Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Hva slags merke og skal dere ha manuell eller elektrisk? Tenkte jeg skulle få unnagjort de siste innkjøp her!
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Jeg har akkurat bestilt meg Avent sin elektriske brystpumpe. På Vitus apotek har de nå denne med 30 % rabatt. Tror tilbudet kun gjelder ut denne uka. Bestiller du den i nettbutikken, får du fri frakt Fikk låne en tilsvarende sist jeg ammet, og var godt fornøyd med den.
AlmaN Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Det er sikkert den Aventpumpa jeg har og den var jeg fornøyd med. Elektrisk bør det være i alle fall, hvis ikke du er veldig sprek i hendene. Men skal man pumpe mye er det absolutt verd å skaffe dobbel brystpumpe. Pumping tar mye tid, med dobbel går det dobbelt så fort. Enkel elektrisk er kanskje ok å starte med hvis pumpa skal i hus før fødsel. Ellers så ville jeg sett det litt an. Sjekke hvor de forskjellige er å få kjøpt og heller sende mannen eller noen andre ut og kjøpe når du vet. Mange steder går det an å leie brystpump på sykehus eller helsestasjon, det er et godt tips i begynnelsen, da får du prøvd litt uten å kjøpe. Noen steder er det litt dyrt å leie, men andre steder billig og til og med gratis.
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Hei! Jeg har avent manuell, den var helt super sist. Den har godt vakum og man kan tilpasse takten på sugingen. Jeg prøvde automatisk på sykehuset den var vond og jeg fikk mindre melk ut ved autopumping enn ved manuell. Det var min erfaring. Masse lykke til, lurt å kjøpe pumpe før fødsel i tilfelle problemer i forhold til amming. Det er ganske vondt og vanskelig i starten men er absolutt verdt det !!!!!!!!!!
AlmaN Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Jeg hadde avent manuell også. For meg tok det lang tid og jeg ble veldig sliten i hendene av den. Pumpet en god del i starten. Kan vel alltids være grei å ha å begynne med, så får en se om det funker med manuell og heller kjøpe noe elektrisk og større om det trengs. Kan nok være et poeng at den manuelle er mer skånsom, men jeg syns det var lett å styre trykket med elektrsik avent også. Jeg prøvde en dobbel elektrisk på sykehuset og en som jeg leide på helsestasjonen, de var begge medena, og jeg syns det funket bra. Selvfølgelig vondt og rart å sette på "melkemaskina" to dager etter fødsel (med brystspreng), men det gikk bra. Har også hørt om dem som får ut mer med manuell pumpe, men det var ikke tilfelle for meg. Puppene fungerer så forskjellig fra person til person, derfor er det ingen fasit på hva som er best. Kanskje du kjenner noen du kan låne en pumpe av i starten. Jeg har overtatt pumper fra andre, det er helt greit da alle vitale deler kokes.
Makko med to små gutter Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Jeg har prøvd "det meste". Solgte faktisk begge mine elektriske (hadde de ikke begge samtidig), til fordel for den manuelle avent pumpa (som jeg hadde arvet). - Fikk mye bedre vakuum med den! Men så fikk jeg prøve en dobbeltpumpe fra Medela (variant av den de har på sykehuset), og jeg var solgt! Fikk ut dobbelt så mye på 1/3 av tiden! Jeg pumpet mye, så verd hver en krone! Som AlmaN sier, helt OK å låne/kjøpe brukt pumpe. Alt som skal i nærheten av pupp/melk steriliseres etter hver gang...
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2010 Takk for tips jenter! Gikk inn på nettsiden på Vitus Apotek og leste om disse pumpene. Det står at den elektiriske pumpen kan lett gjøres om til en manuell. Da må jo dette være veldig gunstig? 2 i 1?? Det står: AVENT BPA-fri manuell brystpumpe har alle de unike fordelene som vår manuelle brystpumpe, men med motor og intelligent minne. Du bestemmer pumperytmen og pumpen fortsetter og husker din rytme. Kan brukes med batterier eller strøm,og kan enkelt endres til en manuell pumpe. Stemmer dette da?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Har hørt om maaange som sliter m Avent sin manuelle, så var jeg deg, ville jeg nok gått for en elektrisk ja, og personlig synes jeg at Medela Swing er den aller beste. Den er veldig populær, og ikke uten grunn- da den både er mer skånsom og mer effektiv enn Avent sin elektriske (dobbeltpumpe blir jo selvsagt enda mer effektiv, men mener å ha sett at de koster MYE penger..)
soleia Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Eg kjøpte ikkje pumpe før etter fødselen, då det viste seg at eg kom til å bruke den ein del sidan småen ikkje var særleg sugevillig i starten. Eg hadde sett meg ut kvar dei selde den eg ville ha, og sende mannen avgårde. Eg kjøpte Medela Swing (frå Boots apotek), som er ei elektrisk enkeltpumpe. Var godt nøgd med denne, og den redda nok amminga hjå oss. Den har eit oppvarmingsprogram som ein kan avslutte når ein vil, og mange stille på kor hardt den skal pumpe. Har ikkje prøvd Avent elektrisk pumpe, men har ei bekjendt som hadde problem med si.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Jeg hadde Avent manuell sist, og var ikke fornøyd! Krampe i fingre, blå brystvorter og ingen melk ut... Har nå kjøpt medela swing elektrisk, og håper dette blir bedre:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 Medela Swing. Kjempefin pumpe som gjør jobben! hehe! Hadde aldri i verden kjøpt en som ikke er elektrisk iallfall. Hadde jeg blitt støl i arma. Satt en time hver gang når jeg måtte pumpe. Tok en evighet når man er litt sår.
ede Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 Har fått denne på et seminar, men det fulgte ikke flasker med. Hvor får jeg kjøpt noen som passer. Han på apoteket påstod at man ikke kunne kjøpe dem utenom pumpen. tror ikke han orker diskutere med en høygravid igjen..hehe
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 Jeg har bare brukt helt vanlige avent tåteflasker på den pumpa hvis jeg ikke misforstår helt hvilken pumpe dere snakker om. Har ikke pakken til min siden den er fra 07 men brukte både vanlige flasker og avent sine oppbevaringsbokser med en spesial kork som passet til pumpa/ flaske tuten i ene enden og boksene i den andre. Du får tak i den på apotek som har avent pumper eller babybutikk. Lykke til
tine0810 Skrevet 5. november 2010 #14 Skrevet 5. november 2010 Jeg er veldig fornøyd med Avent sin elektriske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå