Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Vi har avtalt date i kveld med sen middag og vin, men jeg litt lei av det vi pleier å spise, og vil gjerne forsøke noe nytt. Vi er litt tradisjonelle her og pleier å ha ting som Tacos, Fajita, viltgryte, reker eller biff med tilbehør. Ingen av os er noe særlig glad i fisk. Jeg blir alene med ungene til ca 19.30 i kveld, så det må være ganske kjapt og enkelt å lage. De minste legger seg i 19-tiden og har lvoet de eldste at de skal få se film, så har ca 1 time på meg til middag i 20-tiden. Noen tips? Gjerne med oppskrift, og helst før kl 15.30 ;-)
Gjest irismor Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 2 stk kyllingfilèer 1-2 beger creme fraiche 1 brokkolie 200 gr champignoner (fersk) 1 blue castello (blåmuggost) 1-2 ss flytende kyllingbuljong eller 1 terning krydder skjær opp sopp og brokkolie og legg i en ildfastform. Skjær kyllingfileene i biter og stek de, krydre de litt under steking. Legg de så oppå grønnsakene. Ikke vask stekepanna, ha oppi creme fraichen, osten, krydder og buljong og la det koke inn. Hell så blandingen over grønnsaker og kyllingbiter. Stek på 225grader i ca 30-45 minutter. Server med ris og/eller hvitløksbaguetter.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2010 Sånn umiddelbart kjente jeg meg en smule skeptisk pga osten, hvordan smaker egentlig blåmuggost? Har aldri smakt det *flau* ;-) Ellers hørtes det kjempegodt ut, er veldig glad i både kylling, sopp og brokkoli :-)
Gjest irismor Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Pasta med kyllig og blåmuggostsaus. kyllingfilè bluecastello cremefraiche krydder kyllingbuljong pasta (Jacobs pastaskruer er utrolig godt til denne retten) Kok pasta Skjær opp kyllingen i biter krydre de og stek de. Ha creme fraichen i en kjele med buljong, ost og krydder. La det koke opp og inn. Server pasta med kyllingbiter og ha over sausen.
ellen-propellen Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Nå vet jeg ikke helt hva du har tilgang på,så jeg anbefaler en enkel men spennende kyllingfilet rett:-) Legg 3 stk kyllingfileer i men plastpose med marinade. Den i butikken som heter Kaj P med hvitløk er god. Skrell 4 store poteter. Disse deler du opp i båter med en dæsj olje og havsalt på.Inn i ovnen på 225 grader i 30-45 minutter (alt ettersom når tid ovnen din blir varm) Så banker du kyllingfilene. Stek dem i olje og legg i en ildfast form. Ha en tykk osteskive på toppen,og topp det hele med stekt bacon av ditt favorittvalg:-) Gratiner i ovnen til osten er smeltet. Av grønnsaker anbefaler løk,sopp og paprika frest i en panne. Veldig god middag,og ikke så "tung" som biff med alt.
Gjest irismor Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Liker ikke blåmuggost som pålegg, spiser kun blåmuggost som er varmebehandlet i forskjellige retter. Prøv deg frem og bruk bare en halv en med blåmuggost. Prøver å finne andre retter til deg men det var bare blåmuggosten som kom frem :-) Men hva med biffsnadder?? Stek biffstrimler, maiskorn, løk og sopp. Server med pommes frites og en god saus.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2010 Tusen takk for tips begge to! Tror i hvertfall jeg skal handle meg meg noen kyllingfileter hjem ja :-)
Gjest yrild Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Hva med kokt kylling i vin? Ta kyllinglår (Brun dem litt i panna først), finkuttet gulerot, finkuttet løk og finkuttet hvitløk. Kok dette i rødvin. Tilsett grønnsaksbuljong til den smaker godt. Etter 1 times koking tilsett litt creme fraishe og litt persille. Server med kokt ris! Kokingen tar tid, resten går i en fei og det smaker himmelsk :-)
Gjest irismor Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Hva med kyllingfile, salat, ris og bretagne kyllingsaus :-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Jeg må si jeg er litt fan av den kylling Scezuan (eller hvordan man skriver det) som er en sånn pakke med "alt" fra toro (man må bare tilsette kyllingfilet, olje og diverse grønnsaker). Da marinerer du kyllingstrimler og steker sammen med masse gode grønnsaker (jeg liker å bruke rødløk, paprika, minimais, sukkererter, brokkoli etc.) og tilsetter sausen som følger med og koker risen som følger med. NAM! (ble mye kylling her...
Mjølkekua Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 Jeg vil på det varmeste anbefale trines matblogg (Google). Fantastiske retter (enkle og gode)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå