Gå til innhold

Lavt blodtrykk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med lavt blodtrykk? Jeg bare svimer rundt nå og er kvalm hele tiden. Besvimer hvis jeg reiser meg for fort eller ligger på ryggen. Noen som har tips til hvordan jeg kan få opp blodtrykket litt? (Hvis det går an, da...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Jeg fikk advarsel om ikke å spise for mye lakris i svangerskapet fordi man kunne få høyt blodtrykk av det. Men om det kan brukes direkte for å øke blodtrykket vet jeg ikke..

Ville hørt med jordmor jeg, hun har sikkert noen tips på lager :)

Skrevet

Jeg har lavt blodtrykk og er sykemeldt pga dette. Har også fått kjøreforbud fordi jeg besvimer lett, og fordi jeg besvimte når jeg kjørte bil.. Legen har sagt til meg at jeg må drikke godt med vann og ikke ha en saltfri diett. Når jeg holder på å svime av så legger jeg meg ned med beina høyt. Prøver også å få gått litt turer (føler det hjelper).

Syns ikke det er noe gøy å gå rundt slik å svimle:-/ det forsvinner heldigvis når bebisen er ute:-)

Lykke til:-)

Skrevet

Kanskje du drikker lite om dagene? Jeg har også litt lavt BT (96/69), men er ikke plaget av det. Jeg vet at jeg er for lite flink til å drikke nok i løpet av dagen!

Skrevet

heisann :)

Jeg er inne til ekstra oppfølging på St.Olav, pga høyrisikosvangerskap.

Jeg har et kjempebra team rundt meg, som gir mye informasjon og som backer meg hele veien. De er bare fantastiske! :)

Under hele dette svangerskapet har blodtrykket mitt vært VELDIG lavt.

senest på kontroll igår ble dette nevnt.

Lavt blodtrykk er ikke farlig - bare ubehagelig for den som har det.

Så tipset jeg har fått er å drikke MYE vann.

Og skynde meg LAAAAANGSOOOOOMT.

Så når du skal reise deg fra sofaen, så gjør det sakte. Gi kroppen tid.

Som legen sa til meg igår;

Du har økt blodvolum, og alt skjer i livmora. derfor går det mindre blod i resten av kroppen. Det blir som med en en idrettsutøver. Hos en sprinter foregår alt i bena, hos deg som lager barn foregår alt i livmora.

Det var sånn legen sa det til meg i alle fall. ;)

HUSK;

- drikk masse

- skynd deg laaaaangsoooooooomt :)

Skrevet

Takk for gode tips! Jeg må nok prøve å skynde meg litt roligere, ja! :) Og det med vann har jeg egentlig vært obs på, men kan sikkert drikke enda mer... Bare så utrolig irriterende dette! Føler ikke jeg får gjort jobben min skikkelig heller når jeg er så kvalm hele tiden :( Men men, uansett er det jo bare fire uker til permisjon nå :)

Skrevet

hvor lavt er BT deres da? hvor lavt er for lavt liksom?

Skrevet

Hei!

Har også lavt BT, vært sykemeldt nesten hele svangerskapet!!! pga dette... Nytter ikke jobbe når verden er dobbel, og piper:) Hva som er lavt er jo veldig individuelt, alt etter hva ditt normale trykk ligger på. Jeg har, ironisk nok, et relativt høyt BT til vanlig, og har ligget på 90/40-50 hele veien, noe som er aaaltfor lavt for meg...Noen har det jo som sitt normale trykk, og fungerer fint med det. Har også fått samme beskjed som endel over, drikke masse vann, spise godt, og ta det med ro...Rimelig lei nå, men snaaart er lillegull her, og da er alt fint:) Savner både jobb og kollegaer, men er, som min lege sier, maaange år igjen i arbeidslivet, barn får vi jo ikke så mange av her i landet:)

Masse lykke til videre, ta godt vare på deg selv, og tenk at det blir bedre når vi har våre små mirakler her på utsiden:)

Skrevet

Lavt blodtrykk her også...er supertørst når jeg våkner. Drikker minst en liter kaldt vann til frokost. Ikke tull en gang. Det hjelper. Setter inn en flaske med vann i kjøleskapet hver kveld og drikker den alene og sammen med frokosten hver morgen.

Jordmoren har også sjekket blodprosenten min for å se om jeg trengte jern. Det gjorde jeg også så jeg tar noe tabletter når jeg husker på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...