Gå til innhold

Faen altså - mødre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klikker snart.

Disse mødrene bryr seg seriøst FOR mye.

Guttungen på snart 3 har fått ørebetennelse. Og det er MIN skyld, mener mamma'n min. Han er bra igjen nå, men må gå ferdig antibiotikakuren sin.

I Moss i dag er det så og si vindstille, delvis skyet og ca 10 grader.

Vi skulle en tur til frisøren med han, og deretter opp til henne.

Vi skulle ikke være ute, kun den tiden det tar å gå fra leiligheten til garasjen, og ut fra bilen og inn til frisøren.

Jeg kledde på gutten en singlet, vanlig genser og vinterjakke på overkroppen. Lue. Strømpebukse, bukse, og vinterstøvletter.

Da vi kom opp mente mamma at det ikke var rart den gutten hadde blitt syk, så lite klær som han hadde på seg. Og stakkars gutt, han har alltid på seg for lite klær. Hun mente nemlig at jeg skulle ha på han ULLGENSER og VOTTER i tillegg.

Hallo damer... Seriøst. Ville dere ha tatt på ullgenser og votter i det været, for den tiden dere skulle være ute?

Hormonene er løpske, jeg er så sint at det ryker av meg.

Må bare høre at det ikke er jeg som tar feil her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OMG! Min mor mener alltid jeg kler på ungene for mye, men mine koker bare de ser ull.

Jeg tror seriøst ikke man kan vinne når det kommer til mødre, da. Min er ikke verst, for når jeg synes hun drar i vei sier jeg bare navnet på hennes mor til henne, og da klapper hun igjen øyeblikkelig! Prøv det;-) De fleste av oss er vel livredde for å bli som vår egen mor på de negative tingene, så det pleier å funke;-)

Skrevet

hehe.. kjenner meg igjen litt :) min mor mener også at jeg klaer for lite på snuppa. glemmer ikke da vi skulle hjem fra sykehuset, var i desember for 2 år siden, å dt var snakk om at vi skulle gå 1,5 meter under tak fra døren til sykehuset og ut i bilen, hun ville pakke på den lille snuppa, 2 bodyer, 2 strømpebukser, et par sokker og en lue, og utenpå der, hentesett i strikk, jakke,bukse, lue, og utenpå der igjen, vinterdress, og votter og oppi setet og teppe over.

men hun gav seg til slutt og skjønte at det var for mye, :)

er bare slik bestemødre er tror jeg, jeg bare overhører det hun sier :)

Skrevet

Men dette her blir skikkelig KRANGLING om hvor fæl jeg er.

Stakkars gutt. Nå skulle hun ringe det ene stedet til det andre for å fortelle om "omsorgssvikt". Og huff, så fælt han har det, han har jo IKKE klær på seg stakkars...

Blir både sint og lei meg, for jeg ser jo at gutten har det HELT FINT!!

HI.

Skrevet

Uff, så leit for deg da! Hvis det blir skikkelig vanskelig dette her?

Jeg må bare si meg enig her, du kler da IKKE på han for mye!! Tror faktisk ikke jeg hadde tatt på snuppa på 3 år strømpebukse heller jeg, når dere bare skulle ut og inn av bilen og det er såpass varmt ute. Klart det er forkjell på unger, men min erfaring er at jenta mi blir faktisk oftere syk hvis jeg kler på henne for MYE.. Ikke bra det heller..

Trenger jo ikke dra på ullgenser pga øreproblemer.. En hals kanskje, og lue holder jo hodet varmt! Tro på deg selv, du gjør det helt riktig for din sønn! :)

Men skjønner frustrasjonen din... Har du en far som bor med din mor, som du kunne fått litt støtte i..?

Skrevet

Er det ikke noe med at man ikke skal pakke på ungene så mye ved forkjølelse generelt da? Og ved ørebetennelse skal man vel bruke tynne luer, for varme luer kan føre til at man "pakker" inn ørebetennelsen og beskytter den på en måte...?

Skrevet

Nei, ingen mann i verden ville holdt ut med det trollet der.

Jeg hadde på han helt vanlige klær. Vanlige klær, med jakke og lue utenpå. Er sånn reimalue med gummi inni ørene så det ikke skal blåse inn. Dette er første gang han går på antibiotika, snart tre år gammel.

Men, det er da HELT VANLIG at barn blir syke! Han går i barnehage også.

Greia hennes var at jeg kledde på han for LITE, hun mener jeg skulle hatt på mye mye mer. Hva til vinteren da da, når man faktisk trenger ullgenser for å gå til bilen??

Skrevet

hehe, smått dårlig gjort le, jeg ser den... Men hehe, her er det same shit ;)

Min mormor mener at min unge kommer til å bli syk, hun har bank i bordet ikke vært syk siden påske... Men hun har alltid så lite tøy på... Og hun manglet VOTTER i august... (det var kaldt ute ja, til å være august.... men hallo, ikke SÅÅÅ kaldt)

Til og fra barnehagen i dag hadde hun vintersko med ullsokker (fordi mor var gjerrig og kjøpte de litt store for å slippe å kjøpe nye til påske...), tynn ullkåpe fra Zara, ullstrømpebukse og ullgenser (prinsesseull fra Janus, så ganske så tynne saker), en kjole og sannelig tror jeg ikke vi glemte lua i gangen også....Men her var det 8 varmegrader og vi går til bilen (ca 10 meter) og inn i bhg ca 50 meter kanskje ;)

Godt min mor og mormor ikke så den bekledningen!!!

Hehe, kjære HI: Neste gang mora di setter i gang med en triade om påkledning foreslår jeg at du sier noe sånn som at jeg hører hva du sier, jeg forstår hva du mener, men det er slik at denne lille kroppen har blitt tre år, og vi velger våre kamper med omhu. Han er også 3 år, og fult i stand til selv å si om han fryser eller ikke. Regner med din tre åring klarer det når min datter på snart 2,5 klarer det ;)

Du kan jo også f.eks si at dersom du skla ha på så mye klær nå, når det er så varmt, hva skal du da ta på når det er -10 og skikkelig surt ute?

Lykke til :D

Skrevet

Det har jeg ikke hørt faktisk, men jeg kler på han etter det jeg mener er riktig!

Jeg har på meg olabukse, tynn genser og tynn strikka tunika i dag, med jakke utenpå. Og jeg måtte ta av meg jakka, for jeg syntes det ble for varmt med den på. Da kan han umulig fryse! :o

Skrevet

Du må jo forstå at mamma'n din ALLTID har rett! Slik er det bare...

Synes det høres fornuftig ut det du har på ungen.

Hilsen ei som har en mor som gav beskjed om at "du veit ikke hvordan det er å få barn du! Så dette bestemmer jeg", når jeg sa at besøk 2uker før og 2uker etter termin (altså 1mnd) til sammen var "litt" i meste laget...

Skrevet

TAKK FOR STØTTEN DAMER!

Da henviser jeg til denne tråden neste gang hun klager.

Han har et fantastisk ordforråd, selvfølgelig hadde han sagt ifra om han var kald.

Ja, HVA når det faktisk ER kaldt?

Skrevet

Makko og lillegutt, det hørtes utrolig grusomt ut, med 1 mnd besøk i akkurat den perioden... Før, i gamledager, kunne kanskje det være godt, sidne faren knapt fikk ta på ungen etc, men nå... Tja, Et barn tre voksne kan fort bli en for mye ;)

Men hehe, vi får trøste oss med at de stort sett mener det godt :) Det er i alle fall tilfelle her hos meg, de mener det bare godt... :)

Skrevet

Hehe :)

Men huff, for en kommentar du fikk slengt da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...