elixa22 Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Var på UL i dag og ble skikkelig satt ut ang termin....... MIn mens termin er 27 mars og UL termin er 11 april, da skulle jeg ha blitt gravid den 18 juli. Hvordan det er mulig kan ikke jeg skjønne jeg hadde jo en positiv test den 12 juli.... Jeg sa det til hun som tok UL på meg men hun sa bare at det var veldig merkelig, jeg bare vet at den terminen er feil. Har noen andre opplevd noe lignende?
Babyønske �� Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Ultralydtermin bestemmes utifra størrelse på fosteret og når det beregnes å være ferdig utviklet. Man kan ikke regne seg tilbake til unnfangelsestidspunkt ved hjelp av ultralydtermin. Det forekommer innimellom at ultralydtermin blir feil i forhold til menstermin. Men etter hva jeg har forstått kommer man ikke så langt med å prøve å få det korrigert. Du kan jo nevne det for jordmor/lege du går til kontroll hos og høre hva de tror.
otro tesoro Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Jeg hadde samme opplevelse i går da jeg var på ultralyd! Min mens termin er 26.mars og ultralyd ga 11.april. Jordmor ble ganske forundret over at det spriket såpass, og sa at det er vanlig at man kommer tilbake for vekstkontroll i uke 29 dersom mens og ultralydtermin skiller mer enn 14 dager. Så jeg skal tilbake i slutten av januar. Er jo sikker på min mens termin, men ultralyden tar utgangspunkt i mål, ikke noe annet.. Satser på at spirer vokser seg nærmere min termin:)
Raych Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Jada, dette har jeg opplevd ved begge våre svangerskap.... og legene har ikke gitt seg på disse UL - terminene. Noe som har endt i for tidlig fødsel 2 ganger. I følge barnelege som har sjekket barna etter fødsel mente han at UL - termin ikke kunne stemme, ettersom de absolutt ikke hadde noen premature tegn. Han mente vår termin var den riktige. I forhold til våre terminer er de født 8 og 15 dager for tidlig. I forhold til UL - termin er de født 19 og 30 dager for tidlig.... Nå er vi ¨på vei med nummer 3, og kommer til å "krangle" oss til en riktig termin hvis det blir tvil om det igjen. I begge svangerskapene hadde vi tidlig UL, der legen bekreftet vår termin. Dette var i uke 11. På den ordinære UL har terminen blitt flyttet, og det er denne de har tatt utgangspunkt i. Vi har også hatt UL i uke 24, og da har det begge ganger vært vekstavvik på babyen, som tilsa at den var større enn den skulle være. På direkte spm fra oss om det kunne ha med at UL termin var feil, og at vår var riktig var svaret at det mest sannsynlig var det som var årsaken, men de endret ikke UL - terminen uansett. Når man da skal ha planlagt KS blir dette veldig slitsomt. Siste fødsel endte med hastesnitt etter vannavgang. Og da var vi på sjekk 3 dager før etter kommentar fra en fødselslege om at han mente terminen var feil og at barnet var klart til fødsel når som helst. Håper vi får mer samsvar mellom terminene denne gangen.
elixa22 Skrevet 4. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2010 Huff.........Det er jo akkurat dette jeg frykter.....Jeg har to tidligere keisersnitt og dette kommer til å bli keisersnitt og fikk jeg beskjed om. Min største frykt er da at jeg kommer i fødsel og må inn til hastekeisersnitt. Dette stresser meg veldig.......:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå