heldigesnart4barnsmamma Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Noen som vet eller har erfaringer med dette? Sår, utflod, svie, kløe?? Og hjelper det med canesten vagitor/ krem? Hadde satt pris på svar da det nærmer seg fødsel og har fått masse utflod plutselig! Og har hørt at det ikke er bra med herpes under fødsel....!!
knekkebrød Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Herpes er et eller flere sår på kjønnsleppene. Ikke godt og om du ikke har hatt det før har du litt "influensa" som oftest i kroppen din. Sårene kan se ut som brunt sukker og er litt flytende masse inni. Ikke bare kan det smitte under fødsel men kan visst også i verste fall påføre babyen skader..... hm. Kan være gammel info jeg kommer med. Spør jordmor!
Puppemamma Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Heihå har desverre erfaring her du.. Jeg har noen sånn blemmeaktige kviser som svir og gjør veldig vondt - kan merke de bare jeg sitter. og i blant kan trusa liksom "feste" seg i væsken fra såret og da gjør det JÆVLI vondt å røske den løs igjen (sorry for ekkel detalj). Det hjelper ikke med noe krem på for min del, men man kan bruke noen tabletter. Det kan være veldig farlig å føde vaginalt om du har herpessår under fødsel - man skal gå på Zovirax tabletter 10 dager før termin for å unngå sår. Har man sår under fødsel blir det som regel tatt KS siden dødlighet på barn som blir smittet på vei ut er 50% OG det er utrolig viktig å si fra om dette til jordmor under fødsel - og på kontroll slik at du får de her zovirax tablettene
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 4. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2010 Tusen takk for svar til dere begge, knekkebrød og Amazing86 Og det der hørtes ikke no gøy ut! Men er jo viktig å ta tak i det når det kan vere så skadelig for lille gullet i magen. Har ingen sår, svie, kløe, væskende blemmer eller sånn, bare mye utflod. Satser på at det er en "vanlig soppinfeksjon" og prøver meg på en canesten- kur. Og viss det ikke blir bedring innen kort tid, så får jeg kontakte JM/lege. Lykke til videre i svangerskapet! Mange plager, men premien er vel verdt det! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå