høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Skal på overtidskontroll på sykehuset i morgen (Tønsberg).. Er ganske spent, håper selvfølgelig at alt er bra med lille gulla i magen. Jeg er 9 dager over termin i morgen, og legen min sa i går at jeg ikke kunne regne med å bli satt i gang før etter helga - så lenge alt er bra med babyen. Noen som vet hva som gjøres på en sånn overtidskontroll? Ultralyd? Gynekologisk sjekk? Greit å forberede seg, har ikke blitt sjekket nedentil siden uke 12 og det er jo greit å være psykisk forberedt på det...
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Hei jeg har ikke vært på overtidsktr men sjekk på sykehuset pleier å inneholde ul, sjekk av livmorhals, evt ctg (hjertelyd registrering av baby over tid 20 - 30 min). De sjekker livmorhalsen for å se hvor moden du er, evt drar de litt i den for å trigge rier men de avgjør hvordan de skal sette fødselen i gang ved å sjekke om du er moden eller ikke. Masse lykke til. Det er ikke så vondt men ubehagelig.
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 3. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2010 Okei...skikkelig nybegynner i det her. Regner med buksa må av for å sjekke livmorhalsen eller? Helt sikkert et teit spørmål! Har litt sperrer for disse undersøkelsene nedentil, går greit hvis jeg vet om det, kan dusje og vaske meg godt på forhånd - og i tillegg forberede meg psykisk... Men hadde blitt veldig stressa om jeg i morgen hadde fått beskjed om å kle av meg uten å ane det på forhånd.. Spent på fødsel da, hehe... regner med buksa må av da:) Men man tenker kanskje ikke så mye på det når man har vondt.. Takk for lykkeønskning, spent nå
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Kjenner meg igjen. Jeg er andre gangs og hadde et veldig anstrengt forhold til nedentil sjekker (har det enda men det er en del av det å sette barn til verden). Sjekk av livmorhals innebærer å ta av seg ja, legen må kjenne på deg innvendig (helt innerst) det blir også gjort ca 1 gang i timen under fødsel for å sjekke fremgang av fødselen. Under fødsel bryr man seg vanligvis ikke om det i det hele tatt siden man har vondt og trenger å konsentrere seg om pusten, det blir liksom spennende å få en status rapport underveis i fødselsforløpet. Ønsker deg nok en gang masse lykke til, dette går helt fint du klarer dette og alle må igjennom det for å få babyen i magen ut.
Vikinghuldra ♂04♂10♀13 Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Lykke til i morgen da Jeg skal forhåpentligvis på overtidskontroll på mandag, så gi meg gjerne info om hva dere har gjort etter du har vært der
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 4. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2010 Takk for gode svar silla:) Og tviler på at du trenger å dra på overtidskontroll på mandag Hestestudina, da er nok lillenurket ditt ute:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå