Gå til innhold

hva gjør dere i hverdagen?????....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,,,,, alle sammen lurer på hva jeg skal finne på for å få hverdagen til å gå ..........kjeder livet ut av meg har 6 uker igjen......

er det noen der ut som bor i moss og ønsker selvskap ...????

ønsker å danne vennegruppe ?????

er selv 24 år gammel, gravid og har termin 12.12.2010 !!!!

noen der ute????

svar så svarer jeg ..............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bor på vestlandet men tenkte jeg kanskje kunne fortelle hva jeg fyller dagene med jeg er sykemeldt og i uke 30.

Jeg oppdaterer scrapbookalbum av meg og mannen min.

Rydder i skuffer og skap.

Strikker babytøfler.

Lager julepynt som f.eks filt hjerter, kremmerhus, etc.

Gjør ferdig julepresanger og i midten av november tenkte jeg at jeg skulle begynne med julevask, pynting og baking. Da går tiden fortere.

Bruker også mye tid på å gjøre sånn som jeg vil, frisør, sminkeshopping, interiørshopping små ting som jeg liker å gjøre og som jeg vetikke blir aktuelle med amming, lite søvn og en baby som skal nytes til det fulle for de vokser altfor fort......

Skrevet

Føler med deg.. Har desverre ingen forslag til deg da:/ Er selv 23 år, har også omtr 6 uker igjen med termin 10.12 - er sykmeldt og holder på å kjede livet av meg... Synd du ikke bor i Trondheim!

Det med julepynt var et godt forslag:)

Håper flere kommer med tips! Ellers blir det noen laaange uker.. ;-) hehe..

Skrevet

Flere som går på veggene ser jeg ja.. Jammen godt å "høre" at det ikke er bare meg altså.

Dagene mine har gått til å få orden i leiligheten og putler rundt. Laget album av bildene vi har tatt ut. Har to ferier igjen nå, så er jeg ferdig :)

Ellers blir det husarbeid i små etapper, men må si jeg egentlig er rimelig lei det altså.. Også lager jeg middag til kjære mannem hver dag. Lærer meg skikkelig husmannskost så det meste er hjemmelaget:) Sånn som jeg fikk hjemme.

Også prøver jeg ut en kakeoppskrift innimellom. Mye artig å finne :)

Lager forresten julekalender til min kjære:) Julegavene er vi ferdige med, så det er godt å slippe å tenke på de. Eneste som merker det, er økonomien. Men da kan vi kose oss littegrann med neste lønning!

26år fra vestlandet her :) 36uker på vei!

Skrevet

misunnelig på dere som er hjemme og pusler rundt. Jobber 100% og ønsker meg litt forkjølelse eller noe.. er i uke 32 og desverre ikke i nærheten til å føle at jeg er berettig til å få sykemelding, ennå..

synd dere ikke bor i Oslo. Kunne trengt noen til å lage litt mat og rydde;)

Skrevet

Vel du ede!

Jeg skulle mer enn gjerne byttet med deg og jobbet...

Jeg er sykemeldt fordi legen mener det er uforsvarlig at jeg er på jobb pga diverse mindre hyggelige svangerskaps symptomer.

Det å være sykemeldt i et svangerskap er ikke noe man er heldig å få være men er uheldig og blir det er ikke alle som er friske gravide noen får høyt/lavt blodtrykk, invalidiserende bekkenløsning eller spyr hele svangerskapet man sutrer etter ett par dager men spysyken men du skulle fått prøve 30 uker med det da kan man klage, men hva er vitsen vi er heldige som er gravide!!!!!

Blir provosert av sånne meninger om at vi er heldige eller at vi kan komme å gjøre husarbeid hos andre.

Jeg personlig får ikke gjort mye husarbeid men litt nå og litt da. Det meste foregår fra sofaen eller senga hos meg med bøtta ved siden av for jeg hadde aldri rukket å komme meg på badet gangen kan sammenlignes med en 90 åring med brukket hofte saaaaaakte.

Skrevet

sitte er med det samme problemet er 27 år selv og har 4 uker igjen til termin

kjeder vettet av av ganske ofte

noen som veit noe?

Skrevet

blir litt misunnelig jeg også!

jobber 100%, kommer hjem,(til middag heldigvis for at jeg har en flink samboer!) orker bare ligge på sofaen og støvsugeren og vaskebøtta står å skriiker og hyler på meg, så jeg bare måå gjøre husarbeid og vaske klær, handle, kjøpe julegaver, kjøpe babytøy, vaske alt klart til han kommer, finne barnevogn, stellebord ++++ alt annet vi trenger til han kommer!!!

Orker ikke mer!!!!!!! energien min er lik 0, og har hatt littgrann kynnere, og nå blir det for mye snart! når jeg kommer hjem fra jobb orker jeg bare legge meg ned å griine!

Har to timer tilrettelegging (en person kommer to timer for meg, så jeg får gå vekk fra avdelingen jeg jobber på, for å gjøre andre ting, dokumentasjon, planlegging etc) hver dag på jobben (begynte denne uka selvom jeg sa fra for tre uker siden at jeg var sliten), og det hjelper litt, men det er ikke nok!

og tida bare flyyr, og nå er det 4 uker til jeg går ut i permisjon... håper så inderlig at jeg får tid til å slappe av og forberede litt kos og jul i huset før han melder sin ankomst..... *sukk*

Sorry, bare litt klaging her fra meg.... =)=)

Skrevet

lure på hva eg skal gjør om dagene eg?

Skrevet

Hehe... Må bare le... Kjenner meg helt igjen i det ede skriver. Jeg jobber også 100% og har ingen som helst god grunn til å være sykemeldt, men kunne jammen tenkt meg en dag eller to;)

Er self veldig glad for å være frisk og førig gjennom hele svangerskapet. Har noe med at når man ser permisjonen nærme seg, så går dagene laaaangsomt på jobb... Er iallefall slik for meg;)

Forstår ikke hvorfor du blir provosert... Har du hørt om ironi? :)

Prøver å nyte de siste ukene med barn i magen. Lykke til med resten av sv skapet og fødsel! :)

Skrevet

Mer frustrert, jeg jobbet hele svangerskapet sist og ville gjerne det denne gangen også, De fleste som skriver at de skulle ønske seg sykemelding mener det kanskje ikke ironisk.

Jeg jobber 100% pluss pluss til vanlig og er veldig glad i jobben min så jeg føler meg litt ubrukelig om dagen det kombinert men en overdose hormoner hjelper ikke på humoristisk sans i forhold til mulig ironiske kommentarer på innlegg om hva de som ikke jobber som HI fyller dagene med.

Har tilgode å oppleve laaaaaangsomme dager på jobb men det har vel kanskje med jobben min å gjøre, og det er delvis derfor jeg ikke får jobbe og det irriterer meg grenseløst. Men det er klart det er godt å kunne bruke mye tid på rolige hus aktiviteter.

De fleste av oss er jo litt rare i den forstand at vi ønsker oss det vi ikke har.....

Skrevet

Jeg er sykemeldt på 5 uka pga premature rier (er nå i uke 32) og har hatt bekkenløsning siden uke 15. Til å begynne med var det skikkelig frustrerende at kroppen ikke ville være med på alt det hodet hadde lyst til, men har heldigvis begynt å finne balansen nå. Jeg prøver å få gjort en ting utenfor hjemmet til dagen (for å ikke kjede meg i hjel i heimen) samt at jeg prøver å slappe av både før og etterpå.

En typisk dag ser slik ut for meg:

* Står opp og spiser frokost

* Lufter den firbente på vei bort til postkassen

* Dusj

* Finner på en uteting (Feks. går på cafè/ går på butikken/ møter andre venniner med hund/ time hos fysioterapaut

* Kommer hjem og spiser lunsj

* Ligger på sofaen og surfer på internett/ser serier eller film

* Sover en liten time

* Rydder litt og setter på en vaskemaskin/oppvaskemaskin

* Setter middagen på mens jeg venter på at min kjære kommer hjem fra jobb

* Spiser

* Ser på tv en time eller to

* Går/sykler en liten tur med hunden

* Strikker/scrapper eller surfer på nettet mens jeg ser tv

* Legger meg

Jeg gjør alt for å holde meg i aktivitet, samt ikke så mye at jeg får rier.. Finfin balansegang der ja ;)

Skrevet

Bor i Hobøl, ikke så langt unna moss:) termin 13/12!

Er sykemeldt selv, og det er dritkjedelig! Jeg kunne faktisk jobbet nå, men mye styr og arbeidsplassen kunne ikke tilrettelegge for meg slik legen og jeg ønsket... Og må ta med ro pga vonde kynnere og litt bekkenplager også.

Men har nok å styre med på personlig plan, så jeg er vell egntlig heldig... Vi driver å bygger hus (samboer gjøre vell det mest), og vi flytter ut av det gamle, og inn til mor og far. SÅ jeg pakker og rydder ut av et helt stort hus alene, det får jo dagen til å gå, men er fryktelig kjedelig. Må sette meg/hvile hver halv time minst, så det går jo ikke unna!

Prøver å få unna noen julegaver, men det blir mye på nettet i år, siden jeg er litt bevegelsehemmet..

Har også en hest som tar litt tid nesten hver dag... Og bikkja da.

HAr liksom ikke så mange venninner rundt her, så dagene blir litt ensomme ....

Og det er jo masse å forberede til baby kommer, men det er jo gøy!!

Og så spiller jeg WOW på pc, det er også et fint tidsfordriv:)

Skjønner at de som jobber 100% gjerne skulle hatt noen dager fri ja, er jo ikek så rart å ønske seg det, selv om de er heldige og er i god form!

Skrevet

hei igjen jenter.........okei nå fikk jeg veldig forskjellige svar noen hyggelige og noen ikke så hyggelige.....men men jenter uansett påenget mitt var jo å lage venner som evt var er i min situasjon ......

okei greit nok greia er at jeg ønsker å dele tanker og ideer dere evt har

........

er det noen der ute som ønsker å dele det så er det bare å skrive ned.....

takk

Skrevet

Tips: Kjøp alle julegavene. Kos deg med å planlegge hva du skal kjøpe, gå ut for å kjøpe de, bruk god tid på å pakke de inn og lag fine merkelapper som ingen andre har. Kjør på med mandarin og julemusikk! Herlig å være ferdig når babyen kommer :)

Rydd, sorter skuffer og skap, ta julevasken og bygg rede ;)

Kos deg med magen og gå deg lange rolige herlige turer i høstværet. Lag gode middager, bak en kake, prøv en ny oppskrift, be venner eller familie på middag.

Meld deg som frivillig og ta i et tak for eldreomsorgen? Mange som trenger et vennlig smil og et lite besøk eller hjelp til å handle matvarer, noen å gå tur sammen med.

Alt man skulle gjort gitt! :) Hehe..

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg til å gjør så mye, men har aldri penger til overs til det jeg kunne tenkt meg til å gjøre, så her går dagene i å sove, surfe på nett, spise litt innimellom, se litt på tv og gå å legge meg igjen. Ytterst kjedelig :(

Og med 0 venner i umiddelbar nærhet går dagene supertreeeeeeeeeigt

Skrevet

Hei hopp! Jeg har 2 dager igjen nå, syns tiden har gått superfort - og det gjør den enda. Det jeg begynte med etter at jeg startet permisjon var å gjøre en ting for meg selv hver dag - bare fordi jeg har lyst og fortjener det. Som f.eks. frisørtime, freshe opp stua med en rosebukett, fotpleietime, kjøpe favorittpålegget, kinobilletter til meg og sambo eller lese en bok. Trenger ikke koste noe heller, men hver dag har jeg en ting som jeg har lyst til å gjøre som jeg kanskje vanligvis ikke tar meg tid til/unner meg. Det beste jeg har gjort er nok alikevel fotpleietimen, for det er jammen ikke lett å være føtter under denna kroppen om dagen. ANBEFALES! Lag deg litt småplaner, så blir det i alle fall ett lyspunkt å se fram til hver dag :) Lykke til!

Skrevet

Sitter her og smiler og tenker på hvordan det var å vente første, og ha all verdens tid til seg selv;) Her er vi 5 unger 2 voksne, en hund, 3 katter, 6 høner, svært gammelt upraktisk hus og diger have og en gammal mor som gjerne vil bli kjørt hit og dit... Så blir ikke tid til å kjede seg nei,-heldig hvis jeg får dusja og kledd på meg før kl 16...hehe. Har jeg litt tid til overs liker jeg å gå ut i skogen eller gjøre yoga... Hyggelig med dere her inne,da:)

Skrevet

Er sm fram til permisjonen, så har gått hjemme i snart to uker, 4 dager til perm start. Hittil har jeg sovet en del, og det kommer jeg nok til å fortsette med! :) Ellers rydder jeg og vasker det vi har kjøpt av brukte barnemøbler, klærne har jeg vaska for lenge siden.

Har laga meg ei liste over ting som jeg vil gjøre før terminen, og har også huska å skrive ned hyggelige ting også, i tillegg til alle husarbeidsgjøremålene. Feks å strikke ferdig et teppe jeg holder på med, huske å dra på kino, ut å spise osv.

Sitter en del foran pc'en, går tur eller er ute å leker med hunden, forefallende husarbeid, samt litt opprydding i boder og skap. Skal snart begynne med julevasken så jeg får pynta til jul før terminen, greit å ha det ferdig.

Nå som jeg ikke jobber har jeg faktisk energi til å gjøre alle disse tingene, så da gidder jeg ikke å bare ligge på sofaen å glane tv, som jeg har gjort utallige uker i strekk. Jobb, hjem å lage middag, og resten av kvelden på sofaen, dette har vært hverdagen min de siste par månedene.

Skrevet

Hehe. Skjønner hva du mener. Sist var jeg sykemeld de siste tre mnd og kjedet meg veldig med å "bare" gå hjemme.

Jeg trives også veldig godt i jobben og er glad for at jeg kan jobbe så langt ut i svangerskapet. Men har samme følelsen som når sommerferien nærmer seg... Når jeg har noe jeg gleder meg veldig til, synes jeg dagene før går tregt... ;)

Sant som du sier; Vi har en tendens til å ønske oss det vi ikke har:)

Skrevet

Bor dessverre litt for langt unna deg. Bor i nordland. Jeg har termin den 29.12.

Men dagene her går stort sett med til å være sammen med lille snuppa mi på 13 mnd. Hun har ikke begynt i barnehagen ennå. Jeg føler ikke at jeg får gjort så mye annet enn å leke med henne og passe på hvor hun klatrer og krabber. I tillegg triller vi et par turer om dagen.

Prøver å få gjort bittelitt husarbeid innimellom.

Ellers har vi et hus under oppussing, og planen er å være innflyttet i begynnelsen av desember.. så når jenta vår er hos besteforeldrene så er jeg der oppe og maler litt.

Andre tingjeg gjør/ har planer om å få gjort:

Handle julegaver

Lage/skrive julekort

Pakke inn gaver

Lære meg å bake brød

Blogge

Lese blader

Ser litt på tv

Besøke svigers

Gjøre noen juleforberedelser, som f.eks baking

Treffer venner en gang iblant, men de bor et stykke unna. Vi bor på en liten plass, så det er ikke så mange muligheter for å være sosial, forutenom med familien.

Nå nyter jeg hvert sekund jeg har for meg selv, det er ikke så ofte lenger;)

Et tips hvis du kjeder deg:

Som oftest får man dårligere tid med en nyfødt i hus (ikke bare klisjé, men fakta). Jeg opplevde ihvertfall det, og har nå lært at jeg burde ha mye godt i frysen som er lett å tilberede, gjerne i mikroen. Jeg skal prøve å lage noe middagsmat og bake noe brød, slik at jeg har et lager en stund fremover. Vil ikke bare spise ferdigmat heller.

Finn en serie på dvd som du kan tenke deg å se. Jeg for min del ammet dagen lang og ble sittende fast i en stol. Da er det veldig kjekt å ha noe å se på, når det bare går elendige tv-programmer på tv.

Hvis du er i form, så ha alt ryddig og klart i huset. Det kan ta sin tid før man får gjort noe særlig i huset den første tiden med baby.

Skrevet

mente aldri å være ufin eller tråkke noen på tærne. beklager så mye!

Noen sier man skal være forsiktig med hva man ønsker seg..nå er jeg 50% sykemeldt for bekkensmerter så da kan jeg selv vagge rundt her hjemme og lage mat og vaske små-små barne klær..kan ikke si annet enn at jeg ser frem til det:)

Skrevet

uff dagene er så lange når eg er hjemme hele dagene

noen forslag til hva eg kan gjør,

3 uker til termin

Skrevet

Ikke tenk på det ede.... personlig føler jeg meg bare som en ubrukelig feit gås og jeg hater det faktum at jeg ikke får jobb, jeg får ikke gjort stort hjemme heller. Synes det er så mange som misunner de sykemeldte og tror at det er flott eller mener at man er feig.

Vel.. samme kan det være. Synd at bekkenet ditt også svikter litt det er kjipt.

Så du hadde spm om avent pumpe i en annen tråd forleden. Vet ikke om du fikk med deg at vanlige avent tåteflasker passer direkte på pumpa. Jeg har den selv. Veldig fornøyd. De har også egne sett med glass for oppbevaring hvor en omformingstut følger med så du kan pumpe direkte på fryseglassene.

God bedring.... Det er litt deilig å kun få forberede seg på babyen og jul:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...