lignende?

Fortsetter under...

Jeg hadde også litt hjertebank i begynnelsen av denne graviditeten. Er fortsatt gravid, 16 +3 i dag.

Kan ikke huske om jeg har hatt det i de andre graviditetene mine der jeg mistet. Men det er nok mulig jeg hadde det.

Gratulerer med graviditeten og hold på godfølelsen. Den har hjulpet meg selv om jeg har vært nervøs til tider!

Jeg har vært plaget med det enkelte dager/perioder gjennom dette svangerskapet, er nå ca 20 uker. Tok det opp med legen og han lyttet på meg, men fant ingenting galt. Jeg prøver hvis det lar seg gjøre å sette meg ned, eller legge meg ned litt hvis det starter og da bruker det å roe seg litt..Hos meg kommer det nok av stress..

Du har ikke lav blodprosent? Jeg skjønner at du går å tenker på dette, man leter jo nesten etter om noe er galt, da det er vanskleig å være positiv etter å ha vært så uheldig flere ganger. Som du sier så kan absolutt stress og bekymring absolutt føre til hjertebank. Jeg har også hatt en del hjertebank og prøver å bedre det med å puste dypt, rolig og prøve å la kroppen slappe helt av. For min del har det vært en kombinasjon av lav blodprosent og stress. Prøv å ta vare på deg selv og ta det med ro, så skal du se dette ordner seg :) Lykke til, klem

Takk for svar. Det har heldigvis gitt seg litt, men kjenner det innimellom. Satser på at det snart er helt borte. Mistenker mest at det er psykologisk betingen. Alle gangene jeg har mistet har fosteret sluttet å vokse en gang mellom uke 5 og 6, og så har det blitt oppdaget på ultralyd en stund etterpå som ma. Jeg er 6 uker i morgen, så er vel litt ekstra stresset om dagen. Skal til ul om 2 uker, så da er det bare å krysse fingrene for at det denne gangen er liv!

Hei!

Har faktisk lurt på det samme selv.

Har ei jente født i 07, så to MA'er uke 14 og 10.

Gravid igjen, 5+4 i dag.

Sa til gubben for noen uker siden at det må være psykisk når jeg har så mye hjertebank..

Så kom jeg på, jeg har bestandig hjertebank når jeg er gravid. Det var første "tegnet" på at jeg kunne være gravid igjen. Tok en test- og vips:-)

Hadde det faktisk som mest intenst når jeg gikk med dattera mi, og det fikk et lykkelig utfall. Så jeg velger å tro at noen bare er mer disponert for det, og det er visstnok vanlig hos gravide.

Vi får bare krysse fingrene for at alt er som det skal, og at huleboern blir i hula si ei lang stund til:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...