Gå til innhold

Noen spørsmål ang mme?? Håper noen kan hjelpe meg?? Tregner også tips fra dere som kombinerer MM og MME

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som om jeg må slutte å amme (i hverfall fullamme). Lille gutt blir ikke mett på det jeg gir han, faller aldri i ro og sover SVÆRT lite. Var på sykehuset i går å fikk noen medisiner som gjorde sånn at jeg ikke kunne amme på 24 timer, så da fikk han MME. Har sovet mye bedre og er roligere i går og i dag.

Det jeg lurer på er: på flaskeposten står det at man skal blande pulveret i 70 grader, men på min Hipp pakke står det 50 grader. Hvar er riktig.

Hvordan kombinere MM og MME hvordan gjøre det mest paktisk?

Kan man putte pulveret i litt varmt vann (50 eller 70 grader) og så putte resten med kaldt( kokt) vann sånn at den kan drikkes med en gang. (den totale mengden med vann blir riktig, men at man først blander pulveret i varmt får så å tilsette resten av vannet kaldt) Om dere forstår :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å blande pulveret i kokt vann(fordi jeg bruker vannkoker) og resten iskaldt vann. Så blir den rett temperatur med en gang. Du skal følge den som står på pakningen, men 40 grader er vel det "vanligste". Det er jo kun fordi det er da pulveret løser seg best opp.

Det som er anbefalt for del ammere, er å først gi det du har i begge bryst også gi han/henne flaske til h*n blir mett.

Skrevet

Følg det som står på pakken! Ikke krise om du blander høyere noen ganger, men proteinene kan bli litt tyngre fordøyelige når det blandes alt for varmt.

Du kan godt blande slik du beskriver! Du kan også blande vann først til ca. 40 grader og så ha i pulveret. Pulveret løses opp fint da også, om du rister godt (Hipp kan blandes på 40-50grader). Da blir den drikkeklar med en gang!

Mulig du har en "gammel" pakke hipp? På de helt nyeste står det nemlig på at man kan blande på 40-50 grader.

Jeg delammet i sju uker. Ga først ei flaske om kvelden, etterhvert ga jeg også ekstra om morgenen. Og så ga jeg annenhver gang bryst og flaske. Men så pumpa jeg mellom hver gang så produskjonen ikke skulle gå ned, og til slutt ble det bare amming, flasking, koking og pumping hverdagen dreide seg om, så da begynte jeg med bare flaske. Det var en lettelse:) Jeg hadde nok slutta å amme litt tidligere om jeg hadde hatt muligheten igjen!

Skrevet

Jeg hadde alltid en stor kanne med ferdig kokt vann stående kaldt i kjøleskapet, som jeg bare helte oppi en tåteflaske i riktig mengde og varmet kjapt i mikro til rett temp. (man skal følge det som står på pakken, så da blir det 50 gr i ditt tilfelle, jeg brukte NAN og da er det 40 gr, dvs ca kroppstemp)

Ellers mye god info om MME inne på flaskemelk-forumet, og særlig disse to trådene;

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140596423

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140596484

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...