Lemonia Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Jeg synes vel ingen av delene egner seg på pizza, de har lite smak begge to (men Jarlsberg har vel ørlite mer smak enn Norvegia): Rent personlig foretrekker jeg en blanding av god cheddar eller parmesan og mozzarella (smaker heller ikke så mye, men gir den rette pizzaostkonsistensen).
Mjølkekua Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Jeg bruker en blanding av Jarlsberg og mozarella og synes det er godt :-)
Hanna30 Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Jarlsberg har mer smak og er mye bedre på pizza enn Norvegia synes jeg!
Sylteflesk Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Altså, hva som er godt kommer jo an på hva man liker :-) Men personlig synes jeg ikke Norvegia smaker noe som helst. Jarlsberg går absolutt an på pizza, sveitser eller aller helst cheddar er bedre. Gruyere er også godt. Jeg liker å blande flere forskjellige ostetyper.
Fizzymed2små Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Syns den pakken de har med fire forskjellige typer revet ost er veldig god jeg:)
ellen-propellen Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Ja,jarlsberg er like god som norvegia:-) Den setter en ekstra liten spiss på pizzaen og passer ekstra godt til om du har tacopizza syns jeg. Bland kjøttdeigen med taco krydder etter pakkens anvisning,og ha masse grønnsaker på pizzaen.feks paprika. Server med salat til.Veldig godt:-D
Mammapudding Skrevet 5. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2010 Takk for svar alle sammen Da prøver vi Jarlsberg Jeg for min del liker andre oster også, men samboern er ikke så glad i å prøve nye ting..så Jarlsberg blir skummelt nok for ham
Gjest amandine Skrevet 5. november 2010 #9 Skrevet 5. november 2010 Bare ikke ha kun Jarlsberg! Den har ikke like gode smelteegenskaper som feks norvegia, men vil helt klart smake litt mer.
Gjest Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 Både Norvegia og Jarlsberg kommer i vellagret utgave, noen butikker også som "ekstra vellagret". De har betydelig bedre og sterkere smak enn de vanlige, og anbefales på det sterkeste. Ellers skal jo også krydderblandingen oppå pizzaen være med og gi smak, slik at selv vanlig Norvegia kan være grei nok.
*Rutletutt* Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Det blir jo litt smak og behag - men jeg syns begge deler er like godt. varierer litt her hva vi bruker, og alle liker begge deler like godt. Syns også revet mozarella er godt på pizza:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå