Gå til innhold

Anbefalte innlegg

nå er det jo sånn at man roper høyest når man er bekymret, men jeg tenkte at vi kunne ha en tråd her inne der vi skriver det vi synes er finest og koseligst med graviditeten akkurat nå!

selv synes jeg det koseligste er "dyttinga" i magen! ganske klisje, men hun er nesten bare aktiv om natta så det er ikke alltid jeg får det med meg! i går natt lå jeg og kommuniserte, dyttet, fikk svar, dyttet igjen. det var fint, det! <3

hva synes du er kos akkurat nå? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142516174-det-koseligste-akkurat-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Jeg er ingen stor fan av å være gravid jeg da, men jeg synes at det som er mest koselig for tiden er at eldstejenta i huset alt har med lillesøstra si i alt som planlegges, oppramses osv...:) Hun er jo kun i magen enda, men 4,5åringen er uansett veldig oppmerksom mot henne. Får håpe det varer evig...;)

Jeg synes også liv i magen er det koseligste nå. Jeg er i uke 22 og kjenner daglig liv, og flere ganger om dagen. Veldig koselig å kjenne at det er liv der inne og om kvelden når jeg har lagt meg "kommuniserer" vi litt med dytt fram og tilbake. :-)

Helt klart dyttingen og de små sparkene, som foreløpi bare kjennes på kveldene når jeg roer meg ned og ligger å stryker magen :-)

Også det at den kommende storebror som akkurat har fylt 2 år begynner å prate litt om babyen, har søt babystemme når han sier "baby" og elsker alle babyene han ser :-) Men når vi spør om mamma har baby i magen sier han "neeeei" :-D <3

Annonse

hihi, jeg synes det er fint med mage også, jeg! min kom vel for rundt tre uker siden, noe jeg syntes var seint, men så er jeg blitt satt tilbake nesten 2 uker på ultralyd, så er bare rundt 21 uker nå, ikke 24. :) og selv om den ikke er supergravid i utseende (fordi jeg hadde litt ekstra fra før..) så er den myyye mer koselig enn magen min noen sinne har vært!

nja, en av grunnene til at jeg lagde denne tråden var vel at jeg heller ikke er så stor "fan" av å være gravid. prøver selvfølgelig å kose meg med det så godt jeg kan, men jeg har vært kjempemasse syk og er enda kvalm og sliten, i uke 21. prøver bare å finne det positive i situasjonen, liksom! ;)

synes det høres kjempekoselig ut med eldre søsken som gleder seg til lillejenta/gutten kommer! :D

Jeg syns også at sparkinga er noe av det mest koselige nå. Er i uke 25, og nå er sparkene sterke og kommer ganske ofte. Begynner å kjenne døgnrytmen hennes, og det er morsomt... Lurer veldig på hva slags personlighet som gjemmer seg der inne...

Veldig koselig å kjenne lillemann sparker og beveger seg :) Veldig koselig når den kommende storebror kommer å koser magen og synger for babyen :) Koselig å begynne å lete frem baby-klærne igjen, jeg og mannen snakket om å gå over utstyr og klær til helgen slik at vi snart kan begynne å kjøpe det vi evt trenger nytt :)

Også er det koselig å gå å glede seg :)

Meeen, har mange plager også så ser veldig frem til svangerskapet er over ;)

Etter ca uke 14 når kvalmen gikk over og vi hadde vært på tidlig ultralyd (er 38 år så fikk tilbud om det!) har jeg bare kost meg!

Kjenner stadig utvikling med mer bevegelser og etterhvert daglig sparking, og det er jo veldig koselig i seg selv. Er nå i uke 23 og i går så jeg og mannen min for første gangs parkene på utsiden av magen! Vi ble helt rørt begge to.

Synes det er utrolig koselig at han også kan se og føle mer av det som skjer der inne, og for han er det kjempestas å kunne dytte litt på magen og få "svar" tilbake.

Vi føler oss som en liten familie allerede:)

Jeg har ikke hatt noen plager i det hele tatt under svangerskapet, så jeg har virkelig kost meg :) Men det mest koselige akkurat nå, 25+6 på vei, må være at jeg får "svar" når jeg dytter :) Og for ikke å snakke om at prinsen i magen reagerer når jeg synger "lykkeliten" :)

Annonse

Det koseligst er sefølgelig sparkene fra lillegutt:D I går kveld, var han veldig aktiv, og pappaen er sefølgelig VELDIG opptatt av å følge med hvor hardt han sparke og hvor han sparker:P Pappaen lurte på om han kunne høre lillegutt, så han la hode ner på magen, rett oppforbi navlen, og tror du ikke lillegutt SPARKER til skikkelig! Hehe, vi fikk en skikkelig god latter!!! Og pappaen var skikkelig stolt og mente at det var den gyldne høyre foten som skal gjør han til kjent fotball spiller ;)

Så er det de fine kommentarene på magen, som resten av kvinnene i familien min har jeg allerede stor mage, og har syntes veldig godt leeeenge! Selv med litt isolasjon fra før! Den strutter så fint ut:) Og når vi skal på besøk til kjente sier pappaen alltid "Jeg tok med meg magen" :P Det syns jeg er sååå sødt:) Og han passer ekstra godt på å kose masse når vi har folk rundt oss:)

For min del er det også sparkingen og romsteringen der inne, gøy når du ser at hele magen "dirrer" :) Er og utrolig kos at vår datter på 2,5 år er blitt mer oppmerksom på babyen inni magen. Har ved en anledning fortalt henne at babyen svømmer inni magen til mamma, så nå hver gang hun snakker om babyen så ender det med at vi gjør synkronsvømming-bevegelser sammen :) Veldig kos!

Hm... jeg koser meg med svangerskapene, jeg... Men denne gangen er definitivt den siste, så nå nyter jeg det litt ekstra. Og da er sparkinga på toppen av lista. Men å se omsorgen fra spesielt den eldste av ungene, er også koselig. "Er det bra for babyen?" spør hun hver gang jeg putter noe i munnen:-)

Også er det kjekt å planlegge rom og "bestille" nytt strikkatøy av bestemødre/oldemødre og tenke litt undrende over hva slags lite vesen som kommer til våren..

Jeg koser meg med "dyttingen" jeg :)

Og at magen har blitt så stor at det ser ut som en bærer tvillinger, hehehe..

Koselig da. Koser meg masse siden jeg regner med at dette er den siste gangen jeg får oppleve dette...

Ja, koselig å få melding fra mamma der hun skriver "nå har bestemor kjøpt rosa garn og skal begynne å strikke til det lille magetrollet"!

Og i går fikk pappaen "kommunisert" litt; han dyttet litt i magen, hun svarte, han dyttet igjen og hun sparka tilbake! Tror han ble heeeelt sjarmert; hun blir nok skikkelig pappajente ja..

Åh d er så mye som er koslig synes jeg:) er 1 gangsgravid. setter pris på å se magen vokse å ikke minst at lilleknøtte sparker og dytter<3 blir helt i min egen verden da. i tillegg er d at folk i rundt synes det er arti at vi skal ha barn. har ivrige bestemødre som både strikker å syr:)

ellers er d å planlegge innkjøp og alt d praktiske. ble helt rørt da vi hentet barnevognen og trillet den til bilen.

ja egentlig alt d med å være gravid:) Når d er så my positivt glemmer man litt d negative.

Helt klart sparkene her og, er 25 uker i morgen og han er stort sett i farta dagen lang :o) Elsker å se magen hopper og spretter :o)

Også er det så koslig å kjøpe ting og tang til ham, til og med bare de kremene og badepleie produktene jeg kjøpte idag var koslig :o) Til uka håper jeg snekkerne er ferdig med barnerommet og d gleder jeg meg masse til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...