Gå til innhold

Magen min...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, skikkelig fint! Jeg får ikke til å ta fine bilder, har fått en del utslett på magen i det siste, for ikke å snakke om strekkmerkene (de er gamle da). I tillegg har jeg litt hengemage, siden jeg gikk ned mange kilo før jeg ble gravid, samtidig som gravid-magen min ikke er så stor. Satser på at magen blir litt strammere nærmere terminen, så jeg hvertfall får et par "barmaga" bilder :)

Kanskje jeg må gjøre som det, å slå av lyset før jeg knipser ;)

Skrevet

Det var jo kjempe fint!!!!

Har du noen foto triks til oss amatører?

Skrevet

Takk for hyggelige kommentarer :)

Tips? Jeg tror det viktigste må være å tørre å leke! Sjekk ut alle de rare funksjonene - det er jo en drøss på alle moderne kameraer.

Å fotografere betyr direkte oversatt å tegne med lys. Test ut hva som skjer når du skrur på blitz i fullt solskinn, eller du skrur den av når det bare er ei lita vanlig lampe i rommet. (Men husk at lamper har farget lys, det kan gi missfarging, men også kule effekter. Og konverterer du bildene til sepia eller sorthvitt så merkes det jo uansett ikke...) Et klassisk tips er å myse med øynene når du ser på motivet - da kan du lettere se hva som blir for har kontrast eller bare grauten!

Ellers er det jo det vanlige:

- Linsa på høyde med øynene til modellen - veldig viktig på små barn! (Med mindre du ønsker å få en effekt ut av noe annet da: Vi har fått er trøye til ungen med skriften "STOR" på, da vil det jo være morsomt å prøve å få ham til å se lit stor ut også, altså ta bilde nedenfra.)

- Gå nære nok - det er veldig lett at hovedmotivet "forsvinner" i alt for mye omgivelser.

- Husk å sjekke bakgrunn - unngå planter som vokser ut av hodet på folk osv.

- Tenkt komposisjon - legg hovedmotivet u i fra sentrum av bildet så blir det ofte mer spennende.

Lykke til!!!

Skrevet

Kjempenydelig:)

Jeg har faktisk tenkt at dattera mi, snart 15, skal hjelpe meg å ta bilde av lillesøster, 3 år, og magen min. har så lyst til å gi et sånt bilde til jul til pappaen:)))

Ha en fin dag!

Skrevet

Takk for gode tips! Fint bilde var det og! :-)

Skrevet

Kjempefint bilde og fin mage :) Min er litt mer hengemage, den :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...