Gå til innhold

Babyen min er syk..hjelp meg?

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, de siste dagene har junior hatt dårlig matlyst, vært unormalt mye sutrete, og brekt seg mye. På morgenen i dag spiste han 200 ml når han våknet som vanlig (han sover nesten 14 timer i strekk) og virket bid og fornøyd.. helt til neste måltid 3 timer senere, før jeg rakk å legge han til skreik han så jeg trodde han skulle miste pusten, begynte å brekke seg, og så kom det en skikkelig sprut med spy/gulp(!?)..ut av nesa og alt..tok lang tid og roe han ned igjen. Jeg ringte såklart legen, og fikk bare beskjed om å se det ann!? Likte ikke helt det svare men..Han spiste nesten ca 55 ml etterpå, og nå for en time siden fikk jeg "tvinga" i han 100 ml, det er jo ALT for lite, for han spiser bare 4 ganger dagen! Har heldigvis klart å få i han en hel flaske vann, men med en gang han får melka i munn setter han i gang med å brekke seg. Tror ikke han har noe særlig feber, men han er klam, og begynt å få litt røde prikker på overkroppen og i hodet!?

Noen som har vært borti liknende? Hvor lenge "må" jeg vente med å ringe legen igjen for at hun skal ta meg på alvor?

Fikk bare beskjed om at det er vanlig at de blir litt matlei innimellom, og da jeg nevnte at han gråt unorlmat mye nå (i forhold til ellers) sa hun bare at babyer gråter jo da!

Han er forresten 2 mnd, og får kun erstatning(Nan) Han bæsjer hver dag, og det har vært som normalt på den fronten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje bytte merke en periode? Personlig syns jeg Nan smaker skikkelig ekkelt, mens feks HIPP er veldig god. Den likte jenta mi mye bedre også.

De røde prikkene kan jo være vannkopper eller noe sånn og det klør sikkert, derav skrikingen. Prøv å smøre på sinksalve på. Det hender det hjelper litt mot kløe.

Skrevet

Tusen takk for raskt svar :) uff, håper ikke det er vannkopper- stakar liten :( Kan det være merket på erstatningen altså? selvom han ikke har brydd seg før nå? Syns jo selv det lukter dritt, så skader vel ikke å bytte en periode for å se!

Skrevet

Synes det høres rart ut at han skal reagere sånn dersom han ikke liker smaken på erstattningen.

Jeg ville nok tatt en tur på legevakta om han ikke er bra i moren tidlig. Heller en tur for mye enn ene for lite. Det er desverre sånn at leger har veldig lett for å trekke den konklusjonen at førstegangsmødre er hysteriske, så prøv å ha fokus på at legen skal UNDERSØKE ham, ikke bare at dere sal diskutere for eller mot på symptomer.

Lykke til!

Skrevet

Signerer Løvemamma her!

Han er kun 2 mnd, så hadde ringt legevakten.

Lykke til. Klem

Skrevet

Kan du ikke ta en telefon til legevakten og høre hva de sier da? Må ikke dra opp. De sier sikkert - gi en paracet og ring igjen i morgen hvis han ikke er bedre, men da har du i allefall fått snakket med noen.

Høres rart ut at legen ikke ville ta en titt når ungen din har utslett? Hvordan er allmenntilstanden hans? Får du god kontakt?

Skrevet

Nå har du sikkert snakket med legen allerede, men jeg fikk litt noia for et par mnd siden da mini var syk og hun ikke ville drikke/spise. Jeg fikk i henne ca 4 dl fordelt over hele dagen og måtte legge inn ekstra matetider og ga henne vann på skje og alle greier. Ringte til helsestasjonen som beroliget meg med at så lenge bleiene var fuktige og babyen ikke viste tegn på dehydrering og ellers hadde god allmenntilstand var det ikke farlig om de i en liten periode drikker litt lite pga sykdom.

Håper han enten er frisk nå eller at du har fått snakke med en fornuftig lege. Man må stå litt på - kjenner dessverre flere som har blitt avfeid både av legevakta og fastlegen på telefonen. Man kjenner faktisk sitt eget barn best - det er ikke bare en floskel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...