Gå til innhold

Når gikk kvalmen over for dere andre her?

Anbefalte innlegg

Lurer så fælt på om jeg må belage meg på å være ubrukelig i 25 uker til? Eneste jeg er brukelig til er å kunne ligge på sofaen pga kvalmen.

Har vært innlagt også fordi jeg ble veldig syk i uke 11-13 der kvalmen var et helvette.

Det er fælt å si det, men jeg er jæ**** bitter og forbanna på de gravide som har en sånn happy happy tilværelse uten noen plager.. For graviditet er ikke happy happy for alle.. Et klapp på skulderen og si at det går nok over gjør meg ild sint!! MEN når sluttet dere å være kvalme?

Fortsetter under...

Dette er kanskje ikke til noe hjelp, men jeg er 12 +4 og er fortsatt veldig veldig kvalm. og ser ikke ut til å ville stoppe heller, men er svimmel og trøtt også..

jeg syntes det å være gravid er forferdelig.. føler meg rett og slett veldig syk, selvom jeg trøster meg med at det vil iallefall si at den lille har det bra. er kanskje verdt det når den lille kommer til verden :)

Det er bare det at det er maaaaaange uker igjen.. et halvt år til den lille kommer til verden. Føler meg deprimert til de grader.. Vil bare ha livet mitt tilbake.. Jeg kan ikke være der når jeg trengs for min forlovede heller.. Og det gjør vondt. Alt dreier seg om meg , meg, meg fordi at jeg har det sånn som jeg har det og må bli tatt hensyn til.. Jeg synes ikke graviditet er noe stas.. Langt ifra =( Det skal jo være det.. hadde jeg visst at det skulle bli sånn.. hadde jeg revurdert det hele.. Min mor og søster hadde ikke kvalme under noen omstendigheter.. =/

Er snart 16 uker og kvalmen er der.. kan ikke være ute blandt folk uten at hjertet slår i 10000 i frykt for å kollapse.. Det er fælt.. fælt.. :'(

Annonse

18 uker, og spyr jamnt og trutt ennå! Men idag er vel omtrent første dagen jeg har fungert noenlunde helt til nå. Så har et håp om at det begynner og gi seg nå! :)

Har en samboer som har valgt å reise mye vekk med jobben disse ukene, noe som egentlig er helt greit for meg. Trenger ikke at han står utenfor døra å maser når jeg henger over dass. Så nå ser jeg med glede på alle kronene han tjener som vi skal bruke til bytur og babyshopping :) :)

All spying og kvalme er verdt det tilslutt!!! <3

jeg var vel så og si konstant kvalm fram til uke 18... og da det gav seg fikk jeg bekkenplager og nå er kvalmen tilbake igjen enkelte dager (er 21 uker+)... vanskelig å spise, heldigvis spyr jeg ikke, men fyyyy så vondt jeg har i magen noen dager da!

enkelt skal det IKKE være.. og andre trimester har ikke vært den "kosen" flere opplever...

Uff :) Det er ikke noe gøy å være kvalmen, og det er ihvertfall ikke noe greit å ligge på sykehuset.Det ødelegger så mye med den fæle kvalmen. Jeg er fremdeles kvalm på ettermiddagen, er nå 17+2. Hovedproblemet mitt er ryggen da jeg har en trafikkskade, bekkenet ligger skjevt og presser på nerver osv, så jeg opplever også at det er vondt og tungt og være gravid :) Håper du har noen stunder du ikke er så kvalm...... Har du prøvd akupentur ? :) Lykke til..

Annonse

Tusen takk for alle svar så langt! Jeg hadde min første akupunkturtime på onsdag og har ny time igjen på onsdag. Dagen etter akupunkturen var jeg tilbake like kvalm og litt til.

Jeg bruker nå kvalmestillende 2 tabletter 3 ganger daglig og ingefær tabletter. Er 15+5 idag og håper jeg kan fungere litt mer med tiden og være <> igjen rundt uke 19!

Synes dette er grusomt.. klarer liksom ikke å smile når jeg kjenner babyen er aktiv på kvelden heller.. Er ikke noe annet enn en byrde stakkars liten..!

Hei. Er i uke 23 og kvalmen er ikke over men ble bedre fra uke 20 hadde noen fine dager da og trodde den var borte men så kom det tilbake og jeg fikk en psykisk nedtur da. Noen dager er jeg såå og si helt bra andre breker jeg meg så jeg mister pusten. Har prøvd akupunktur men er ikke helt sikker på om det har hjulpet eller om det bare har vært noen bra dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...