Gå til innhold

Behov for mykbag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i tvil! Har en duobag uten hemper,så litt vanskelig å bære den. Kan få plass til en mykbag i. Er lettere å flytte babyen i den. Men i tvil om behovet.. Har termin i mai, så vil det bli varmt med mykbag i duo-bagen? Klarer ikke huske savnet med nummer en..

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt NEI. Du trenger ingen mykbag. Ofte kommer de med lokk også og det vil bare være i veien i mai. Har ikke duobagen håndtak i kalesjen heller? De fleste har det. Så sant du ikke bor i blokk og må bære opp og ned hele tiden er ikke behovet for mykbag tilstede. Min mening da.

Skrevet

Ingen håndtak på bagen i det hele tatt! Men takk for svar :o) Godt med erfaringer.

Skrevet

Hvilken vogn er det du har?

Jeg hadde en Teutonia fashionbag sist, hadde aldri behov for å bære bagen. Savnet kanskje mykbag noen få ganger når jeg skulle på cafe og lillegutt sov. Da kunne jeg bare tatt mykbagen og satt den på gulvet ved bordet i stedet for å ha vognen utenfor.

Skrevet

Nå har ikke vi en duobag til vår vogn siden vi har Teutonia Mistral, vi har derfor mykbag som babyen bruker så lenge den skal ligge flatt. Jeg hadde helt fint klart meg uten, men når vi først har det setter jeg veldig pris på det. Utrolig praktisk når vi er på besøk og enkelt kan bære en sovende baby inn i mykbagen i stedet for å la ham sove ute, måtte ta med hele vogna inn, eller måtte vekke ham for å bære ham inn og legge ham et annet sted. Også veldig praktisk når vi er på overnattingsbesøk de første månedene, da ble mykbagen brukt som seng om natten også.

Skrevet

tja, behov og ønsker er jo forskellige av og til. Jeg vet ikke hva slags bag du tenker å bruke, men jeg tror nok ikke det blir for vamt, for "lokket" på de aller fleste mykbagger kan tas av :D Og om det ikke er varmt, kan det jo være kjekt...Vi venter nr 2 i disse dager og vi satser på en duovogn og en vogn med softbag, eller vi og vi, jeg satser på vognfronten, mens mannen intetanende aksepterer de than får presentert den her gangen. ;)

Men behovet... Det jeg tenker å bruke softbagen til er på turer der vi kan ta med kun den ene litt mindre vogna, og ha sportsdel med softbag i. Da har eldste en vogn å sove i også, om behovet melder seg.... Og på den måten klarer vi kanskje tilfredsstille begge ungene med en vogn... :S SÅ får vi se da, om planen funker i praksis ;)

Skrevet

Poenget var jo at HI har duobag, og lurer på om hun skal ha mykbag oppi, og det mener jeg er smør på flesk.

Skrevet

Har en Emmaljunga city cross. Bagen hadde håndtak når vi så på den, men viste seg at de var fjernet pga sikkerhetsmessige hensyn, kvelningsfare eller noe. Så bagen er fryktelig tung å flytte når babyen sover i bagen, og vi skal ha den inn f.eks. Så ser behovet når han sover og vi f.eks skal på besøk og ikke kan ha vognen ute.

Men så er det jo om det er verdt pengene. Vet ikke hvor stort behovet egentlig er.. Er jo bare jeg som kan svare for mitt behov, men takk for erfaringer! Nyttig å høre hva andre synes :o)

Skrevet

Da er mitt råd, ikke køp før du har sett evt behov en eller flere ganger. Evt kjøp en veldig billig på finn.no.

Men city crossen er jo ganske liten i seg selv, så det er ikke sikert du får plass til mykbag inni.

Skrevet

Har testet, og det gikk med babytravel mykbag. Men kan jo være lurt og vente og se det an, ja :o)

Skrevet

Jeg hadde city cross selv, men med quadrolift (den største mykbagen til Emmaljunga) i stedet for City bag. Grunnen var at det ikke var håndtak på citybagen, og jeg tenkte nettopp på det å kunne ta med bagen inn forskjellige steder. Og sånn som jeg ser det var det VELDIG greit å kunne gjøre det sånn. Men om jeg hadde kjøpt en egen mykbag hvis jeg allerede hadde citybagen vet jeg ikke. Det blir nok ikke lenge du får plass til både babyen og bagen i vogna. Og selv om quadroliften er en stor mykbag var småen vokst ut av den da han var 4 mnd. Men det hadde litt med at han var en ganske tjukk baby, samt at det ble voksiposetid også.

En fordel jeg så med mykbagen var at når småen nekta å sove i senga si så var det veldig greit å sette mykbagen oppi og la han sove der, gikk så greit som bare det. Så jeg er definitivt tilhenger av mykbag!

Med nestemann kommer jeg ikke til å bruke samme vogna,førstemann bruker den jo også som sovevogn i bhg + har litt vogndilla, og har allerede kjøpt en annen. Men jeg kommer sansynligvis til å gå for en mykbag oppi bagen på den, rett og slett fordi det var så praktisk. Selv om det er litt smør på flesk som enkelte over her sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...