Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg giftet meg med min kjæreste gjennom 9 år i sommer og hittil har ekteskapet gått veldig bra. For noen uker siden oppdaget jeg at han fik brev med varsel om inkasso dersom regningen ikke ble betalt ommgående. Jeg konfronterte han med dette og spurte hva det var. Han svarte at han hadde problemer med økonomien og at han trengte hjelp. Vi satte oss ned for å se på regningene hans og ble enige om at jeg skulle ta meg av alt av økonomi fra nå av. Nå har jeg kommet over nok et brev som han har "gjemt" unna i et skap der det står at det må betales omgående for å unngå inkasso. Jeg blir gal. Han tror det bare går utover seg selv når han driver på sånn, men han har faktisk en kone og en datter å tenke på også! Og i tillegg til alt dette har han begynt å snakke om at vi burde få et barn til! Aner ikke hvor jeg vil med dette, men må bare få det ut... Jeg irriterer meg grønn her jeg sitter, og aner ikke hva jeg skal gjøre... Det virker ikke som det nytter å snakke med han om dette heller, han bare unngår temaet. *frustrert!!*
togutter-08og10 Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Jeg regner med at du har sett på luksusfellen. I de programmene får man mange gode forbrukertips. Har du ikke ant noe om hans privatøkonomi før dere giftet dere? Bare lurte siden dere har vært sammen så lenge Du har flere ting du bør gjøre nå: 1. Finne ut om dette kan gå ut over deg økonomisk? 2. har dere felles lån? 3. Har du oversikt over hvor mye og til hvilken rente? 4. finn ut hvor mange kreditorer han har og hvor mye gjeld han har? 5. Har han tatt opp lån du står ansvarlig for også? Når alle disse tallene er på bordet må dere sette op budsjett og gå til banken, kanskje dere kan få et felles lån for å dekke kreditorer? Så får jeg håpe for deres skyld at ikke gjelden er for stor, og at mannen din er mann nok til å ta ansvar og gjøre opp for seg. PS: dere må sikkert endre forbruksvaner også.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Før vi giftet oss var det han som tok seg av regningene, og jeg trodde faktisk han hadde kontroll. Helt til jeg tilfeldigvis kom over flere brev med varsel om inkasso. Da tok jeg det opp med han og vi ble enige om at jeg skulle ta over økonomien og betale alle regningene. Han har nok ikke tatt opp lån etter at vi ble sammen, men han har unlatt å betale regninger pga at han ikke har hatt penger. Og dermed får han purringer og inkassovarsel. Han kan være en skikkelig dritt til tider og vil ikke snakke om dette for at synes det er flaut å ikke kunne ta seg av økonomien sin selv, men herregud han kan da ikke gjemme unna regninger for meg pga at det er flaut! Jeg jobber 100% og vel så det for å få betalt regningene hans, jeg blir sliten får hodepine og har 0 energi på ettermiddagen når jenta kommer hjem fra b.hage. Dessuten har jeg aldri råd til å dra på shopping lengre. Ikke at det er det verste, men jeg savner den friheten. Og det irriterer meg at MINE penger skal gå til regninger og purringer HAN har fått tilsendt... Irritert på morgenkvisten kjenner jeg!!:@
togutter-08og10 Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Lei situasjon du er kommet opp i. Håper dere greier å løse det og følg noen av rådene ovenfor. Har han foreldre som evt kunne stilt opp i en overgangsperiode? Og ja jeg skjønner at han er flau, det er flaut å ikke mestre ting som f. eks økonomi, men det hjelper ikke å gjemm regniger. Min mann hadde litt av det samme problemet da vi møttes, men var ærlig og fortalte alt. Han betalte da minimalt med husleie til meg (jeg hadde råd til det, og eide leiligheten) Det har gjort at vi fikk det mye bedre økonomisk når han ble ferdig med alle dumme regninger for glemt moro. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Vet ikke om foreldrene hans ha så fryktelig god råd heller, men det går jo selvfølgelig ann å prøve.. Hadde vært bedre å lånt noen kroner av dem enn å ta opp lån i banken for å betale regningene liksom. Håper det ordner seg uten alt for mye krangling. Tusen takk for svar! Du er en knupp!!
togutter-08og10 Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Lykke til.. og håper det ikke dukker opp altfor mange ukjente regninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå