minnimus83 Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 hei erdet noen erfaringer og anbefalinger på hva smerte lindring under fødselen?
tine0810 Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 jeg hadde stor glede av lystgass sist fødsel, selv om jeg ble ganske "fraværende", så det sier jeg JA TAKK til igjen. I tillegg fikk jeg sterilvannspopler.....og det skal jeg ALDRI ta igjen. Mulig smertene ble litt mildere en 10-15 min, men fy F å vonde de stikkene var!! Dette er mine erfaringer.
tine0810 Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 jeg hadde stor glede av lystgass sist fødsel, selv om jeg ble ganske "fraværende", så det sier jeg JA TAKK til igjen. I tillegg fikk jeg sterilvannspopler.....og det skal jeg ALDRI ta igjen. Mulig smertene ble litt mildere en 10-15 min, men fy F å vonde de stikkene var!! Dette er mine erfaringer.
minnimus83 Skrevet 3. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2010 epidural noen vært borti den?
VirreVirre Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 For meg var epidural helt utrolig fantastisk. Ville egentlig ikke ha, men de overtalte meg siden fødselen drøyde. Det er jeg utrolig glad for, og vil gjerne ha det igjen neste gang. Men har jo hørt om de som ikke syntes det var så bra. Jeg grudde meg veldig til stikket, men kan ikke huske at det gjorde noe vondt (ble satt under en ri)
minnimus83 Skrevet 3. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2010 erdu lam 3 timer etterpå då? får du holde den lille då elle måtte du vente? Oh_Joy
*Nøtta* Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 Jeg hadde en utrolig lang fødsel og etter 24 timer med rier og fortsatt bare 3 cm,ble jeg sendt i dusjen- om enn noe motvillig..men det lindret overraskende bra!! Minuset er jo at så snart vannet er avskrudd så er smerten tilbake. Men når jeg endelig kunne få epidural så var det som å komme til himmelen! Ble jo "smertefri" og jeg nøler ikke med å ta det igjen om det skulle være et tema. Riene kan avta noe med epidural,men hos de fleste så går det helt fint. Grudde meg aller mest til å sette den,hadde hørt at det var kjempevondt-men jeg merket faktisk ingenting til det. Så det var min erfaring.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Brukte lystgass med 1.mann, ingenting med nr.to. Kanskje det hadde vært lurt å snakke med JM om smertelindring på neste kontroll? Hun kan gi deg litt objektiv info om de ulike alternativene. Hun vet sikkert også hvilke alternativ som finnes der du skal føde, ikke alle sykehusene som tilbyr alle typer... Her Inne får du bare vite hva folk har prøvd før, og om de likte det eller ei. Tror JM kan hjelpe deg litt mer...
minnimus83 Skrevet 3. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2010 eg ska til legen den 9 nov men eg skal til jordmor den 26 nov, men eg har termin den 3.des
M27 Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 jeg hadde ingenting og det var grusomt..men lystgassen hadde ingen effekt. råder deg til å dra tidlig til sykehuset så kan du få epidural...når jeg kom var det 8cm åpning og da setter de det ikke
minnimus83 Skrevet 3. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2010 eg bor ganske nerme sykehuset, eg bor så nerme at eg kan gå bort, det tar kortere å gå enn å kjøre
Aprilgutt04 +Desembergutt2010 Skrevet 3. november 2010 #12 Skrevet 3. november 2010 Akupunktur hadde god effekt på meg da jeg fikk min første ) Skal også prøve det nå også!! Lykke til !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå