Gjest JuniGull2010 Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Var det først litt sinksalve og så potetmel, eller bare litt potetmel...? Husker ikke... Gullet mitt har fått sår stump for første gang! :-(
tingeling78 Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Kommer an på hvordan sår.. Er det fuktig/klamt, spesielt i foldene/lysken, bruk potetmel. Det tørker det ut. Er huden rød, nuppete osv, ville jeg først smurt med kun zink. Ikke bland det. Det blir bare klumpete og kan bli enda mer sår. Bruker du salve, vaske med litt oljevann i mellom. Det fjerner zinksalven lett. Tørk godt. La stumpen lufte og ikke la småtten gå lenge med våt bleie.. Lykke til;)
ett til! Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 om han er veldig sår så anbefaler jeg intynol.får det på apotek reseptfritt og det funker som fjell!ha på et tykt lag før han legger seg og neste morgen ser du forskjell!
Grateful mom Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Her i hus bruker vi kun potetmel. Hvis hun kun er litt rød har vi bare på litt overalt. Her om dagen hadde hun fått et lite sår og da hadde vi på masse ved hvert bleieskift, og dagen etter var det nesten borte!
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Her har vi kun brukt potetmel. Genialt!
bitthen Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Har sagt det før, men sier det igjen: Her har vi aldi hatt bruk for verken zink, potetmel eller noe annet. Her fønes nemlig minis stump ved hvert skift og resultatet er en eksemfri og hvit fin barnerumpe
Gjest JuniGull2010 Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Ja, nå er stumpen hans full av potetmel, så da håper jeg det hjelper snart! :-) Bitthen: Det er første gangen han er sår da, men jeg kan vel begynne å føne nå?
bitthen Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Hehe, det kan du Husk å bruke det kalde stillet - for all del. De synes det er rimelig digg, allefall min, han ligger å letter på rompa, snur og vrir seg
Skedsmo(r) Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 jenta mi er også sjeldent sår på stumpen. jeg lar henne luttørke godt før jeg setter på bleie igjen. Mens jeg vventer på det , tuller vi liutt og koser oss litt. Så ligger hun naken på sofan nesten hver kveld å lufter stompen. Fin greie for å drøye leggetiden litt .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå