Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle ringe gynekologen i morgen eller på mandag og bestille time og spørre om pergo.

Grunnen er at jeg ikke fant EL forrige måned og vi har nå vært prøvere i over 1 år uten hell så begynner å bli desperat :P

Er det noen sjanse for å få det sånn uten videre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok igjennom en undersøkelse for å se hvordan det ser ut, også må du sikkert ta en syklus med blodprøver der du får stadfestet om du har el eller ikke. Så vil legen ut i fra det vurdere om du får pergo eller ikke. Var i allefall slik med meg. så må mannen testes, og noen leger ser nok litt på vekta, om kanskje den skal prøves å reduseres litt hvis du er en del overvektig.

Skrevet

jeg var på ul i mai og alt så bra ut da, mannen tok prøve av sine svømmere i juli og alt så bra ut der også så neste skritt er å videre utrede.

Er overvektig, men ikke så mye at det skulle utgjøre noe for fruktbarheten, da jeg nevnte for gynekologen at jeg holdt på å gå ned i vekt sa hun at det ikke skulle ha noe å si for min del.

Men for all del det jobbes med å få ned vekta.

Skrevet

Jeg var hos gyn på volvat pga manglende EL/ mens, og fikk Pergo etter ul-undersøkelse som viste en lang kjede med små egg - som ikke vokste seg "modne" nok. Vi hadde da prøvd i nesten et halv år uten at noe skjedde, og fikk pergo uten at samboeren ble sjekket. Så det er tydelig forskjeller i praksisen rundt omkring?

Skrevet

Høres nå ut som om neste vil bli pergo da ja! Jeg har el av meg selv, men den er litt "treg" + små egg, derfor prøve pergo for å få litt fart på sakene.

Skrevet

Tror nok du får prøve pergo, du er vel rundt 35 år og det sies jo at fruktbarheten er på retur da.

Jeg fikk pergo etter gyn undersøkelse, men mannen min trengte ikke teste sine svømmere ennå i alle fall. Han er jo faren til mine 2 barn som vi har fra før, så mulig han tenkte svømmerne da var okei:-) Pergo er jo relativt ufarlig medikament og prøve med få og milde bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...