Nickeguri Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg syns noen ganger det er litt vanskelig å finne på hva vi skal gjøre når vi er hjemme. Babyen på snart 3 måneder er våken ca 2 timer om gangen. Da blir det gjerne amming, som hun er ferdig med på 5 - 10 minutter, så bleieskift, som tar noen minutter. Vi synger og danser litt, med noen bevegelsessanger. Gjerne litt tid på matta, der vi snakker litt, og ligger litt på magen, og kanskje litt under babygymmen. Men da har det max gått en times tid, og jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal fylle tiden med før hun skal sove igjen....Hun er ikke så glad i å ligge i fanget så lenge av gangen, men ok å gå litt rundt med henne....Og vi gjør liksom det samme hver gang hun er våken..... Hva gjør dere? Og lar dere babyen ligge noe særlig for seg selv? Vi er jo ute av og til, men da sover hun i vogna. Ellers er vi av og til med på babysang og babysvømming. Da er det liksom greiere, men jeg ser at hun blir sliten av mye inn og ut av bil etc.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Ja, la henne ligge litt for seg selv, ellers vil du fort merke at du ikke får gjort noenting når hun blir eldre! Jeg har vekslet litt på å la min ligge alene, for så å legge meg ned og f.eks. titte i en bok med han, så ligger han litt alene igjen osv. Da rekker han ikke å kjede seg. Bare prøv deg frem der! Ikke vend henne til å bære henne rundt.
-S- Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Min gutt på 2 mnd er ofte ganske lenge våken før han skal sove igjen. Føler ikke at jeg klarer å "aktivisere" han hele tiden, så jeg gjør det som hun over her. Litt til og fra. Han liker godt å ligge alene under babygym.. Og da prøver jeg å få gjort litt andre ting:) Tror det er lurt at de venner seg å ligge alene også.
*LillaMeg* Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Når min var så liten så gjorde vi mye av det samme.. Han trente på mageleie, fikk og ligge litt alene under babygymmen, men jeg gjorde småting i nærheten.. Jeg tok han og med på kikerunder i huset, det var stas det.. Tror ikke man skal gjøre så veldig mye uta ting, det kan bli for mye og.. Så lenge de trives under babygymmen alene gjør det ikke noe om de ligger der litt..
Canari Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Min baby er også mye våken! Så blir llitt som deg, men han ligger også gjerne alene 10 minutter her og der. Og så blir han med på husarbeidet. Ligger på senga mens jeg legger sammen hauger av klær, ligger på matte på vakserommet mens jeg henger opp tøy etc., er på kjøkkenet i vippestol eller på matte når jeg ordner der. For tiden tar også ammngen (eler det at han er så vanskelig å få interessert i puppen) litt tid nåm dagene. Og så har vi begynt med litt mat / grøt etc., og det tar gjerne ca 20 minutter x 2 om dagen. Når pappa kommer hjem, får han leke mens jeg ordner og styrer og er sammen emd storesøster :-) Blir vel bedre når de blir litt større og selv finner på aktiviteter. Vi er av og til på barseltreff, og tenker begynne med babysang.
Nickeguri Skrevet 5. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2010 Takk for svar! Interessant og nyttig å høre fra andre hva de gjør. Nå slapper jeg litt mer av på at det jeg gjør, er greit. Selv om det selvsagt ikke finnes noen fasitsvar, og at unger er forskjellige.... Skal prøve å la henne ligge litt mer for seg selv, tror jeg. Prøvde det i går og i dag, og hun ser ut til å trives med det. Det er jo mye som skal læres, og det lærer man jo også ved å studere omgivelsene.... Ellers hører jeg gjerne fra flere.....
Fifrildi Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Jeg gjorde mye av det samme som de andre her og har passet på at hun har ligget en del alene under babygymen eller i lekegrinda og lekt for seg selv. Det er faktisk godt for babyen å få litt pauser fra aktivisering samt at de har godt av å lære å leke selv. Jeg har ofte benyttet de periodene til å sette meg ned med pc og en kaffekopp sittende slik at hun ser meg (det gjør jeg fortsatt). Så har jeg pratet med henne og sett på henne når hun gjør noe hun gjerne vil jeg skal se. Etterhvert som hun blir eldre og lærer seg flere "triks" er det mer og mer hun gjerne vil jeg skal se at hun gjør. Ellers er hun liksom mye med når jeg gjør ting. Så øvde vi masse på mageleie, sang, og lekte med lekene hennes slik at hun kunne øve på å gripe, følge med blikket/hodet etc. Og masse fjasing: hun har alltid likt å "fly", hoppe opp og ned og andre litt "voldsomme" leker. Du kan også putte henne i enden av et teppe på gulvet og så dra henne rundt fra side til side, frem og tilbake etc. Min elsker det hemningsløst.
Løvinna30 Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Babyen ligger så si "ofte" alene i lekegrinda si. Der har han en uro han ser på , som går rundt og lager lyd... han liker den veldig godt.. Jeg er jo i samme rom... Så småsnakker med han mens jeg sitter på daten, spiser, ser på tv, rydder osv... men jeg går jo bort å sier hei, og ser om alt er ok jevnlig... Så hender det at han sitter i vippestolen sin når jeg lager mat, rydder osv, da sier jeg til han "kom så skal vi vaske litt" Kan du sitte her å se på mens mamma vasker .... hehehe... Så ja, han ligger alene... men jeg "er" jo her, jeg kan ikke gå å løfte og bære på han så si hele tiden... Men han ligger ikke alene så altfor lenge om gangen heller.. han sier fra hvis det "er noe".. hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå