Checkit Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Fødte for 8 uker siden og vi stor koser oss. Problemet er at jeg føler meg så innmari sår i kjønnsleppene ennå.. spesielt mellom skjeden og rumpa.Har vært til gyn kontroll og alt så helt supert ut...men hvor lenge har dere følt dere såre og ømme?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Mener å huske at jeg var ganske okei der nede rundt uke 6...er du sydd? Når man får en skade på vev, kan nervene trenge litt ekstra tid på å omstille seg, og man kan oppleve ömhet i området lenge. Jeg har til og med arr der det er ömt selv om det er flere år siden jeg skadet meg. Men det er aldeles ikke som når det var nytt altså! Så det kan jo väre det, at du bare trenger litt tid ;-)
Checkit Skrevet 4. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2010 Jeg er sydd ja, en god det også, men innen normalen var forklaringen jordmoren sa... Og det er litt annerledes "hudfold" der enn det var fra før, så må nok bare innfinne meg med at det er litt annerledes enn før fødsel...men det jo greit nok, så lenge det ikke bli rvondt lengre og alt fungerer... Er utålmodig på at det skal bli ok igjen snart!
Gjest Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Jeg er ikke sydd og var øm i rundt 2 -3 mnd etter fødsel.. var også hos gynekolog men han sa alt så veldig bra ut selv om jeg følte meg helt grusom nedentil.. Var uvant ja!
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 hei,2 mnd siden jeg fødte, ble klippet og sydd Jeg er også øm der nede enda, ikke sånn at det gjør vondt, men litt sånn "blodet samler seg der nede" øm...Fikk beskjed av legen om at det faktisk kan være sånn resten av livet..jaja sier jeg bare! Syns heldigvis ikke det var vondt å ha sex i allefall
Vandrende Melkemaskin Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Jeg var øm i tre måneder etter fødsel. Babyen ble tatt ut med vakuum, vet ikke om det har noe betydning. Jeg revnet ikke spesielt mye, litt innvendig, i tillegg ble jeg klippet.
Mjølkekua Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Hei, Jeg hadde det på samme måte. Hadde en ekstra "tapp" i mellomkjøttet (iiih ekkelt ord). Var øm i 3 mnd. Dro til gyn for å sette inn spiral og sjekke dette og da så alt helt flott ut. Han mente at det kanskje var sydd litt stramt. Det gikk seg til i ukene etter dette og tappen er heldigvis borte, men var så vondt de første 6 ukene at jeg tok mye smertestillende. Jeg ble sydd 6 sting, og var i følge jm bare en bitteliten rift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå