Mjølkekua Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg var på 5 mnd kontroll i dag, og fikk litt følelsen av at helsesøster ville at hun skulle gjøre mer enn hun kan.. Hun ruller fra rygg til mage (men foreløpig ikke andre veien) Holder ting med begge hender, selv om hun favoriserer venstrehånden - putter ting i munnen (det var dette helsesøster styra mest med) Er sterk når vi drar henne opp fra rygg til sittende Hun løfter hode fint og griper leker når hun ligger på magen, men løfter ikke begge hendene fra gulvet (flyr ikke) Hun klarer ikke ligge i mageleie med strake armer under seg, mer med armene foran seg mens hun holder i leker. Står på fanget når vi støtter henne og sitter fint med litt støtte. Fikk bare sånn rar følelse når jeg var der, selv om tulla vår var blid som ei lerke (helt til vaksinen ble satt)...
Hanna30 Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Ikke stress du, tror det er vanlig å få litt sånn følelse når man er på kontrolll.. Min er bare fire og en halv da, men kan ingenting av det du kan! Griper ting og putter i munnen da, men ellers kan han ikke så mye;) Stresser ikke med det, det kommer! Min lå bare som et slakt på firemånederskontroll og gjorde ingenting av det helsesøster ville;) Jeg ble litt stressa der og da, men jeg vet jo at han utvikler seg normalt og at han ikke bare ligger der til vanlig, så med en gang jeg gikk ut døre fra helsestasjonen så tok jeg meg sammen og bare smilte av det hele:)
gulterkult Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Min er snart 6 og kan også alt dette. men jeg syns folk stadig maser: ruller, sitter, krabber babyen? Jeg har bestemt meg: jeg skal IKKE la meg stresse, jeg skal NYTE hvert steg på veien og ikke stresse med å komme til neste, tiden går uansett altfor fort! Når jeg leser i bøker om hva de "skal" kunne, så stemmer jo det meste, og så lenge babyen din er glad og fornøyd ellers, så syns jeg du heller skal kose deg der den er nå!!
Mjølkekua Skrevet 4. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2010 Takk for svar :-) Er jo egentlig enig med dere. Æsj, så teit jeg er. Hun er jo verdens SKJØNNESTE og gjør alt i sitt eget tempo :-)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Hei, jeg har ikke barn på den alderen enda, men søsteren min sin er 5 mnd, han kan sitte selv, holder flaska selv, ruller fra mage til rygg og andre veien igjen, og har begynt å åle seg litt bortover gulvet! Og dette høres sikkert rart ut siden du "stresser" andre vein, men søsteren min er faktisk litt lei seg for at han kan så mye allerede!! Hun får beskjed på helsestasjonen om å ikke la han sitte selv, så hun må stresse med å ikke la han sette seg opp selv (ja-.han klarer det og!) Og syns rett og slett det er litt trist å måtte hemme han i å gjøre det han kan, og at han ikke er "baby" lenger. Så mitt råd er-ikke stress med det! Det kommer når det kommer-og da kunne du sikkert ønske det stoppet litt opp! Venninnen min sitt barn gikk ikke før hun var 2, og var generelt sent ute- nå er hun den som er raskest og flinkest til det meste i klassen! Barn vokser i rykk og napp, både psykisk, fysisk og motorisk
gulterkult Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Ja, ikke la deg stresse av andre! tenk når unger krabber eller GÅR, og du tenker tilbake på når den var liten og søt og faktisk lå i ro på ett sted, hehe... Tenk så søte de er nå!!!!!!!
Hanna30 Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Ja, sånn må du tenke:D Min smiler og ler og er fantastisk, gleder meg til jeg våkner opp sammen med ham hver morgen. Bryr meg ingenting om at han ikke har helt kontroll på hendene sine ennå, og ikke liker å ligge lenge på magen og sånt som de "burde" gjøre nå. Han er helt frisk og gjør ting i sitt eget tempo! Ikke stess, bare nyt:D
Vimse + gullene Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 min er snart 5 mnd. gjør ikke så mye spes. Hun koser seg i mageleie, griper, sutter og gnager. Har rullet begge veier, men pleier ikke å gjøre dette. Kan ikke "fly", bevege seg eller sitte. Jobber med å løfte seg opp i mageleie med strake armer. Kan stå på fanget når vi holder henne.
gulterkult Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Nemlig!!! godt sagt! Har en bekjent som sa til meg her om dagen: "da mitt barn var så gammelt som ditt, kunne den DITT og DATT osv"..... Jeg blir så oppgitt, hva er vitsen??? Greit å forhøre seg om hva ungen kan, for å virke interessert, men å SKRYTE, som jeg oppfattet det da, det syns jeg blir litt dumt. Men som sagt: IKKE la deg stresse av andre...lettere å gi råd om det enn å følge det selv, hehe.
Mjølkekua Skrevet 4. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 4. november 2010 Godt å høre at jeg har en veldig normal tulle! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå