Gå til innhold

kobberspiral trygt? skal vel egentlig postet på Prevensjon, men er flere innom her tenker jeg ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener: er det trygt for kroppen å ha den der inne i livmoren? livmorhalsen og livmoren kan fortsatt fint ta imot og bære fram et barn når vi vil bli gravide igjen (etter å ha tatt den ut så klart) ?? er godt å slippe å ha hormoner i kroppen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel ett mer sikkert svar hos en gynekolog. Men tror ikke de hadde anbefalt det om det ikke var trygt :) Jeg har hormonspiral og er fornøyd!

Skrevet

Jeg hadde kobberspiral mellom første og andremann, så hos meg gikk det helt fint.. Grunnen til at jeg tok den ut var at jeg fikk utrolig mye utflod (ble kliss våt og måtte bytte undertøy ofte), og at jeg følte det luktet kobber av meg lang vei.

Skrevet

Legen min frarådet meg spiral hvis jeg ønsket flere barn. Jeg ble derfor sendt ut døren med en resept på Cerazette. Han ville overhodet ikke diskutere det en gang..

Skrevet

Jeg brukte kobberspiral før jeg fikk min baby. P-piller glemmer jeg, p-sprøyte førte til 30 kg ekstra på min kropp og kondomer er jeg allergisk mot. Hadde spiralen inne i ca 2-3 år før vi bestemte oss for å prøve å få barn. Tok ut spiralen 30 november og 17 desember var testen positiv. :) Har valgt å få kobberspiral igjen, rett å slett for å unngå hormoner. Kan vel også nevne at siden jeg ikke hadde født når jeg fikk spiral første gang, så var de nødt til å blokke opp livmormunnen/-halsen for å få inn spralen, og svangerskapet gikk fint. :)

Skrevet

så godt å høre. :-) så lenge jeg ikke får en mensen som er helt vill (hører den kan bli så lang og voldsom) så beholder jeg nok spiralen. Men spent på mensen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...