Gå til innhold

hvordan går det frlykke og lita vinterprinsesse-og andre diabetikere?

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere i svangerskapet? Tenker spesielt på deg fr.lykke som hadde litt høy hba1c og akkurat hadde blitt gravid..

Jeg er i min 14.uke, bs er ganske stabilt og føler meg i fin form! Er sykemeldt 40%, litt kjedelig syns jeg, men tror nok det kommer til å fortsette enn så lenge.

Håper det går bra med dere og andre eventuelle gravide diabetikere her inne :)

Fortsetter under...

Jeg har type 1 diabetes og er i uke 22 med nr 2. Alt veldig fint så langt. Langtidsblodsukker fint og stabilt. Alt gikk veldig fint sist også, trengte ikke øke insulindosene noe særlig og hadde ikke særlig problemer med å kontrollere bs så satser på at det blir like greit nå.

Hei hei kris10n :)

Her går det veldig bra, trodde HbA1c hadde steget en liten periode, men der tok jeg feil, ligger på 5,6 mmol/l så legene er fornøyde. Kjenner jeg er klar for å hilse på frøkna nå, begynner å bli ganske tungt. Men er i morgen 4 uker igjen til termin, og har fått beskjed om at jeg i hvertfall blir satt i gang i løpet av min uke 39-altså om 3 uker. Så nå er det ikke lenge igjen <3<3. Frøkna har fremdeles 0% overvekst, så da har jeg oppnådd målet mitt hittil i hvertfall ;)

Så bra at bl.s. er stabilt og du er i fin form, det har mye å si. Får håpe formen din holder seg også, er nok bekymringer med diabetesen ;)

Kos deg masse i tiden fremover med den lille i magen :) De blir fort store og tar mye plass, hihi...

Lykke til videre :)

Fint å høre at det går bra med dere :) Du er jo du snart ute av forumet her, heldiggris. Må si det er veldig veldig bra jobba! Litt misunnelig ;) Neida, skal ikke klage jeg heller, kontrollen og formen er som den bør være fortida.

Må jo ønske deg veldig lykke til med fødselen og alt da, du må gjerne skrive en "siste hilsen" her, om du rekker det!

Lykke til videre til deg og Lemonia

Heisann.

Joda, her går det greit nok. Har fått ned hba1c, men den er fortsatt for høy. Legene fant ut at jeg var overjustert på lantus, og har den siste uken blitt justert ned fra 32ie til 12ie i døgnet. De mente jeg satte så mye insulin at leveren motregulerte med glukagon, og at det var derfor blodsukkeret var så vanskelig å få ned. Så den siste uken har blodsukkeret justert seg til det ugjenkjennelige. Veldig fornøyd, både jeg og legene.

Ellers har jeg hatt influensa og omgangssyke, så det gjør det jo ekstra tøft og vanskelig. Spurte selv om å bli lagt inn på sykehus for å kunne slippe ned skuldrene og få litt pleie. Og legene var helt enig.

Så akkurat nå er det bare velstand, sjokket legger seg og alt blir bedre.

Håper alt går greit med dere og :)

• 2 uker senere...

Hei igjen, jenter :)

Hvordan står det til med dere nå? Hvor lenge har dere igjen?? Har nå 13 dager til termin, og nå på fredag er siste UL hvor vi får dato for igangsettelse.

Hele svangerskapet har jo vært problemfritt, så man skal vel få igjen på slutten...Føler meg som en strandet hval. Sover veldig dårlig. Tisser minst hver time. Hendene mine dovner bort hvert 10 minutt natten igjennom, og har begynt på dagtid også. Begynner å få litt vann i kroppen. Har kynnere så fort jeg beveger meg...så nå vil jeg hilse på frøkna vår...pappaen syntes også at hun kan komme. Alt er klart... Og det gjør ikke noe om hun bestemmer seg for å komme av seg selv :))

Håper alt står bra til med dere fortsatt. At Bl.s er stabilt og dere trives med magen ;)

Annonse

Hei lita vinterprinsesse!

Kjipt at du "plages litt", men det er vel vært belønninga når ho endelig kommer.

Selv er jeg 13-14 uker på vei, så har fortsatt noen måneder å vente!

Hba1c begynner sakte å sikkert å krype nedover, den har gått fra 10,0 til 8,5 på to uker. så det er jo tipp topp!

Håer du snart får treffe prinsessa di, og at alt går greit under fødselen:) Lykke til

Litt plager skal man jo ha..alt har jo gått så veldig bra..og kroppen blir jo sliten på slutten.. Så flott at Hba1c verdien har sunket...Du får fortsette å jobbe med saken :)

Ja nå vil både jeg og mannen min hilse på prinsessa vår, får dato i morgen da, så da vet man i hvertfall når hun kommer, hvis hun ikke vil bestemme det selv ;)

Masse lykke til videre :)

Hei lita vinterprinsesse! Jeg har vært lenge borte og er kanskje litt for seint ute- du har vel fått nå? Gratulerer så masse isåfall! Godt jobba i de ni første månedene! Gikk det greit med fødselen og sånn, ble du satt i gang eller skjedde det naturlig?

Og fr.lykke, gratulerer med kjempenedgang på hba1c! Det kan jo ikke ha vært lett å regulere ned bs hvis du har vært overregulert på insulin! Stakkar deg. Men du har det vel bare bedre og bedre nå?

Selv trodde jeg hba1c min var gått veldig opp siste ukene da jeg har flere målinger fra 8-14 nå ila uken. Men den var fremdeles veldig bra. (og det feirer jeg med litt sjokolade, huff..)

Stå på videre ivhertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...