Gå til innhold

MÅ bare si én ting.. ÅH!!! SVIGERMOR!!! *arg*

Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt fustrasjon, jeg er 5mnd på vei og har ei svigermor som bare konsentrerer seg om negative ting ang mitt svangerskap.. Ingen ting er koselig, ingen ting er hyggelig.. og for gudskyld.. IKKE HANDLE INN NOE før ungen er født.. det kan jo tross alt gå galt! HERREGUD! Ta deg sammen kjerrig! tenker jeg.. jeg vet da jo at ting kan gå galt, men jeg kan faktisk ikke tenke på det HELE tiden, hva er kos med å være gravid da ?!

Får beskjed om å ta meg sammen når jeg jobber 100% i ett fengsel med kronisk migrene og startende bekkenløsning.. Graviditet er jo ingen sykdom glefser hun.. men hun skjønner jo at jeg er sliten for en på jobben HENNES, hun var SÅÅÅ sliten at hun ikke klarte noen ting, men hun jobbet 30% og bodde hjemme hos mora si da !? Say What!?!

For en uke siden ble jeg sjukmeldt da kroppen sa stopp! (har tidligere hatt én sjukmelding på 6år!) Jeg dro hjem til mamma i 5 dager da, samboeren skulle på jakt.. da fikk jeg bare høre fra samboeren når han kom hjem at hun hadde sendt han en melding om at jeg var puslete som måtte dra hjem til mamma for å få trøst når gubben var borte.. faen heller.. her på tunet er det da ingen hjelp å få..

ÅH.. blir så irritert.. dette er bare litt av masse..

vær så snill jenter.. luft litt irritasjon over svigermor dere også , så jeg vet at jeg ikke er HELT alene når gubben er borte...

Jeg føler iallefall med dere alle sammen!

Fortsetter under...

Hmmh! Hørtes helt jævlig irriterende ut! Sett henne skikkelig på plass hvis hun er vanskelig...det gjør jeg med kjipe folk og det pleier å funke (funka sågar på min eks svigermor også. Hun slengte dritt om meg til sønnen sin for å gjøre seg bedre og å få han (voksne mannen)til å flytte hjem igjen. Ble iskald taushet i ca 1 mnd før hun bestemte seg for å oppføre seg som folk....). Blir det for ille kunne kanskje samboer be henne om å backe unna. Dere skal jo bygge deres liv og det er jævlig frustrerende å ha sånt hengende rundt ørene på seg. Min nåværende sviger er helt super! Kan ikke klage! Håper det løsner litt for deg snart. Sett dama på plass!

Begynner å lure på om jeg rett og slett er heldig!! Jeg trudde jeg hadde en spesiell svigermor, men trur du slår mange!

Trur jeg enten måtte ha tatt en skikkelig prat med henne en gang for alle! eller bare ignorert henne totalt.. for å være helt ærlig så trur jeg at samboeren min ville reagert og kanskje tatt den alvorspraten med henne.. synes det er rart om samboeren din ikke sier no, må vel bli lei han også?

Svigermoren min vet ikke om graviditeten, vi har invitert henne hjem flere ganger fordi vi ville fortelle henne om graviditeten ansikt til ansikt, men hun har unnskyldninger hver gang. Og de er så dårlige at vi vet det bare er tull. Og ikke har hun store interessen av familien fra ellers heller, har vel stort sett sett henne de gangene vi har tatt en tur. men synes hun kan vise litt interesse også.. hun bor ca 15 min unna, kjører bil og er i god form.. men hun liker seg nok dessverre bedre på bingo!

Må bare si at jeg føler med deg! Har ikke så mye erfaring med dette, heldigvis, så jeg vet ikke helt hvordan råd jeg skulle gitt deg. Syns bare det er forferdelig hvordan noen oppfører seg mot svigerdøtrene sine. Håper du/dere finner ut av det.

Annonse

Hei frøken85!

Synes du burde ta en alvorsprat med samboeren din. Dette er ditt og hans liv. Selv om hun er moren hans, har hun ingenting med å blande seg inn i deres liv. Dere er voksne mennesker.

Samboeren din må snakke med moren sin og sette en grense for hvor mye hun kan blande seg. Hun vil nok høre mer på han enn deg - kanskje?

Og det kan være greit å ta problemet allerede nå mens du er gravid. Hvis hun blander seg så mye nå - tenk på hvordan det blir når baby'n er født!

Lykke til!!!

ÅÅÅÅh, gårdsproblematikken! Den kan jeg alt om!

Jeg vokste opp med fire generasjoner på samme gård, noe som var himmelen for meg, som alltid hadde noen med god tid til meg, og et blodig mareritt for min mor, som har fire svigerser løpende rundt for å kritisere henne. Nå var ikke alle like ille, og min mor er også spesiell, men hun har i ettertid sagat at det burde være en lov mot å bo på samme eiendom som svigers. Hun mener man skal bo i "må-sette-seg-i-bilen-avstand" fra svigers;-)

Selv er jeg i den "heldige" situasjon at svigermor ikke er blant oss lenger (mannen min legger ikke skjul på at vi hadde gått dårlig overens) men har STOOORE problemer med svigerfar. Heldigivs bor han i utlandet, men arrogansen hans og selvsentrertheten han presterer er verdt en bok! Han bryr seg ikke en centimeter om barnebarna. Under forrige svangerskap var jeg skikkelig plaget fordi hjertet mitt ikke virker helt som det skal og vi bekymret oss masse for babyen, men han spurte ALDRI hvordan det gikk og kommenterte bare at jeg innbildte meg alle disse problemene, at det var et mentalt problem, og det vet han, for han er terapeut!! Arrrgh! Denne gangen har han ikke spurt en eneste gang hvordan det går og ringer bare hit for å klage på sine små problemer. I tillegg vil han ikke komme til navnefesten for babyen/e og er generelt vanskelig.

Så la oss kjøpe en dartskive, kalle den svigers og kaste piler på dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...