Gå til innhold

Interaktiv Sikkerhet skal moderere

elin

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Nå har vi inngått et samarbeid med Interaktiv Sikkerhet, som skal bidra med moderering.

De vil være inne på sidene hele døgnet, og sammen med redaksjonen skal de sørge for at Barnimagen og Dinbaby blir bedre.

Send meg gjerne spørsmål, som svar her, og jeg skal svare så godt jeg kan!

Hilsen Elin,

forumansvarlig Klikk.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi merker tydelig at et firma har begynt å moderer ja, og det er kanskje litt overaktive i tjenesten...

Flere brukere har i ulike tråder stilt spørsmålstegn ved hva som er moderators retningslinjer for sletting av innlegg. Sånn som det har blitt nå virker det som det slettes helt vilkårlig - det er ingen logikk i hvilke innlegg som fjernes. Og det fjernes MYE. Også mye som ikke burde vært fjernet - de virker rett og slett overivrige. Det nye firmaet har dessverre en tendens til å slette alle som er uenig, ikke bare de som svarer useriøst.

En annen ting er når hele tråden slettes pga enkelte useriøse innlegg. Den som har skrevet tråden ønsker seg faktisk tilbakemeldinger. Da bør selvfølgelig de som har brukt tid til å skrive seriøse tilbakemeldinger slippe å få dette slettet. Det er lov å være uenig!

Håper dere får litt klarere retningslinjer på hva som skal være policy for sletting og at det nye firmaet klarer å overholde de litt mer konsekvent enn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten også legge til at det har vært enkelte tråder hvor det blir stilt kritiske spørsmål til hvordan modereringen foregår (ikke ufine, bare kritiske). De har også i enkelte tilfeller blitt slettet! Minner litt om sensur...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym.

Flott at du sier i fra. Vi skal gå gjennom innlegg som har blitt slettet.

Det er såklart ikke meningen at kommentarer skal bli slettet, om kommentarene ikke er svært upassende.

Heller ikke kritikk skal slettes. Vi må da tåle såpass!

:)

Elin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elin!

Kan du opplyse om retningslinjene til mod. slik at vi er klar over reglene og vet hva vi har å forholde oss til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er enda masse drittkasting. For det rare er at flere svar og innlegg som ikke har vært slemme, men bare uenige- eller litt utenom tema- har blitt slettet, mens ekle svar har fått stå.

Det er ergo ingen logikk i modereringen foreløpig.

Moderatorene må ikke glemme at vi faktisk har ytringsfrihet, og at det er lov å være uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det mulig å stille så mange "dumme" spørsmål, da?

"hva mener du om ditt og datt, naboen, middagen osv?"

Blir nesten fristet til å svare dumt, for det kan virkelig ikke være at folk lurer på alt mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, folkens.

Jeg kan prøve å forklare retningslinjene i korte trekk, så kan dere bare spørre om noe er uklart. Jeg vil gjerne at vi får en bedre tone, og da må også dere få svar på det dere lurer på. :)

Det viktigst når Interaktiv Sikkerhet moderer er at de sletter upassende innlegg.

Det er ikke meninger som for eksmepel:

" Jeg er helt uenig i at barn bør bruke luer. De får tåle litt kulde."

Med upassende innlegg mener jeg mer:

" Til deg som ikke liker stesønnen din, du minner meg om stefaren til Christopher."

Den siste ble skrevet i går, og det er veldig trist og leit at kommentarer som dette kommer inn. Det er helt fint å diskutere ting som er i media, men dette er verken konstruktivt eller hyggelig.

Det er den aller viktigste jobben til moderator. Nettopp det at de sletter innlegg som ikke har noe her inne å gjøre. Som sagt, det er helt greit at folk diskuterer og er uenige, men det er ikke bra at folk snakker dritt om hverandre eller lyver på seg historier. Fortsetter vi med dette blir dette et særs dårlig forum, men veldig dårlig tone. Selv om man gjemmer seg bak et anonym-nick er det viktig å huske på andre følelser.

Er dere ikke enige?

I tillegg til upassende kommentarer, overvåker de de fleste debattene. De sletter også spam, i tillegg til at de fjerne dobbelpostinger.

Vi har hatt et lite problem i starten, fordi firmaet ikke har fått slettet enkeltinnlegg. Derfor har de måttet slette hele tråder.

Det har blitt fikset. Derfor kommer de fra nå av, til å slette et og et innlegg. Så sant ikke helt tråden blir moderert bort.

Håper dette er noe dere kommer til å trives med. Det eneste vi vil er at dere skal bli fornøyde!

Hilsen Elin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er jeg helt enig. Les svaret over!

Dette blir mye bedre fremover.

Og folkens, supert at dere følger med. Dere er flinke til å si i fra!

Elin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal slette spam, bør dere virkelig slette innleggene til rosene. Hun legger stadig inn innlegg på anonym, der hun svarer seg selv og skryter av seg selv under anonymknappen.

Og selv om hun reklamerer med at hun spår gratis, henviser hun hele tiden til nettsiden sin, der man må betale for å bli spådd. Hvis noe kan kalles spam her inne, er det vel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He Elin!

Det er flott at modereringen blir tydeligere, for dette vil heve kvaliteten på forumet.

MEN; jeg savner synlige moderatorer i debattene/trådene. En god moderator burde jo også kunne gå inn i diskusjoner som er i ferd med å ta litt av, og advare. Altså gjøre seg synlig og få trådene på rett kjøl, og ha en dialog med brukerene.

Det blir å sette det på spissen å kalle det undertrykking av ytringsfriheten, men måten modereringen har foregått de siste dagene har vært mildt sagt ubehagelig og fiendlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

Takk for gode tilbakemeldinger og innspill.

Det er helt klart viktig at moderatorene ikke virker fiendtlige og ubehagelige.

Jeg skal ta dette med tilbake.

Og heldigvis har det blitt slik at moderatorene nå kan gå inn i debattene.

Melder videre!

God helg, folkens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Interaktiv sikkerhet virker ikke.

Jeg har sendt mail og rapportert ett innlegg helt siden fredag den 17 og fortsatt ikke fått svar.

Håper dere får refundert pengene deres for helgen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...