Gå til innhold

Noen andre som sliter med soppinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hadde dette problemet med første man og. Men da sa legen at jeg bare skulle behandle med cansesten når det ble for gale.

Og nå er jeg vel i gang med infeksjon nr 4 siden jeg ble gravid... sukk...

Var på kontroll på KK for 14 dager siden pga mye væske fra kjeden som han mente var en begynnende sopp infeksjon. Nå har det hvertfall slått ut i full blomst her og jeg holder på å bli GAL!

legen på KK ville jeg skulle la vær å behandle denne gang og vente til etter fødsel. Når han sa det tenkte jeg at det går vel gjerne greit, MEN nå klør, svir og væsker det verre enn verst!

Klorer meg til blods gjennom undertøyet om natten.

Noen som har noen tips?????

Har prøvd å få fatt i legen min i dag, men hun har ikke kontor dag i dag.. Håper hun ringer tilbake i morgen!!

Alle tips mottas med stooooor takk :*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :)

Syns det virker rart at de ber deg vente til etter du er gravid. Da har de tydeligvis ikke hatt en soppinfeksjon selv!

Hvis dette er vanlig candidasopp (som kan blomstre opp i graviditeten, det er jo ikke farlig, så ikke bekymre deg!) Så må dette behandles både inni og utenpå underlivet.

Gå på apoteket og kjøp canesten vaginal tablett (tror den er på 500mg). Med denne kommer en innføringshylse til tabletten. Denne skal du ikke bruke når du er gravid.

På kvelden før du legger deg: Bruk fingeren og dytt den så langt opp i skjeden som du får den. Denne skal virker til den faller ut litt og litt av seg selv.

SAMTIDIG må du bruke canesten krem for å bli kvitt symptomene utenpå underlivet. HELT til symptomene utenpå er borte (her snakker vi 14 dager ca 3 ganger daglig (står på pakka..) Så hamstre krem ;)

Hvis du er i tvil kan du jo kontakte lege, men du trenger ikke resept ;)

For meg var det veeeeeldig effektivt, borte med en gang jeg fikk fortalt av lege at det var viktig å ta det "innenfra og ut" altså IKKE bare bruke kremen..

Lykke til :)

Skrevet

Heisann, dette var jeg veldig plaget med når jeg gikk gravid med førstemann. Da fikk jeg beskjed om at mannen også måtte behandles i ei uke med canesten krem ellers vil han "smitte" deg på nytt og på nytt....mannen har nødvendigvis ikke plager, men må behandles og det var det som hjalp for at ikke jeg fikk det på nytt igjen. hvis du fortsatt har sopp når det nærmer seg fødsel er det lurt og ta en kur rett før termin....

Skrevet

Det som er kjipt er at canesten fungerer ikke på meg. fjerner bare symptomene men ikke alt :( får utbrudd igjen etter 14 dg 3 uker.

Har derfor vanligvis fått Diflucan tabletter. Det tar det, men vet ikke om jeg kan ta de nå. I flg legemiddelkatalogen skal jeg kunne ta dem men vil dobbel sjekke.

Syntes legen var rasende festelig som mente jeg burde holde ut 3 mnd med infeksjon... Takk for det..

Når det gjeder sambo så har vi ikke hatt sex uten kondom siden jeg ble gravid pga at jeg reagerete så lett på han sist. så at det er fra han tviler jeg på :) men han skal få ta en behandling han og.. det har han ikke vondt av :)

Skrevet

Jeg er også plaget med dette - ikke bare mens jeg er gravid, også utenom det. Min lege tipset om litt andre ting også som kan være med på å forebygge nye infeksjoner. Vask alltid truser på 60 grader uten skyllemiddel, bruk kun bomullstruser, spis mindre av fine gjærbakster og spis mer yoghurt :) Å sist, men ikke minst: IKKE bruk truseinnlegg - det er ikke lov! Skift heller truser oftere!

For meg hjalp dette altså!!!

Skrevet

bruker bare bomulls undertøy :)

Men skal jaggu prøve de andre triksene :)

Skrevet

Ikke bruk undertøy om natten:)

Håper det gir seg..

Skrevet

Huff stakkars! Jeg plages også med dette, og smører og behandler ofte. Jeg ville nok ha behandlet infeksjonen nå, med tanke på hvor sårt det blir hvis det ikke blir behandlet. Ser for meg at det vil svi mye med en ubehandlet soppinfeksjon ved fødsel.. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...