Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Denne gutten som har dårlig innflytelse er 6 mnd eldre enn sønnen min, og har noen dårlige vaner - bla spiser han yoghurt med hendene og skriker veldig mye. Han er en tøffing og en skikkelig "rakker". De to henger sammen som erteris, og sønnen min kopierer atferden hans. Når denne gutten ikke er i bhg blir sønnen min mer harmonisk og "snill" sier de i bhg. Det er jo ingenting vi kan gjøre, men synes det er litt trist. Er det noen som har opplevd dette?
Nagilimia Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Hei! Føler veldig med deg Er lærer og ser jo noen få unger som er skikkelig uoppdragne, og tenker med skrekk og gru at jeg håper ikke mitt barn blir venner med noe sånt. Det var den bekymrede mammaen som snakket, men samtidig: Er ikke det virkeligheten da? At vi på et eller annet tidspunkt opplever at ikke vi kan velge vennene til våre barn... For å snu det triste til noe positivt, så er det jo bedre at han har det sånn nå, nå som det er så uskyldig med yougurt osv. enn når de blir tenåringer. (Den tid den sorg Så får vi voksne bare gjøre så godt vi kan med å veilede disse små til å bli noe sjarmerende, høflige og eksemplariske barn
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Det er jo et grovt brudd på taushetsplikten. Dessuten noe barnehagen burde ha en plan for å ordne opp i, ikke slarve til dere om.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Takk for svar begge to! Det er jeg egentlig veldig enig med deg angående taushetsplikten - men det er en av tantene som er litt så som så angående slike ting (i allefall til meg av en eller annen grunn). Så da kom det fram da.. :-/ Jeg liker både foreldrene og gutten jeg altså, og er på en måte glad for at sønnen min har funnet seg en bestekompis (i en alder av 2 år)...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Jo - dette er virkeligheten :-) Man blir jo bare litt ekstra påpasselig som mamma. Og som jeg skrev under til andre anonym: Jeg er jo egentlig glad for at han er en sosial gutt - det er ikke alle 2 åringer som kan skilte med bestevenner :-) Og som du sier - er jo litt mindre sjarmerende når de blir eldre.. Dette er ganske usyldige saker i den store sammenhengen.. Takk for svar :-)
imami Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Hva er brudd på taushetsplikten? Har ikke barnehageansatte lov til å fortelle foreldrene om barnas samspill?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Et grovt brudd på taushetsplikten er det ikke, men det er noe i det. Jeg kan ikke si hvem som f.eks slo barnet ditt. Når barnet er så stort at det kan fortelle det selv, kan barnet fortelle hvem det var. På skolen kan jeg ikke si hvem som stjal jakka, men jeg kan si at jakka har dukka opp. Taushetsplikten beskytter både den ene og den andre parten Nå er det veldig forskjell på barnehagene. I en barnehage måtte vi følge inn til frokost, avdelingen osv. når vi kom om morningen. På avd. der hvor min sønn går leverer vi i gangen. Dvs. at jeg fikk mye mer med meg om hvilke barn som gjorde hva på avd. hvor vi fulgte inn uten at det er noe brudd på taushetsplikten.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2010 #9 Skrevet 7. november 2010 Du kan fortelle barnet ditt,att ^Bjørn` gjør det slik,men det får ikke du lov til. Funker her,etter noen omganger med den samme uttalelsen da.. Barnehagen skal ta tak i dette sammen med foreldrene til den andre gutten,du har vel egenlig ikke noe med det å gjøre hva den andre gutten gjør... Barnet ditt velger selv sine egne venner,men du kan prøve å få han til å være med andre unger,uten att du snakker negativt om den andre gutten.. Så vidt du vet,så er det ikke sikkert de er så gode venner om 6 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå