Gå til innhold

SA uke 5. ?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var gravid i uke 5 da jeg begynte å blø vanndig i et døgn. Ingen klumper el. Ikke som en menstruasjon. Hadde hatt menssmerter (svake) siden jeg ble gravid, og kvalmen kom, som med min kjære datter, like etter unnfangelsen. Var hos legen i dag, og han mente jeg fortsatt var gravid, selv om jeg sa at en del av symptomene var borte, men kvalmen er der. Da jeg oppdaget at jeg var gravid var testen veldig svak positiv flere ganger. Tok i dag den digitale testen som jeg ikke har tatt før, og den viste "ikke gravid." Ønsket en ultralyd, men legen mente det var for tidlig. Er litt oppgitt. Stoler mest på testen jeg.

Fortsetter under...

hadde du tatt den digitale testen da du var hos legen???

Jeg hadde en MA i uke 12+5 for ca 14 dager siden ... tok en digital og den viser enda gravid.... men mitt hcg nivå har jo vært veldig høyt.... men det er jo rart at om du har mistet at det allerede er ute av kroppen.... men tok også en digital test da jeg fant ut at jeg var gravid og da var jeg 3+ 6 og den viste gravid allerde da!!!

mn håper for din del at du er gravid!!!!

Huff,så trist for deg.

Jeg tok den digitale testen rett etter jeg kom fra legen i dag. Mest fordi han sa at jeg fortsattvar gravid, og jeg ønsket det evnt bekreftet. Men nei :(

Ringte nå direkte til min gynekolog, og fikk time i morgen. Blir godt å finne ut av ting, men skjønner jo at det 100% sikkert har vært en sa. Dessverre. Får bare prøve på ny :)

Lykke til til deg og me5

Hei,

Da jeg hadde min SA i uke 5-6, så fikk jeg først en positiv test i uke 5, to dager senere tok jeg en digital med uke indikator, den var negativ, tok da en vanlig digital senere på dagen og da visten den gravid. Ble veldig forrvirret, men begynte å blø to dager senere og fikk målt HCG dagen etter og da var den allerede under 5 (ikke gravid) Spurte legen om dette med testene og hun mente de hadde ulik terskel på HCG for å slå ut og at siden jeg hadde en SA kunne de vise ulikt da HCG nivået halverer seg ca hver 36. time.

Uansett så er det utrolig leit å oppleve dette. Bra du klarer å tenke fremover allerede.

Jeg opplevde nettopp en MA i uke 10, så føler kvoten nå er fylt opp (har ingen barn og prøvere i 2,5 år). Men forsøker å tenke fremover og skal nå ha oppstart med IVF i desember. Håper det lykkes for oss alle snart! :-)

Tusen takk for veldig nyttige opplysninger. Bare synd du har måtte oppleve dem selv. Krysser fingre for at det lykkes i desember. :)

Må se framover. Har verdens beste 3 årig jente, som vi ble gravid med nesten med en gang jeg tok ut hormonspiralen. Denne gangen gikk det heller ikke lange tiden, men rart med det. Er jo utålmodig. Jeg er 39 år, så føler jeg ikke har alleverdens tid på meg. Men får bare krysse fingre for at vi lykkes.

Forhåpenligvis blir 2011 et godt og fruktbart år :)

Ville bare si at ultralyd hos gyn i dag viste at det har vært en sa. Var ihvertfall ikke gravid lenger. Tok en blp for å se hcg. Nå har jeg også byttet fastlege. Fikk ingen restriksjoner, så nå er det bare å krysse fingre :)

Tusen takk for gode råd. Håper jeg slipper å skrive mer på denne siden :)

Annonse

Selv om det er veldig leit er det også godt å få et svar å forholde seg til. Uvissheten er det aller værste, synes jeg. Med en så tidlig SA så er det vel som en menstruasjon å regne og ingen grunn til å vente en periode, slik man ofte for beskjed om med MA\SA senere. Så da er det bare å stå på videre :-)

Jeg håper også det er siste gang jeg må skrive noe her, annet en evt å dele av erfaringen min. Ønsker ingen ny erfaring på dette området! :-)

Det er forresten jeg som er Anonym og svarte på innlegget ditt over.

Jeg også føler tiden jobber litt i mot meg, er nå 35 år og har ingen barn og vi skal som sagt i gang med IVF på neste mens. Men om ikke det går er det nye måneder som forsvinner....tiden går sakte og fort på samme tid :-)

Blir spennede, håper det klaffer snart.

Masse lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...