Gå til innhold

Hvordan gjør dere det på natta med MME?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for lite morsmelk, og må begynne å gi erstatning sent på kveld/natt. Men hvordan gjør dere d praktisk. Når man koker opp vannet tar det jo evigheter før erstatningen blir passe temperert for babyen. Hun hyler jo av sult til flaksen blir kjøligere.

Koker dere opp flasken på kvelden så dere har den klar på natten?

Er det nok at den er romtemperert når den gis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg koker opp vann og lager opp MME for natta. Altså lager noen flasker. Når vannet er kokt, så avkjøler jeg flaska med kokt vann, oppi en beholder med kaldt vann, og tar pulveret oppi når vannet er litt mer avkjølt. Så setter jeg avkjølte klare MME flasker i kjøleskapet og varmer bare ferdig flaske på natta til passe lunkent når hun skal drikke.. (Er det jeg gjør da)

(Har lest at MME skal helst være helt ferskt), men jeg orker bare ikke å styre og lage dette om natta, da jenta mi også er helt utolmodig med å få flaska så fort som mulig.

Skrevet

Jeg har flasker med ferdig oppmålt kokt vann i kjøleskapet, varmer det i micro noen sek, så har jeg i pulver.. :)

Skrevet

Jeg koker også vann, kjøler det ned og heller det i flaskene. Så setter jeg flaskene i kjøleskapet . Da trenger jeg bare å varme flaska i microen og tilsette pulveret etterpå. Da får han det ferskt også.

Skrevet

Hei!

Jeg har kokt vann på en termos og kokt kaldt vann på en annen, så blander jeg til passe temp. i flasken og heller i pulveret :)

Skrevet

Da trenger du heller ikke å gå til kjøkkenet, men kan blande til på soverommet etc. :)

Skrevet

Gjør samma som mamman´n til Emilgutten. Utrolig kjapt og enkelt!:)

Skrevet

svarte akkurat på ett lignende spm på ett annet forum. på sykehuset blanner de erstattning for et døgn av gangen - og sier det er helt greit. kan nok synes at det er litt hysteri rundt dette med å blanne ny flaske hver gang de skal spise. men det kommer kanskje an på om babyen har sensitiv mage eller ikke. jeg har ferdige flasker i kjøleskapet som jeg lager hver kveld og det fungerer helt fint! varmer de i mikron når lilleman blir sulten.

Skrevet

svarte akkurat på ett lignende spm på ett annet forum. på sykehuset blanner de erstattning for et døgn av gangen - og sier det er helt greit. kan nok synes at det er litt hysteri rundt dette med å blanne ny flaske hver gang de skal spise. men det kommer kanskje an på om babyen har sensitiv mage eller ikke. jeg har ferdige flasker i kjøleskapet som jeg lager hver kveld og det fungerer helt fint! varmer de i mikron når lilleman blir sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...