Gå til innhold

hvor tidlig bruke smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor tidlig kan babyene bruke smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen anbefaler å ikke bruke det de første ukene fordi de kan bli sugeforvirra og ikke suge ordentlig på brystet. Men det er likevel mange som begynner med det helt fra de er nyfødte. Jeg ga smokk til min fra han var tre dager, ikke noe problem! Men sikkert lurt å være sikker på at de suger riktig før man begynner.

Skrevet

Noen babyer har stort sugebehov fra fødsel av, noen kommer det sakte men sikkert på.

Noen vil ha fingeren og andre vil ikke sutte i det hele tatt.

Selv valgte vi å lære barnet vårt å aksepteree smokken, hu ville heller ha fingeren men det vi og tenkte på er at det er fort et mareritt å få de til å slutte med fingeren, den har de der hele tiden kontra å få de til å slutte med smokken vi kan ta fra henne.

Og det funker som bare det, får bare smokken når hu skal sove om kvelden nå. 2 år gammel.

Skrevet

vi begynte med smokk da hun var 3 dager gammel, hadde ekstremt sugebehov. tenkte vi skulle prøve da min mor holdt henne i "kolikk-grepet" og hun saug seg fast i armen hennes og gav henne et stort blått sugemerke på armen :) men brukte bare smokk frem til hun fant tommelen sin. å den bruker hun ennå, er snart 2 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...