Gå til innhold

Jeg skal tove votter, er det noe hokus pokus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg ta dem i maskinen med annet tøy? På ullvask eller vanlig? På vanlig tid? Håper noen kan hjelpe meg:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Jo mer du legger inn i maskinen sammen med vottene, jo mer tover de. Jeg pleier å tove vottene alene, altså uten å legge i andre klær. Men jeg vet mange pleier å slenge inn en dongeribukse nettopp for at det skal tove mer.

Du skal ikke bruke ullprogram, bruk et vanlig vaskeprogram. Jeg pleier å starte på 40 grader, mange bruker 60 grader. Alle vaskemaskiner tover litt forskjellig og jeg syns det er bedre at det kanskje blir for lite tovet, sånn at jeg må tove det igjen, enn at det blir for mye tovet, det er vanskeligere å reversere.

Jeg bruker Milo til toving, men grønnsåpe er også fint. Det blir noe mer tovet med grønnsåpe enn Milo.

Skrevet

Vanlig vaskeprogram ja, men jeg brukte vanlig vaskemiddel. Jeg har akkurat tovet mine første votter og jeg tovet dem hver for seg. Jeg orket ikke strikke en til dersom de ikke kom til å passe alikevel ;-) Jeg hadde mer klær sammen med vott mr 2, og den ble samme str, men filten ble hardere. Likte altså vott nr 1 bedre da den var myk, fin og fluffy da den kom ut. Neste gang kommer jeg til å tove de alene (og sammen) og heller tove flere ganger. Kjørte de en gang til, sammen, på 40 grader igjen, men kort program, og da ble de passe størrelse til Junior :-)

Skrevet

jeg bruker grønnsåpe og vanlig 40 graders vask, og alene:-)

Skrevet

jeg bruker grønnsåpe og vanlig 40 graders vask, og alene:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...