babymama88 *på overtid* Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg har hørt at du må velge mellom epidural og lystgass, og at det er uaktuelt å bruke lystgass når di setter epidural.. noen som vet hva som er fakta her?=) og er det en selvfølge at du får lystgass?
magica fra tryll Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Jeg kan jo ikke uttale meg som ekspert, men har født 5 barn. Har fått epidural ved 2 av fødslene, og har samtidig brukt lystgass. Har ellers brukt kun lystgass og akupunktur. Lystgass har vært bare å be om, lett tilgjengelig. Har funka fint for meg, ikke gitt kvalme eller noe. Bare viktig å puste riktig...
babymama88 *på overtid* Skrevet 4. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2010 Etter 5 barn kan du nesten kalle deg en ekspert hehe har syk sprøyteskrekk, men vil fremdeles ha epidural og da ser jeg for meg at hvis jeg har lystgass mens de stikker blir det ikke like vondt/skummelt er førstegangs selv, så har 0 erfaring på noe, bare en smuuule fødselsangst akupunktur = maaange nåler i meg = no way !
Snøfnugg75 Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Nei- Det går fint an med begge deler. Men mange sjukehus tilbyr ikkje lenger lystgass.
magica fra tryll Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Jeg skjønner:) Jeg merket ikke noe til det stikket jeg da, men det var vel fordi jeg hadde det så vondt andre steder tror jeg. Ja, det kan være lurt å ta litt lystgass når de stikker, så får du liksom noe annet å tenke på også..hehe Går nok bra serru:)-Kanskje det går så greit at du ikke trenger det...
babymama88 *på overtid* Skrevet 4. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2010 Da satser jeg på at SUS tilbyr det
babymama88 *på overtid* Skrevet 4. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2010 kanskje *krysser fingerene for rask og lett fødsel"
magica fra tryll Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Jeg skjønner:) Jeg merket ikke noe til det stikket jeg da, kanskje fordi jeg hadde det så vondt andre steder. Men kan nok være lurt å ta litt lystgass når de stikker, så får du litt annet å tenke på også... Går sikkert bra serru:) Kanskje det går så greit at du slipper...hehe:)
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Hei!!! Jeg brukte begge deler, og vil anbefale epidural hvis du vil ha god smertelindring. Det gjør ikke så vondt når de setter den og du ser aldri nåla du sitter med ryggen til. Lystgassen ble jeg bare svimmel av ikke særlig imponert av den. Epidural kan gi lengre fødsel og hos meg stoppet den nesten helt opp selv med drypp og man får veldig mange ekstra ledninger koblet til kroppen ved epidural så personlig vil jeg aldri ha det igjen. Jeg vil kunne endre stilling uten å henge fast i ledninger. Epidural er super smertelindring da, jeg kjente ikke riene kun nedpresset. Masse lykke til
togutter-08og10 Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Jeg ble veldig kvalm og kastet opp av lystgassen så det fungerte ikke for meg. Epidural derimot- JA TAKK.. mulig fødselen ble litt lenger, men da fikk vi slappet litt av og småsov litt til og med.. Skal ha det igjen hvis jeg kan.
babymama88 *på overtid* Skrevet 4. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 4. november 2010 Ja jeg føler meg trygg på tanken av epidural, lystgass vet jeg ikke for det har jeg aldri prøvd noen synes det virket kjempe, mens andre ble kvalme.. har litt noia for at anestesi legen ikke skal ha tid til å sette epidural, det skjedde med søstera mi begge fødslene hennes :s uflaks ! får vell en del info på innskriving, prinsessa kommer ikke før i januar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå