sillyfilly og Olivia Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Brødskive med prim, banan, leverpostei, makrell i tomat, skinkeost. Alt av middag går ned på høykant. Unngår jo selvsagt å lage maten til henne for sterk og saltfattig. Hun spiser grøt kokt på sammalt hvete på kvelden også får hun mme i mellom måltider. Også fruktmos, yogurt og smoothie. Alt i prinsippet.
Gjest lillemamsi Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Han spiser alt som vi spiser ( vi spiser sunn mat) Ellers så spiser han IKKE egg, vanlig kumelk, youghurt, prim, loff,. Og han får ca 3 flasker med MME i løpet av døgnet. Han spiser all maten selv, også middagsmat. Han ble 11 mnd i går. Og han har utrolig stor apetitt, kan spise 3 brødskiver til kvelds. Liker alt, til og med hvitløk.
ett til! Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 han spiser alt vi spiser. frokost: 2 brødskiver med leverpostei/makrell i tomat lunsj:grøt middag: hva som helst kveldsmat:grøt han har aldri spytta ut en eneste ting enda,venter i spenning:)
ett til! Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 han spiser alt vi spiser. frokost: 2 brødskiver med leverpostei/makrell i tomat lunsj:grøt middag: hva som helst kveldsmat:grøt han har aldri spytta ut en eneste ting enda,venter i spenning:)
abella Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Omtrent det samme som oss (unntatt sjokoladen og det usunne vi tar fram etter han er i seng...) Havregrynsgrøt, brødskiver med all slags pålegg, middag med oss. Kjøtt, fisk, grønnsaker, egg osv. Vi bruker ikke halvfabrikata i middagen da. Han er spesielt glad i mat med smak (løk, hvitløk, chili, ingefær osv), noe som passer oss bra. Vi er også ute og spiser kanskje 1 gang pr uke og han får alltid smake på alt vi spiser.
_Løvemamma_ Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Grovbrød med leverpostei, makrell, kaviar osv (ingen sukker, lite melk og lite salt (så ingen yogurt og prim her i huset)), spiser det samme som oss til middag så lenge det er noe hun kan tygge (vanskelig med biff;)). Lager alltid middagen fra bunnen, så vi salter heller selv, etter at vi har forsynt oss. Hun er vedlig glad i litt sure frukter (særlig sure epler) og mat med mye smak. Chilli er nam nam, curry, ingefær, hvitløk. Makrell i tomat spiser hun gjerne rett fra boksen, det er en av de få tingene som er godt nok til at jeg får mate henne med det, hun spiser alt som ikke må spises med skje selv. Øver på skje også, nå Omelett med MASSE gressløk og pepper er en sikker vinner! Smaksmessig begrenser vi bare ved at hun ikke får salt og sukker, ellers får hun smake på alt, selv om det er sterkt. Lime var ikke så veldig imponerende, men ellers er det bare den ene gangen hun i et krisetilfelle fikk middagsglass at maten har blitt spyttet ut. Hun er også veldig gla i grønnsaker, og spiser særlig mye brokkoli og gulerot. Og hjemmelagd fiskekake! Og riskjeks, avocado, mango, kavring, rugkjeks, smoothie, banan og så videre i det uendelige. Hun spiser selv, og har gjort det siden hun begynte med fast føde. Ammer fremdeles ganske mye, ca 8 ganger i døgnet? Hun er snart 11 mnd.
EgG Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Mi er 9mnd og spiser brød til frokost og lunsj. Prim(litago med jern), leverpostei, makrell, skinkeost, bringebærsyltetøy ol. på skiva. Middagen består stort sett av det samme som oss. Jeg er ikke så flink til å lage alt fra bunn (er i full jobb igjen) så det hender det blir kjøttkaker, middagspølse ol, men jeg lar henne få det også. Ellers salter jeg selvfølgelig ikke maten hennes, men jeg er heller ikke hysterisk i forhold til salt, egg, melk ol. Da jeg var liten så kunne man gi H-melk fra 6mnd alderen. Og jeg er frisk som en fisk og helt uten allergier, eksem astma ol. Til kvelds får snuppa grøt med fruktmos. Hun får dessuten mme til alle måltider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå