minnimus83 Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 flere som slite med halsbrann om nettene , og m stå opp og drikke melk, 'eg har gjort det lenge nå sletet md det må stå opp flere ganger om nettene å drikke melk, det hjelper for meg
pompompei Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Ja jeg! Jeg er så mye våken om natta pga. halsbrann!! Melk har jeg ikke prøvet.. det gjør jeg i natt!
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Sliter innimellom. Melk hjelper på meg også, men ikke så lenge. Det som hjelper da er syrenøytraliserende tabletter eller faktisk lovehearts
Ziz Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Kjøp Gaviscon tyggetabletter eller samarin Melk skal man egentlig ikke drikke, for det hjelper der og da, men forverrer halsbrannen på sikt.
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Samme her, sliter med halsbrann om natta, og da spesielt hvis jeg ligger på høyre side av en eller annen grunn. Men nå har jeg begynt å nesten sitte når jeg skal sove, og det hjelper, sammen med et glass melk før sengetid.
:o) :o) :o) Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 JA, eg har mye halsbrann. Kaster opp når det er på det verste:S For å slippe å stå opp om natten for å drikke melk, har jeg en flaske Gaviscon (flytende) stående på nattbordet. Smaker PYTON, men blir det for gale, tar jeg meg en slurk med det. Da går det stort sett vekk. På dagtid drikker jeg masse melk. Har hørt at det visstnok bare skal hjelpe midlertidig, men på meg hjelper det veldig godt:)
jlille Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Prøv novaluzid! Flytende novaluzid. Har prøvd gaviscon to ganger, og kasta opp begge gangene pga konsistens og smak. Jeg drikker også en kopp te, faktisk.. vanlig earl-grey... Kaffe er fienden, melk og prim gjør det _ille_, men hvitost går bra
mamma 2006 & 2010 :) Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 jeg er litt plaget på dag tid, men natta er ille, det som hjelper for meg er 2 gavicon tyggetab før jeg legger meg, tygger dem skyller med vann også pusser tenna, smaken borte og hjelpa er der etter jeg begynte med dette sover jeg HELE natten gjennom.. GODT!!
super_s Skrevet 5. november 2010 #9 Skrevet 5. november 2010 novaluzid er toppers! Ligger ei pakke ved senga hele tiden.
AlmaN Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 Lovehearts hjalp for meg, men de er jo fulle av sukker, og vi gravide er ekstra utsatt for å få hull i tennene.... Merker at halsbrann- tendensen har tatt seg opp de siste dagene etter at jeg har spist makrell i tomat eller sardiner til frokost. Unngikk dette og det har gått bedre. Fet fisk, pølser og ligende bør jeg holde meg unna kjenner jeg. Mye appelsinjuice og annet surt i store mengder epler gjør heller ikke susen. Små og hyppige måltider skal visst være bedre enn få store.
Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Hei, titter inn fra 2tri Jeg sliter voldsomt med halsbrann, har veldig høge symfysemål og jordmor mener at d kan vær det som gjør at jeg har så mye halsbrann, har spist novazid tyggetabletter(eller noe sånt), men den beste løsningen var: Banan og stort glass med melk:) Prøv det, det funke hele natten for meg!!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 5. november 2010 #12 Skrevet 5. november 2010 Jeg har hatt halsbrann lenge, og jeg synes melk har hjulpet hele veien, uten å forverre det. Guttungen har vært syk en stund nå, og gått på antibiotika. Vi fikk da et tips om å gi han biola med den, så han ikke skulle bli så dårlig i magen. Så jeg hamstret biola, og det er det aller beste! Helst den med bringebær
kathie84 Skrevet 5. november 2010 #13 Skrevet 5. november 2010 En liten neve mandler og vann er tingen:) Har ikke hatt halsbrann etter at jeg begynte med dette, særlig på kveldene og etter litt større måltider
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 5. november 2010 #14 Skrevet 5. november 2010 Jaaa! Melk er redningen hos meg... og jeg får mer halsbrann hvis jeg ligger på høyre side.. Snodig nok =P Men er villig til å prøve mandler =D
Gjest babyfabrikken1979 Skrevet 5. november 2010 #15 Skrevet 5. november 2010 Vær så snill, ikke bruk lovehearts!! Jeg ble tipset om det her inne forrige gang jeg var gravid. Venninna mi og jeg var ute og kjørte bil, og vi satt og skravlet som alltid. Jeg begynte å le av noe, og plutselig svalgte jeg feil. Loveheartsen begynte å bruse i halsen min. (Den skummer som et slags bruspulver) Den la seg som et skumlokk i pusterøret, noe som gjorde at jeg ikke fikk puste. Venninna mi måtte vrenge bilen inn på veiskulderen, kjørte på E18 i tillegg, og måtte dra meg ut av bilen. Tok meg nesten 1 1/2min før jeg fikk igjen pusten. Det holdt på å gå veldig galt! Jeg takker meg lykkelig for at det ikke var et av barna mine som spiste det! Prøv heller Nyco fruktsalt. Den får opp syre"boblene", og den har vært en god støttespiller i dette svangerskapet
❤lilleprinsentilmamma❤ Skrevet 6. november 2010 #16 Skrevet 6. november 2010 uff ja jeg også! Får det også ofte etter at jeg har spist. Helt forferdelig! Jeg drikker melk eller spiser en yoghurt naturell for å holde halsbrannen borte.
*ms* Skrevet 6. november 2010 #17 Skrevet 6. november 2010 er kunn i uke 26 og har sliti med det støtt og stadig.. drikker mye melk, det hjelpeer for meg.. så når det er skikkelig ille tar jeg en Link:) prøvde graviscon,men da kom oppstøta like fort tilbake... men er sikkert forskjellig fra person til person..
ღ٥ﻻ ﻉ√٥ﺎ ٱυღ Skrevet 6. november 2010 #18 Skrevet 6. november 2010 Nyco salt er tingen Natulrlig er det også )
minnimus83 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #19 Skrevet 7. november 2010 eg har prøvd love hearts og de syretablettene og men eneste så hjelper for meg er melk og is og youghurt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå