Gå til innhold

Vinterpose til vogn, mini dunpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en mini dunpose fra barnashus som skal brukes til bilstolen. Men kan jeg bruke denne i vognen også? Det er jo en helt vanlig dunpose så burde være litt varm som de andre dunposene. Det eneste er at den er litt kort, kun 75 cm. Og noen sier da at den kanskje er litt liten til å ha i vognen. Hvorfor det? Er det fordi det skal være så mye klær på inni posen når man triller, eller er det kun fordi vi ikke kan bruke den så lenge? Som dere kanskje forstår så er jeg førstegangs.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt å bruke sånn pose i både vogn og bilstol, og heller legge på ekstra tepper når det er veldig kaldt. (Men da er vi sikkert ikke mye ute uansett.) Ser for meg at en nyfødt fort vil "drukne" i en vanlig vognpose, så jeg tror dette er en fin løsning :-)

Skrevet

Høres ut som en god plan:) De store posene blir gjerne litt for lange oppi en bag-vogn. Du kan jo heller investere i en stor en, da baby er blitt for lang. Det er ikke så mye klær en trenger å ha på de, da de ligger oppi en dun pose... Jakke, votter, lue f.eks og så heller regulere med et teppe på toppen.

Masse lykke til:)

Ha en flott dag:)

Skrevet

Tusen takk for tilbakemelding :) Da går jeg for en opprinnelig planen med å bruke denne i bagen også og kjøper heller noe større når den er for liten. Takk, takk :)

Skrevet

Har selv kjøpt denne korte dunposen, og tror det er et godt kjøp :)

Har en to-åring som bruker den store dunposen.

Tror uansett at når dunpose-sesongen er over, er babyene våre akkurat blitt for store for mini-dunposen. Så da trenger de ikke den lange utgaven før til neste høst.

Skrevet

jeg også kjøpt vognpose i dun som jeg tenkte å ha i mykkbaggen og i bilsette når det trengs.på bunnen la jeg kort lammeskinn(det er hull til seller)så håper det blir fortsatt plass til gutten;)og oppå tenkte jeg å bruke en liten pledd i ull.har kjøpt brukt,så spurte dama hva hun gjorde,så hun sa at posen var ganske varm,så hun brukte bare ulldress på gutten og evantuelt teppe og det holdte,man skal jo ikke la babien sove i -20 ute likevell.håper bare at lille ikke vokser utrolig fort for å bruke posen helle vinter;)

Skrevet

hehe, vi har hatt stor Odenwälder pose til jenta vår etter at hun vokste ut av babybagen... Og i babybagen hadde vi liten lammeskinnspose.. Men, altså, de dunposene er varme... Så når hun sover i dunposen har jeg skinn i bunn (pga den dumme syntetiskebamsen ser jeg det som en nødvendighet), og så har hun helseteppe i ull fra nøstebarn over seg, for kosen sin del... Og da har hun sovet i ullstrømebukse ullbody, ull"finlandshette" og et par ekstra ullsokker og ullvotter, og da har hun vært god og varm etter endt soving.

Det er veldig vanlig å ha de korte dunposene i sete/bag i starten, og så bytte til en lengre pose når barnet vokser ut av bagen eller posen ;) Alt ettersom...

Min datter har fått sove ute selv om det har vært -15 ute, men noe særlig kaldere enn det har hun ikke sovet ute i... Da har det vært vogn inn på kaldt soverom og litt mindre klær :)

Lykke til!

Skrevet

Posen er forresten på salg hos barnashus nå til 599 :) Eller, aner egentlig ikke førprisen da... :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...