Gå til innhold

Baby 5 mnd. Flere som så og si fullammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mange som snakker om mat, så ble usikker på om jeg er alene. Jeg gir noen smaksprøver da, men det meste kommer rett ut igjen, så vil vel ikke si at hun får noe grøt. Har gitt en flaske noen kvelder når hun har suttet meg sår, og tydelig er misfornøyd.

Hun er ei stor jente (var 7 kg på 3 mnd kontrollen) og hun har blitt større for å si det sånn. Hun spiser ca hver andre time, et par ganger per døgn går det tre timer og noen ganger får hun hver time..

Tenkte jeg skulle høre på 5 mnd kontrollen om det er på tide med mer mat eller hva..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er Knærten her snart 8 mnd. og får fast føde, men jeg fullammet til han var 6 mnd. Da hadde jeg holdt på slik som deg siden han var ca. 5 mnd. og var ganske sliten.

Merket stor forskjell etter at matinntaket økte:) og dermed ikke hadde behov for pupp like ofte, og en lykkelig mamma som ikke lenger hadde såre brystvorter!!

Det er ikke alltid helsesøster vet best, du kjenner jo jenta di bedre enn noen annen, og det kan kanskje være på tide med litt mer enn bare smaksprøver.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for du leste og svarte ;-)

Jeg har ammet henne så ofte siden hun ble født, dag og natt.. Hun får jo ikke i seg noe grøt når jeg gir smaksprøver - tror kanskje hun er mett (man skal jo gi smaksprøver når de har fått pupp).

Får høre om de har råd på helsestasjonen. Kjedelig om jeg skal bruke 1-2 mnd etter fylte 6 mnd med å få henne til å spise noe annet enn pupp. Kjenner jeg begynner å bli litt lei selv om jeg gjerne vil amme henne så lenge som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...