Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd der her?

Fysioterapauten min vil sette det på meg så sant det er i orden for jordmor, men jm mener det kan gå for fort da.

Når har dere evt begynt med det? og hvor ofte? hjalp det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg prøvde modningsakupunktur med andre mann, etter at jeg gikk 16 dager over med første mann (som resulterte i et haste keisersnitt). Synes det fungerte godt, og gikk bare en dag over og med en fin (og passelig rask) fødsel. Mener at jeg startet med dette ca. 14 dager før termin, og med kun tre behandlinger (kun akupunktur for modning, og ikke igangsetting). Har startet med akupunktur nå også (med nummer tre). Hadde første behandling mandag, akkurat 14 dager før termin. Ny runde til neste mandag, og nok en behandling til om jeg fortsatt går.. Har tro på dette for min egen del, men det kan jo være så individuelt at jeg tørr verken å si det ene eller det andre..

Men iallfall, her har du min erfaring med det!

Skrevet

Jeg prøvde det med førstemann, men det hjalp ikke meg dessverre. Jeg hadde "modningsrier" fire netter før fødselen virkelig startet (en uke over termin), så jeg følte at jeg gjorde modningsjobben helt på egen hånd gitt :-)

Skal derfor IKKE gå til akupunktur denne gangen, det kostet jo mye penger også.

Men det skader ikke å prøve, ihvertfall ikke hvis du går til denne fysioterapauten uansett og det ikke koster deg så mye ekstra.

Tror jeg begynte med det tre uker før, men i begynnelsen satte hun "snille" nåler, og så skulle de i teorien bli mer effektive ettersom terminen nærmet seg. Men sånn fungerte det altså ikke i praksis, for meg.

Lykke til!

Skrevet

Hei,

Jeg gikk og fikk akupunktur. Vannet gikk to dager før termin, og tulla ble født en dag før termin.

Men, riene var ikke kjappe nok og sterke nok og de måtte sette riestimulerende.

Aner ikke om akupunkturen hadde effekt. Men jeg angrer uansett ikke da de i tillegg satte nåler mot bekkenplager og søvnløshet - hjalp mye på søvnen (selv om effekten kanskje er psykisk så spilte ikke det noen rolle for meg så lenge jeg sov!)

Skrevet

Jeg har fått fra uke 36 i mine 2 siste fødsler. De har startet av seg selv rundt termin. Jordmødrene har sagt at de kan kjenne at jeg har fått, da jeg har vært så myk og tøyelig når jeg har kommet inn. En vat jo aldri, men jeg skal ta denne gangen også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...