Puppemamma Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg lever helt normalt, spiser normalt og slanker meg overhodet ikke. Men jeg har ikke gått opp mer enn 8 kg totalt til nå (uke 36+0 i dag) og ser at det anbefalte antall kg for normalvektige er 12 kg +. Fler som ikke har lagt på seg så mye? Blir jo litt bekymret for at babyen ikke får alt den skal...
Gulljentene Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Lagt på meg ca 5 kilo og er 36 uker på vei i morgen. Spurte jm om dette på mandag, men hun sa at man skulle ha vektNEDGANG og være normal mot undervektig før det ble frigitt disse farlige stoffene man har hørt om. Så jeg kunne ihvertfall slappe av, men har slitt med 8-10 kilo overvekt før graviditeten, så har jo kanskje mer å gå på enn deg? Heller ikke slanket meg, bare ikke "hatt plass" til så mye mat i det siste Og er i full jobb som er ganske aktiv fortsatt, så rekker ikke spise allverdens i løpet av en dag. Det kommer nok automatisk på oss ihvertfall et par kilo til disse siste ukene skulle jeg tro
mamma 2006 & 2010 :) Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 hei hei, jeg kan fortelle min historie så ser du at du ikke trenger og være skeptisk jeg har fra uke 8 til og med uke 36 ++ kastet opp så å si alt jeg har hatt i meg, (er nå i uke 38 + 3) på den tiden gikk jeg ikke opp så masse som jeg burde, Men, ungen i magen tar alt den trenger og har klart seg uten noen prob. og så lenge du faktisk spiser så tar ungen i magen det den vil ha, og de vekt greiene er bare en "pekepin" på hva "normalen" er, mange legger ikke på seg, mens andre legger på seg masse, våre kropper er ikke like, og noen trenger mer og gå på i forhold til fødsel og diverse, jeg tror ikke du har noe og bekymre deg for. spis og kos deg og nyt magen din
Luna har født. Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 36+2 jeg og har lagt på meg 6 kg:)
Puppemamma Skrevet 4. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2010 Åh - det var deilig å høre! Da er vel alt helt normalt da
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Neida, jeg la på meg 6.5 kilo forrige gang jeg var gravid, og fikk en frisk og fin baby (veide selvsagt bare 2940 g, men ingen i vår familie har vært store ved fødsel). Jeg spiste akkurat som før og gjorde ingenting for å gå ned i vekt. Jeg pleide å trene masse før graviditeten, men hadde ikke ork eller overskudd når jeg var gravid. Det er som er normalt er at man legger på seg mellom 12-og 15 kilo, Disse kiloene er det som utgjør alt av vann, baby, livmor, morkake, litt fett til ammingen, pupper, blod...++ . Det de sier at alt mellom 6 og 20 kilo er normalvariasjon. Men hvis man går opp mindre enn 10 kilo, så har man gått ned litt i seg selv, altså at man har mistet litt fett eller litt muskler. Men hvis man spiser normalt, så kan det være et eller annet med stoffskifte, jeg vet ikke. Jeg vet ikke hva som skjer med kroppen min når jeg er gravid. Jeg gjør ingenting annerledes enn før, og jeg har aldri vært småspist. Likevel legger jeg ikke noe særlig på meg. Er 32+3 og har lagt på meg ca. 4 kg hittil. Men jordmor har ikke uttrykt noen bekymring for dette. Jeg er også normalvektig, så det har ingenting med at jeg har for mye på kroppen fra før. DERIMOT, så la jeg på meg noen mnd etter fødsel. Jeg var ikke en av de som raste ned i vekt pågrunn av ammingen. Men det kan selvsagt ha noe med at fikk ulvehunger når jeg ammet. Jeg tror ikke du skal være bekymret. Babyen får nok det den skal uansett. Det er sjelden at babyen ikke får i seg det den skal fordi om mor ikke legger på seg all verden. Det finnes jo de som spyr i 9 mnd og likevel får en frisk og fin baby
kitta216 Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Du trenger ikke å være bekymret! Jeg spiser også normalt og slanker meg ikke, hadde kanskje riktignok et par kg for mye før jeg ble gravid... he he I alle fall så har jeg foreløbig i dette svangerskapet gått ned 10kg... var veldig kvalm de første tre mnd, men etter det har jeg spist og kost meg.. tilogmed tatt noen ekstra sjokolader er nå i uke 32, men legen min sier at så lenge barnet har det bra og legger på seg det han skal så er det ikke noe problem, vi er alle forskjellige og kroppen reagerer på forskjellige måter Hva er egentlig normalt.... Lykke til videre
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Jeg er i uke 37 og har også bare lagt på meg 8 kg, men babyen er midt på streken vektmessig, så jeg tror ikke han lider noen nød :-) Tenker at det er deilig å ikke ha så mye ekstra etter fødselen også.. :-)
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Samma her. +8kg og 37 fullgåtte uker.Ingen grunn til bekymring, jeg spiser faktisk mer nå enn til vanlig, i tillegg til alle godisene. Jeg er i utgpkt ganske liten og slank så hadde ikke mye å gå på fra før heller. JM har ikke sagt noe på kntrl og babyen vokser som den skal. Mistenker at jeg faktisk kan ha høyere forbrenning i svangerskapene. Men er jo en aktiv dame også, har vært kjempeheldig og hatt ingen nevneverdige plager så har gått til og fra jobb/ bhg +++. Og er i aktivitet fra jeg står opp til jeg legger meg. Var slik forrige svangerskap også, så er vel bare slik jeg er.
sibre Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Jeg har lagt på med seks kilo og er nå i uke 34, men magen er også veldig liten synes jeg. Men i følge målene til lege og jordmor så ligger vi helt i kanten av den øvre normalen på helsekortet. Fødselen startet plutselig mandag, den stoppet heldigvis av seg selv før åpningen ble mer en 2 cm.(er nå sykmeldt ut perioden frem til permisjon). Var derfor på UL på tirsdag og målene der viste at dott'n er så stor som den skal være. Jordmor sa at kvinner som er lange i ryggen bærer ofte mye av barnet inne i seg, og legger derfor lite på seg i kilo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå