Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg er i et forhold med mine og dine barn. Dette er en bagatell, men min samboer mener jeg er skikkelig vanskelig her. Mine barn har dyre, gode dyner jeg har kjøpt til de, mens hans kun har sommerdyner som han har kjøpt til sine. Jeg har gjentatte ganger sagt at han må kjøpe vinterdyner til sine, da det kommer til å bli for kaldt med sommerdynene. Det har han ikke gjort, med det resultat at når ungene hans fryser (og mine barn ikke er hos oss), da tar han mine barn sine dyner til sine. Og jeg synes ikke dette er ok, så lenge hans barn har uhell på natten. I tillegg har min samboer råd til å kjøpe nytt. Jeg vil ikke bruke mine penger til å kjøpe nye til hans barn. Min samboer vil ha separat økonomi, så da forholder jeg meg til dette, og da må han forsørge egne barn og kjøpe det de behøver av sine penger. Synes dere jeg er vanskelig her? Må bare ha noen innspill, for min samboer er skikkelig sur på meg.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Det er lov å dele! Men forstår også at du ikke vil ha tiss på dynene. Hmmm.....vanskelig...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Jeg ville ikke lånt bort min egen dyne engang! Aldri i livet! Man ligger jo der og svetter, og utsondrer av og til også andre kroppsvæsker. Hvis den skulle lånes bort til andre, måtte jeg i det minste ha sendt dyna til rens mye oftere enn jeg ellers gjør.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 OMG... selvfølgelig hadde jeg lånt bort dyna. Det er jo verre at barnet fryser!! Skulle barnet tisse, så er det jo bare å vaske dyna. Det er jo verre med madrassen da (men de har vel egen madrass?) Når det er sagt burde jo din sambo kjøpe gode dyner til sine barn også. Ellers ville de jo uansett fryse når dine barn er hjemme på vinteren..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Alternativet er ikke å la dem ligge og fryse, men å kjøpe egne dyner til dem.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Ja for meg er dyner personlig, de blir også ikke så gode etter mange vask derfor skjønner jeg godt at du ikke vil at brna hans skal låne de, spesielt om de har uhell. Jeg er veldig at jeg ikke låner bort min dyne eller pute det liker jeg rett og slett ikke, for selv om man har på dynetrekk som kan vaskes så legger kroppslukt og slikt alikevel helt inn i dyna. Derfor synte sjeg det er viktig at barna også har dyne og pute som er sitt. Når han har råd til å kjøpe ordentlige dyner til unga sine så syntes jeg det er fryktelig gjerrig av han å ikke ville/gidde å gjøre det. Er også enig i deg at når dere ikke har felles økonomi så er det han som skal stå for akkurat dette. Eller så får dere finne noen tykke pledd å legge over dynene så unga ikke fryser. Men ja han skal jo kjøpe det barna trenger når de er der, og det er da fryktelig gjerrig å ikke kjøpe dyner til barna så de ikke fryser. Trenger ikke bruke så mye penger for å få en bra , og varm vinterdyne.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Dyner er personlige! Jeg hadde ALDRI lånt bort dynen min til barn som ikke er tørre om natten. Samboeren din er helt på bærtur!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Dyner er personlige. Selvfølgelig kan man dele hvis noen overnatter og dyna ikke er i bruk, men ikke til de som faktisk hører til i hjemmet. Alle bør ha en dyne som er hensiktsmessig. Hva gjør hans barn når dine er hjemme? Skal de fryse da?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Men hvis dine barn er der samtidig, skal altså hans bare ligge og fryse? Eller er de aldri der samtidig? Når det er sagt, hadde jeg nok godtatt at dette skjedde en gang eller to, men det er jo ikke noen god permanent løsning. Ville nok ha stått på kravet om at han måtte kjøpe dyner til barna sine, ja.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Dyna mi er ihvertfall personlig. Jeg pleier nemlig å onanere ved å gni meg mot den. Det gjør mannen min også.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 Hadde aldri lånt ut dyna mi, og iallefall ikke hvis det kunne risikert å bli tisset ned. Dynene her i huset er personlige, og brukes kun av sin eier. Ei god vinterdyne koster jo ikke så mange kronene, så jeg forstår ikke at samboeren din ikke bare går ut og kjøper egen dyner til barna. Vi kjøpte nye dundyner til hele gjengen for to års siden, og de kostet 600 kroner stk.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 HI her: Takk for mange tilbakemeldinger. Jeg føler at alle skal ha egne dyner, og det koster ikke så mye for han å kjøpe nye. Og så lenge han vil ha separat økonomi, så får han ta ansvaret selv her. Jeg har gitt beskjed i flere måneder om dette, og det skjer ingenting. Hans barn tisser i sengene (ikke hver dag da, men det skjer), da blir dynene våte og må vaskes, og jeg synes ikke de er like etter gjentatte vask. Ja, hva når våre barn er der samtidig og de fryser.... da har jeg faktisk innsett at dette er hans ansvar. Så om hans barn da fryser, da får han finne en løsning på det selv. Spesielt når han har fått gjentatte påminnelser om dette. Selvfølgelig har jeg tilbudt meg å kjøpe inn nye, men har gitt beskjed at han skal betale, men dette skal han fikse selv. Da kan jeg ikke gjøre mer, så da får han fikse det. Når det ikke skjer, da får han også finne løsninger. Jeg kan ikke engasjere meg mer i det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 Utsondrer man andres kroppsværsker? Hvordan klarer man det, da?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #14 Skrevet 4. november 2010 Jeg skrev: "utsondrer andre kroppsvæsker", ikke "andres". Så får du forsøke å gjette deg til hva disse kroppsvæskene kan være ...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #15 Skrevet 4. november 2010 Jeg hadde selvfølgelig lånt bort dynene til barn som fryser! Skjønner ikke at det kan være et spørsmål engang jeg...? Men han må jo kjøpe ordentlige dyner til barna sine. Hvis ikke han fikk fingeren ut så hadde jeg gått å kjøpt ordentlige dyner så barna kunne være varme på natta. Evt sagt til mannen at nå går vi å kjøper dyner og tatt han med i butikken. Det er barn det er snakk om her og da burde man holde seg for god til å tenke på bagateller voksne imellom. For en merkelig problemstilling! Ligger faktisk barna å fryser? Kan du ikke gi dem et ekstra teppe eller noe til dere har ordnet dette? Siden du er så gnien på dynene.. Når dere får gjester, kjøper dere nye dyner da? Eller må dem ha med seg dyner?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #16 Skrevet 4. november 2010 Har selvfølgelig pledd osv, så barna ligger ikke å fryser, men hvor kjekt er det å ligge i pledd når mine barn har kjempegode dyner. Selvfølgelig føler hans barn seg forskjellsbehandlet, og det er derfor jeg har tatt dette opp gang på gang. Men hva mer kan jeg gjøre.Så lenge han vil ha separat økonomi, så får han også følge opp kjøp av klær og utstyr til sine barn, jeg skal ikke forsørge de. Og jeg vil ikke ha tiss i min dyne, eller i mine barns dyner. Så når hans barn tisser jevnlig i sengene, da kjøper man dyner som kan vaskes oftere uten å falle sammen ol. HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #17 Skrevet 4. november 2010 Jeg synes ikek det er så farlig å låne bort dyner - man har jo uansett rent sengetøy på. Og litt tiss kan vaskes bort (som fotest renner vel tisset NED i madrassen uansett). MEN hvis det er HAN som absolutt vil ha separat økonomi holder jeg faktisk med deg i at da får han kjøpe egne vinterdyner til sine barn. Dette viser jo nettopp noe av ulempene ved å ha separat økonomi - så da kan han "ha det så godt".
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #18 Skrevet 4. november 2010 Tja, rent og rent. Det går da gjerne to uker mellom hver gang. Og i mellomtida svetter vi, har sex osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå