<3 <3 <3 Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Har nett vore til samtale på sjukehuset ang min angst for fødselen... Og der var det mager / lite / ingen "trøst" å få. Eg har født to gonger før og veit kva det inneber. Ville berre forhøyre meg om kva smertelindring som kan vera aktuelt for meg siden eg aldri har rukket å få den slags tidligare... Men den danske mannen var mest opptatt av kor heldig eg er som har raske fødslar. Kjempeheldig sikkert. Men om alt skjer såååå fort <1t ,så blir det som ein laaaaaaang traumatisk ri. Blir så oppgitt! I ein sårbar situasjon vart eg berre ikkje hørt!! Tenker at om eg hadde blitt møtt av ein kvinnelig lege, gjerne ei som har født sjølv.. så hadde det lukta litt meir forståelse.. Berre noken varme og fine ord hadde kanskje hjelpt! 16 dg til termin og redd!!
Sunshine med småtroll:) Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Jeg var på samtale på sykehuset pga mine fødsler og vi ble enige om en fødeplan. Hadde valget om å føde vanlig eller ks,men valgte vanlig da jeg får da valget om jeg føler at dette ikke går hvis du skjønner. Hun nevnte også at jeg skal få smertelindring tidligere da det kom sent sist. Var fornøyd etterpå og hadde nok vært det med de mannlige legene også, men dette er vel fra sykehus til sykehus. Det du kan gjøre er å ta opp problematikken når du først kommer dit, evt. be om en samtale til. Det fikk jeg til råd også: var det noe som forandret seg så kom innom/ring eller ta det opp når jeg kommer dit for å føde. Dette går bra skal du se:-) Lykke til!
NiT&miniputt Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Huff.. Nei, det er slettes ikke hver gang en møtes med forståelse. Ring fastlegen din umiddelbart og be om å få en ny time med en annen person. Skal ikke avspises med sånt! Det er jo tross alt du som skal føde og ha det bra med deg selv etterpå!
enits40 Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Ring sykehuset og be om en ny time, eller skriv et brev! Ikke gi deg! En fødsel kan være en temmelig dramatisk opplevelse, og noen av oss trenger litt ekstra oppfølging neste gang for å føle oss trygge.
knekkebrød Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Sorry så gammeldags er jeg men menn har da ikke noe med en fødsel å gjøre. Visse ting kan vi vel overlate til naturen??? Blir så sint når jeg hører slik. Jeg skal også ha nr. 3 og denne gangen gleder jeg meg IKKE til fødsel som jeg gjørde med nr. 1 og 2. Nr. 1 visste jeg ikke bedre og nr. 2 hadde jeg vel glemt. Nå husker jeg og jeg har motsatte fødsler enn deg -. de varer i 24 uten bedøvelse for jeg liksom ikke har sterke nok rier. Så gir de meg drypp og da er det for sent. Men slike menn som du møtte må vekk fra dette området!! Ring jordmoren din!
<3 <3 <3 Skrevet 7. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2010 Takker for svar... Har vore til jordmor i ettertid og er litt lettare til sinns no. Blir godt å få fødselen overstått. Håpar berre eg møter rette jordmor på sj.huset. og at sambuaren min er komt heim innen frøken fryd vil sjå verden 13 dg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå