Gå til innhold

Min lille sønn 11 mnd, løper rundt og har ikke styring på hva han driver med!

Anbefalte innlegg

Gjest lillemamsi
Skrevet

Han løper rundt og krasjer i bord, leker, dørstokker osv. Og han skal bære med seg alt han kommer over.

Er helt tydelig at han er alt for tidlig ute motorisk i forhold til psykisk. Er utrolig slitsomt å må løpe etter han og styre unna alt som er. Så blir nok noen blåmerker og kuler fremover. Vi har prøvd å la han prøve ut en del ting selv, så han vet at det kan gjøre vondt osv.

Men er ikke lett.

Flere som har /har hatt noen sånne villstyringer som er alt for tidlig ute?

(Han begynnte å gå 9mnd gammel)

Måtte bare få ut litt frustrasjon. Andre babyer på samme alder sitter rolig og leker, og akuratt begynnt å krype/krabbe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på 6mnd har begynt å ålse sg, begynte med det like før han var 5mnd. Og det er er slit.. :P Han aner jo ikke hva han skal passe seg for, eller hva som gjør vondt. Hjelper vel ikke å si nei heller?

Er egentlig litt vittig og, for han er litt søt når han ligger på gulvet og ikke kommer videre pga stoler osv, og tror han kan få de i munnen.. men er ikke noe gøy når han slår hodet i trappa gang nr 6liksom.. :s

Gruer meg til han går.. Håper nesten at han er passe ute med det.

Skrevet

Hehehe, husker den tiden der. Min første sønn gikk også når han var 9 mnd. Det ble mange blåmerker og kuler den første tiden ja. Dattera mi var året før hun gikk selv om hun krabba og reiste seg tidlig.

Nå har jeg fått en sønn til (etter maaange år) og han minner meg om min første. Han er nå snart 4 mnd og har allerede begynt å åle seg litt fremover og nekter å ligge på rygg særlig lenge. Skal helst stå og klatre oppover på meg. Han er konstant aktiv. Slitsomt, men artig og på samme tid selv om armene mine snart henger som slips.

Gjest lillemamsi
Skrevet

Katta 76.

Høres akuratt ut som sånn han min var når han var 4 mnd. Han skulle bare stå på fanget og klatre oppover, konstant !! Følte at jeg ble helt kvaaalt en periode.

Når han var 4 1/2 mnd så sto han i senga si helt selv. (ingen som tror på det når jeg sier det, men har bildebevis og vitner. Hehe)

Han krabbet når han var 5 mnd, satte seg opp i sittestilling selv når han var 5 mnd.

6 mnd reiste han seg overalt.

7 mnd klatret han opp i sofan.

8 mnd går han trygt med gåvogn.

9 mnd begynte han å gå noen skritt, satte seg ned og opp igjen osv.

10 mnd gikk han stødig.

Nå 11 mnd løper han, og klatrer opp på kjøkkenstoler, åpner trappegrinder, finner lekekasser for å bruke de å klatre opp til ting.

Bruker gåvognen som "spark", står oppi vognen og sparker fra med ene benet.

Føler nesten jeg har blitt snytt for den koselige kosebabytiden :)

Det som uroer meg er at han slår seg jo så ofte, prøver å reise seg under stuebordet har han gjort 1000 ganger! Og så løper han i full fart rett på dørstokker. Prøver å stå oppå en ball. Osv.

Ser han en trapp, så løper han rett mot den, enten den går opp eller ned.

Og når han "stjeler" ting som fjernkontroller, tomme kaffekopper osv så løper han unna oss og hiver det i fra seg i det vi når han igjen.

Jeg er utdannet barneveileder, men dette her syns jeg er en stor utfordring.

Hans storesøster gikk ikke før hun var 15 mnd.

Skrevet

jeg har en jente som er stikk motsatt, hun gidder ikke å krype, for tenk da må man engasjere seg. å reise seg nei det gidder vi iallefall ikke. Her trives vi best i lekegrinda i et eldorado av leker :D Nå er det diverse ting som har hindret henne da så hun kan unskyldes med det. Er egentlig like greit at hun er slik. De to andre var opp og ned over alt før en fikk sukk for seg så her ble do lokke teipa (til pappas store frustrasjon til tider) trappene dobbelt sikra. Skikkelig babyproofing av hele kåken. Tror vi slipper litt billigere denne ganga.

Skrevet

Det er kjekt at en har kamere hehe!!! Min løp og spillte fotball 10 mnd gml. Gikk rundt bordet 6 mnd gml. Han her blir nok tidlig ute han og. Skikkelig makk i rompa og eeeelsker fast føde som han har 2 måltider av allerede. Han er sååå aktiv at han trenger det. (4 mnd 14 dm)

Han heiste hodet fra 1 dag. Hs sa på hjemmebesøket at her får dere litt å stri med. Skjønte raskt at hun hadde rett hehe. Ganske gåen i ryggen min og armene ja!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...