Gå til innhold

Ny sesong med "Jordmødrene", jippi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det starter på nrk rundt 16.nov, gleder meg!

Kommer til å sitte og sippe i ett kjør!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Nå kan jeg også se sånt. Så ikke noe slikt under graviditeten, var livredd for fødselen. Men nå er den jo vel overstått, så nå kan jeg sitte og se på de andre som har vondt;)

Skrevet

Jeg også (sipper). Det er sååå koselig, og får sånn flash back til mine fødsler :-)

Skrevet

Jiiippii! Jeg så hele sesongen på en kveld/natt når jeg var gravid. Og når mannen stod opp i 4 tida for å tisse å hørte hulking fra stua så skal jeg si det var en som lo fælt når han skjønte hvorfor..hehe:)

Skrevet

Så gøy, det gleder jeg meg til. Jeg husker jeg satt å så på det da jeg var gravid, jeg hylgrein. Hehehe, jeg var så følsom. :)

Skrevet

hurra!! TAKK for tipset gulterkult! Hvor mange klokka begynner det?

Jeg ser på Sykehuset innimellom og sipper og hulker når det er fødsel der.. eller da de filmer litt fra Nyfødten...

det er så magisk...

Skrevet

.. og vet du hvilket sykehuse de har filmet?

Skrevet

jeg skulle IKKE se på den serien da jeg gikk gravid, men når terminen nærmet seg så ble jeg veldig nysgjerrig og taklet ALT jeg så av fødsler! haha!

men det var veldig nyttig da, fikk liksom litt peil på hva som var "normalt".

De filmer fra litt forskjellige steder denne gangen, bla.a.

Lofoten, Svalbard og nordpå tror jeg.

Blir spennende, der er det jo fødsler på litt andre premisser om båt og vær ikke skulle klaffe...

Ps: jeg griner også av Sykehuset når det er fra Føden....er jo så vakkert!

Skrevet

Ååååh yes!! Så på det på nettet da jeg var gravid. Elsket den serien. Mye mer interessant enn tvnorge sin og sykehuset. Skal skikkelig kosemose meg under fødselsscenene. Selv om jeg personlig syntes det så mye mindre smertefullt ut enn det faktisk var.. Noen av dem sa jo ikke et pip, så ut som de kun hadde lettere ubehag. Her kom det noen reale urkvinnebrøl når jeg pressa..... :D

Skal bli godt å kose meg med følelsen om at min fødsel er overstått! Gleder meg! :)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Huff.. Jeg vet ikke om jeg kan se på det... Da er jeg redd unge nr 2 kommer september neste år! Hehe.. Det er rart at man kan få lyst på flere barn av å se på kvinner som skriker av smerte!! :-)

Skrevet

Hurra for dette!!! Bare intromusikken får meg til å grine :D Trodde jeg kom til å grine som en foss da jeg selv fødte barnet mitt, men merkelig nok så følte jeg meg bare tøff som en Amasone da jeg endelig fikk han opp på brystet, mens samboeren hulket og gren som et lite barn :D Fødsler er bare magiske!

Skrevet

Var sikker på at jeg skulle sippe som en gal,men kom ikke en tåre her heller. Var bare helt overveldet med følelser av lykke,mens mannen min gråt. -Skikkelig! Hulket. Det var så flott å se,får skikkelig klump i halsen og tårer i øya når jeg tenker tilbake på det. Men der og da følte jeg meg så sterk som en løve.

Leste et sted når jeg gikk gravid at når et barn blir født så er det som om gud er med i rommet,og kunne ikke vært mer enig!

Er ikke spesielt troende,men etter å ha født så må jeg si at troen har blitt mye sterkere! Det største i verden!:)

Skrevet

åååå....man blir jo helt sentimental av å tenke tilbake!

jeg hadde et skikkelig URHYL i det ungen føyk ut, så ventet jeg spent på å høre gråt.

Fikk ungen opp til brystet og jeg hadde fortsatt ikke felt noen tårer, men da den sugde tak i brystet mitt og klarte å spise med en gang, begynte jeg å tute.

Min største opplevelse ever!

hulk, hulk.....

• 2 uker senere...
Skrevet

nå ser jeg de en gang til jeg, hehe...

er jo noe annet nå som man har opplevd det, kanskje hente snytepapir med en gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...