drømmen Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Våknet i natt av rier, som kom med mellom 8-11 min mellomrom i ca 4 timer. Så dabbet de av. Nå har jeg kanskje 2 stk/time. Jeg har begynt å blø littegranne også.. Var hos jordmor i stad, som fant blodspor i urinen også. Hun sa at livmoren "trente" på fødselen, siden riene hadde dabbet av igjen.. Men kunne ikke si noe om når fødselen vil finne sted. Ikke en gang sånn ca.. Så til dere som har født før; Har dere hatt lignende forløp og født innen relativt kort tid? Evnt, har det gått lang tid etter at dette har oppstått, og har dere da gått med rier i dages/ukesvis? Takknemlig for tilbakemelding! Er jo helt grønn på dette her!
Hanna30 Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Hadde det ganske likt, men riene kom hele tiden oftere enn to ganger i timen da, kanskje et kvarter mellom noen ganger. Ble sendt hjem fra sykehuset de sa det ville ta mange dager til jeg kom til å føde, for jeg var ikke moden, og hadde ikke åpning. Men jeg kjente at det var annerledes enn kynnere og tenkte det kom til å skje. Fra første rie til han var ute tok det 20 timer! Men jeg var ikke moden og hadde bare to cm. åpning helt til to timer før han var ute. Så selve fødselen var en styrtfødsel. Selv om ejg hadde vonde rier i mange timer, så det kjentes ut som en ganske lang fødsel for meg. De ville sende meg hjem igjen da jeg kom til sykehuset to timer før han var ute også, de mente jeg ikke var moden og at det fortsatt kom til å ta lang tid. Men siden de hadde så få fødende den natta fikk jeg bli der et par timer for å hvile meg... Så altså, ja, det kan skje fort, selv om jordmor mener noe helt annet
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Hos nr 2 hadde jeg rier helt ned i 10-15min før det gav seg. Dette var på natta, gav seg tidlig på formiddagen. Utpå kvelden komm mini... Men så er det de som går med såkalte maserier i dager og uker før det skjer noe. Men om det kommer særlig mer blod ville jeg ringt føden for å spørre... Høres rart ut i mine øre..
Oktobergutt2010:) Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Jeg fødte for en uke siden, og da hadde jeg hatt regelmessige rier i 3-4 dager som dabbet av og kom tilbake igjen hver dag. Til slutt var jeg nede i 4 minutters mellomrom og vi dro til sykehuset, det dabbet dessverre av også der men jeg ble liggende på sykehuset fram til jeg fødte på tirsdag. Altså tre dager seinere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå