Gå til innhold

Nå har jeg fått svaret på Hcg tatt i går:

2barnsmor-2012♥♥?

Anbefalte innlegg

Den hadde steget fra:

880 (22 DPO)-3300 (27 DPO) på 5 dager = dobling på 2,6 dager! Er ikke det bra da?? Kan det da være en kjemisk graviditet?????

Kan det være at embryoet er en uke forsinket pga mine lave Hcg-verdier fra starten av?? Eller vil det si at det er noe alvorlog galt med embryoet?

Fortsetter under...

Det du skriver ligner veldig mye på det jeg nettopp har vært igjennom.

Jeg hadde også tidlig UL pga flere tidligere spontanaborter. Første UL var på 7+0, og vi så ikke noe hjerteaktivitet, og embryoet hadde en størrelse som tilsvarte 5+1. Vi ble knust, men de ville allikevel at vi skulle ta hcg prøver. Vi tok det med to dagers mellomrom, og det var en såpass stigning at de ville at jeg skulle ta ny UL en uke etter den første. Jeg tok også en ny hcg dagen før ny UL, som igjen viste en fin stigning. Jeg begynte også å få mye mer symptomer i den uka, så jeg begynte å få et lite håp. Og, vet du hva, på neste UL så vi at hjertet slo!!!, og det hadde vokst tilsvarende, og viste en størrelse på 6+1. De fortalte at dette er noe som ikke skjer ofte, men som kan skje. Egget har nærmest ligget i dvale i 2 uker helt i begynnelsen, for så å utvikle seg. Jeg er nå 10 uker (eller 8 etter UL), og har fortsatt mange symptomer så jeg velger å tro at det fortsatt går bra. Jeg har sjekket litt på nettet om "egg i dvale" og har sett at det har skjedd flere, og at de har født helt normale barn.

Jeg håper at det er noe tilsvarende som har skjedd for deg, og at det vil gå bra til slutt. Masse lykke til!!

PS: jeg er anynom fordi jeg fortsatt ikke helt tørr å juble...har også mistet fór mange ganger. Har neste oppfølging til uka og er veldig spent på hvordan dette vil gå, og så kommer duotest. Har allerede fått innkalling til genetisk samtale. Først når jeg er over disse "kneikene" skal jeg virkelig tørre å juble - med nicket mitt...

Tusen takk igjen SFB!!

Og takk for langt og engasjerende innlegg, Anonym! Beklager at jeg har vært treg til å svare, har vært på tur og mindre mulighet for nettaktivitet!

Ja, det var jo en fantastisk historie du kunne fortelle så langt!! Blir spennende å høre fra deg hvordan det går!! Det MÅ jo bare gå BRA!!

Vel, i da ger jeg mer pessimistisk, føler nå at gynekologen sikkert har rett, i at det er en kjemisk graviditet og at dette ikke går... Så det svinger kan man trygt si! Har jevnlige småmurringer i magen, men tenker at Hcg sikkert er på vei ned nå...

Hcg-nivå er jo veldig individuelt, og du har sikkert sett tabeller på hvor mye det kan variere. Jeg fant ihvertfall denne på nettet over normalverdier: http://www.craigmedical.com/hcg_system_amount.htm

Selvfølgelig kan du få vite hva jeg hadde. Jeg har faktisk hatt to sett med målinger. Først ved 4+3 og 4+5, da hadde jeg (husker ikke eksakt, men noe ala) 350 og 610, mao en normal stigning. Så, når jeg hadde det som jeg skrev over hadde jeg først 30000 (7+0) og så 46000 (7+2), og deretter 60000 (7+6). Det første resultatet er som du ser ikke i nærheten av noen dobling, men når man har kommet til høyere verdier må det jo flate seg ut etterhvert, ellers ville jeg veldig fort ha kommet over normalverdiene som du ser i tabellen over. Ihvertfall reagerte ikke lenger legen på dette da jeg var på siste kontroll.

Det jeg reagerer på hos deg er at du har en fin stigning. Tallene er vel som du sier lavere enn hva som er normalt, men jeg vet jo ikke om det betyr noe når stigningen er så bra. Jeg ville jo tro at det ville slutte å stige hvis det ikke var bra, men så er jo ikke jeg noen ekspert på området heller da. Men, jeg må jo si at murringer ikke trenger å være noe negativt tegn. Jeg hadde veldig mye murringer da jeg gikk med min første, og da gikk jo alt bra.

Ønsker deg masse lykke til, så håper jeg at vi får godnyheter fra deg etter at du har vært på ny kontroll.

Annonse

Takk igjen for svar, Anonym! Går det bra med deg?

Gynekologen min var HELT sikker på at dette ikke gikk, så vi får se da...

Nå har jeg tatt ny Hcg, og får forhåpentligvis svaret i kveld. Hvis Hcg stiger, har jeg håp, hvis den stagnerer eller går ned, vet jeg at der ikke er noen utvikling... Så dette er fryyktelig spennende...

Og så skal jeg på ultralyd + ny Hcg i morgen. Så da vil jeg få vite hvordan det egentlig er...

Måtte uansett opp kl. 05.30 i dag for å tisse, (våkner ofte tidlig pga. dette) så jeg har ihvertfall hyppig vannlatning...!

Å, jeg krysser fingre og tær for at hcg verdiene dine ser bra ut, og at du får en hyggelig opplevelse på ultralyd imorgen!!!

Her går det bra, er småuvel og veldig trøtt nesten hele tiden..., men er fryktelig spent for neste kontroll (med ultralyd) som jeg har imorgen....

Å, så dumt du ikke fikk svaret idag, var så spent når jeg nå skulle lese hva du hadde skrevet...

Jeg er fra siste mens 10+3 idag, men ifølge ultralydene jeg hadde så er jeg jo 8+4. Spennende for oss begge imorgen ...vi får bare prøve å tenke positivt begge to :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...